ההוסטל החדש. צילום באדיבות עמותת אותות
ההוסטל החדש. צילום באדיבות עמותת אותות

"קשה להן": ההוסטל לנערות בסיכון בהרצליה עובר דירה וזקוק לתרומות ומתנדבים

הוסטל "נאות אביב" בהרצליה, קולט נערות מכל רחבי הארץ שהוצאו מהבית בצו בית משפט. בימים אלה הוא עובר למיקום חדש. "הרבה מהמעברים בחייהן של הבנות לא היו תלויים בהן. קשה להן לעזוב מקום מוכר שהפך להיות בית", מספרת מנהלת ההוסטל גפן מנור

פורסם בתאריך: 24.7.20 08:54

הוסטל "נאות אביב" בהרצליה, הקולט נערות במצוקה מכל רחבי הארץ שהוצאו מהבית בצו בית משפט, ומשמש להן מסגרת טיפולית-חינוכית בסיוע צוות הדרכה, צוות הוראה ומתנדבים, עובר לבית חדש. בעמותת "אותות", המפעילה את המקום, פונים לעזרת הציבור כדי שיסייע במעבר ופתחו פרויקט מימון המונים ייעודי. עד כה גויס 30 אחוז מהסכום – 12 אלף מתוך 40 אלף שקלים.

"אותות" היא עמותה רשומה שלא למטרות רווח שהוקמה ב-1983 על מנת לתת מענה חוץ-ביתי בקהילה לבני נוער וצעירים בסיכון מאוכלוסיות קצה מרקעים וממגזרים שונים. היא מציעה טיפול במסגרות חוץ-ביתיות ליותר מ-2,300 בני נוער וצעירים בשנה, וכל מסגרותיה פועלות בפיקוח משרד הרווחה. העמותה מפעילה 37 מסגרות ופתרונות דיור לבני נוער וצעירות וצעירים בפריסה ארצית ומעניקה להם, במסגרות אלו, טיפול, חינוך ושיקום, תוך כדי שילובם בקהילה הסובבת.

מנהלת ההוסטל, גפן מנור, מספרת כי במקום הפועל בהרצליה מזה ארבע שנים (ועוד כמה שנים טובות לפני כן ברמת השרון) מתגוררות 14 בנות בגילאי 18-14. כעת הן עוברות לבית חדש גדול מרווח הרבה יותר שיתאים יותר לצרכים שלהן וייתכן ואף יקלטו בנות נוספות. בנוסף, לאנשי הצוות ישנו מערך של כ-50 מתנדבים ומתנדבות מהקהילה שמסייעים בבישול ומתן מענה רגשי, כחלק מהראייה הטיפולית של המקום. "לתשתית הזאת אני קוראת 'שמיכת טלאים' כיוון שכל טלאי וטלאי יהווה עבור הבנות מעגלים חברתיים נוספים מעבר למשפחות שלהן ונשות הצוות", מסבירה מנור, "הנערות רובן לומדות בתוך ההוסטל ויש מתנדבות שמסייעות.  לדעת, ובתקופת המשבר הזה, שאנחנו עטופות בתמיכה, נותן המון גב ושמחה להן ולנו".

המתנדבות מסייעות גם במעבר, במיוחד לאור הקושי שחוות בנות הבית בגינו. "קשה להן", מסבירה מנור, "מכיוון שהן עברו הרבה בחייהן, דברים לא פשוטים. לכן ביקשתי את תמיכת המתנדבות ביום המעבר, שיעזרו לארוז, לסדר את הפינה האישית ולמלא את הצרכים האישיים של כל אחת ואחת מהנערות. הרבה מהמעברים בחייהן של הבנות לא היו תלויים בהן. קשה להן לעזוב מקום מוכר שהפך להיות בית, והן חוו כאן חוויות רבות אחת עם השנייה ועם נשות הצוות".

סמדר אילן, יו"ר עמותת "מעגל נשים 911 הרצליה- כפר שמריהו", שיחד עם חברות העמותה מסייעת לבנות, מספרת: "בעבר סייענו לבנות ולקחנו אותן לנופש באילת וכעת, בגלל שהמעבר קצת טראומטי עבורן, התגייסנו לסייע. אחת המתנדבות שגרה בהרצליה פיתוח מזמינה אותן ביום המעבר לבוקר נחמד עם פעילויות, אנחנו מביאים תקציב לכל נערה לקניות במקס סטוק שתקנה מה שהיא רוצה לקומה שלה, קנו להן מיטות חדשות ויותר הן לא ישנו במיטות קומותיים, רכשנו מצעים חדשים. עשינו הכל, כולל סטיילינג של הבית, כדי שתהיה אווירה כיפית ונעימה ושהן יחושו בבית. אני מקווה מאוד שנגייס עוד אנשים שרוצים לסייע ולתרום. לנו העזרה עושה משהו חם בלב. הרי מה בן אדם רוצה? שיהיה טוב לסביבה. אם בן אדם חושב רק על עצמו בסוף הוא נשרף. כשאתה נותן, אתה עושה משהו למען הסביבה".

מנור, מה קורה כשהבנות מסיימות אצלכן בגיל 18?

"אנחנו דואגות להן לתוכנית מתאימה בעזרת העמותה והגופים שעוטפים אותנו. יש שעוברות לצבא, אחרות מתנדבות לשירות לאומי ובנות מסוימות ממשיכות לימודים. בגלל שאנחנו עובדים תחת פיקוח משרד הרווחה, גם אחרי גיל 18 יש הקפדה על תוכנית המשך. בבית, אנחנו מכשירות את הנערות להמשך, מלמדות אותן איך להחזיק עבודה, מה עושים עם משכורת, איך מבשלים ועוד הרבה וכישורי חיים שנחוצים להמשך".

לתרומה לטובת מעבר הדירה הקליקו כאן.

להתנדבות שילחו מייל עם הפרטים שלכם ויחזרו אליכם –  [email protected]


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר