אורן אוריאלי. צילום דוברות דרך החינוך

פוליטיקה חדשה? חבר הקואליציה אורן אוריאלי מצביע פעם אחר פעם נגד הקואליציה. בינתיים זה עובד לו

"אחרי תקופת הסתגלות הבנתי סופית שמעתה אצביע רק לגופו של עניין לפי השכל הישר והמצפון", אומר אוריאלי שרק בישיבת המועצה האחרונה הצביע נגד תקציב לתכנון שוברי הגלים ונגד העלאת הארנונה. פדלון לצומת השרון: "אוריאלי ואני צריכים לשבת לדבר"

פורסם בתאריך: 27.7.20 08:38

אם יש עוף מוזר במועצת העיר הרצליה קוראים לו אורן אוריאלי, מחזיק תיק החינוך הבלתי פורמלי. חבר המועצה מהקואליציה מצביע פעם אחר פעם בנושאים שונים נגד חבריו ובניגוד להסכם הקואליציוני עליו חתם. רק לפני שבוע וחצי, בישיבת מועצת העיר, ולא בפעם הראשונה, החליף אוריאלי דברים קשים עם ראש העירייה משה פדלון, כשהצביע נגד חלק יחסי של תב"ר בסך כמיליון שקלים שמטרתו הייתה בניית שובר הגלים. חלקיו האחרים של התב"ר, כ-4.5 מיליון, נועדו להוספת כיתות לימוד, כיתות גן והתחדשות עירונית. עוד לפני כן הצביע אוריאלי, בניגוד לעמדת הקואליציה, נגד העלאת הארנונה.

"אתה מבחינתי יכול לעבור לאופוזיציה", הטיח בו פדלון. "כבר שמת אותי לשבת איתם, אז תשלח לי הודעה רשמית בבקשה", השיב אוריאלי. "אתה לא מוסיף ערך מוסף לארגון הזה", אמר פדלון. "אתה גם תקבע את זה אדוני תודה רבה", השיב אוריאלי. לאחר מכן המשיך ואמר אוריאלי: "אני מנסה לכבד אותך עד עכשיו. אם אתה חושב שאני אשב פה ואצביע כמו איזה אני לא יודע מה על כל דבר איתך, יש לך טעות קשה…". "איתך לא הייתי יוצא למלחמה", סיכם פדלון.

ולמרות זאת, מבדיקת צומת השרון עולה כי בסופו של דבר אוריאלי לא פוטר מהקואליציה. פדלון אמר לנו בשיחת טלפון קצרה כי השניים צריכים "לשבת לדבר".

אוריאלי, בן 46, עורך דין ששימש בשנים האחרונות כמורה בשתי חטיבות ביניים בעיר ובבית ספר מונטיסורי בכפר הירוק אומר לצומת השרון: "לא החלפנו מילה. זה לא משנה מבחינתי. אני נחוש בדעתי להצביע עניינית על דברים, לא משנה מה יציעו לי ומה יבטיחו לי. מה שאני עומד לעשות מתכתב היטב עם רוח הדברים במדינה שלנו עכשיו. עבורי הסתיים עידן הפוליטיקה הישנה, אחרי תקופת הסתגלות הבנתי סופית שמעתה אצביע רק לגופו של עניין לפי השכל הישר והמצפון".

מה קרה במועצת העיר?

"הדברים נאמרו כחלק מהחרפת היחסים, אף שחשוב לי להוסיף שאין פה שום עניין אישי מול ראש העירייה. זו לא פעם ראשונה שאני מצביע עם האופוזיציה".

לא שמעת על משמעת קואליציונית?

"אולי אני עוף מוזר, והדרכים הישנות לא מתאימות היום. אני לא אלחם על הכיסא שלי בכל מחיר. אני חייב להיות נאמן לערכים שבגינם הציבור בחר בי. אם אני רוצה להיות עוד מאותו הדבר אז אני צריך להתנהג לפי הכללים המקובלים, אבל זה לא הסגנון שלי. אגב, עניינית לגבי ישיבת המועצה האחרונה, לא היה סיכוי שארים אצבע בעד העלאת ארנונה בתקופה הזאת, עם כל הכבוד והערכה. הצבעתי גם נגד העברת מיליון שקל לטובת עבודות התכנון שנעשו לגבי הקמת שוברי הגלים. אני אומר באופן נחרץ שאני מתנגד לבנייה של מטר אחד נוסף בחוף הים. הרסו אותו מספיק. צריך להביא פתרונות מן הגורן ומן היקב ויש דברים כאלה בעולם – בתנאי שלא נמשיך עם השיקוץ הזה שנקרא בנייה והתעסקות עם הטבע".

אתה יודע שזאת התנהלות לא אופיינית לחבר קואליציה.

"למה אני חייב להיות קואליציה או אופוזיציה? למה אני לא יכול להצביע עניינית בהתאם לנושא? חבר מועצה זה לא סתם טייטל. אנחנו מקבלים פניות מהציבור ועוזרים להם. אלה התפקידים של חברי המועצה והשיוך הזה לקואליציה-אופוזיציה מיותר מוסרית. רואים את זה בהתנהלות של הפוליטיקה הארצית המאוסה. אסור לשמור על הכיסא בכל מחיר. יש לי אחריות כלפי יותר מ-3,000 איש שהצביעו לי בעיר. מהיום זה יהיה ככה".

אז תפרוש מהקואליציה.

"למה שאני אעשה את זה? למה שאני אהיה אוטומטית נגד ראש העיר? אני אצביע בצורה אמיתית על דברים בהתאם לערכם האמיתי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לו שהצביע נגד שוברי גלים!!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא הייתי יוצא עם פדלון למלחמה, לא חושב שאפשר לסמוך עליו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר