ינון רביב חבר קהילת יוחנני הירוקה. צילום פרטי
ינון רביב חבר קהילת יוחנני הירוקה. צילום פרטי

המטרה: לסייע לעסקים ולעצמאים בשכונה לצלוח את משבר הקורונה. האמצעי: אפליקציה

באפליקציית העסקים שהשיקו חברי קהילת יוחנני בהרצליה ניתן לראות את פרטי העסקים בשכונה, ליצור איתם קשר ולרכוש מהם מוצרים ושירותים. על הרעיון אחראית רכזת הקהילה דורין קלמן. על הביצוע ינון רביב. בקרוב בשכונות נוספות בעיר?

פורסם בתאריך: 3.8.20 18:37

חברי קהילת "יוחנני הירוקה" בהרצליה השיקו את "אפליקציית העסקים הקהילתית", באמצעותה ניתן לראות את פרטי העסקים בשכונה, ליצור איתם קשר ולרכוש מהם מוצרים ושירותים. האפליקציה נוסדה בעקבות משבר הקורונה במטרה לחזק את בעלי העסקים חברי הקהילה. היא הושקה באמצע השבוע שעבר וישנן כבר קהילות נוספות בעיר המתעניינות בשימוש בפלטפורמה.

בהרצליה קהילות שכונתיות שונות שבראשן עומדים רכזי ורכזות קהילה מטעם העירייה. קהילת יוחנני נוסדה סביב בית הספר היסודי ממלכתי יוחנני, ורכזת הקהילה, דורין קלמן, ריכזה בה יותר מ-1,000 תושבים ובונה עבורם בימים שבשגרה פעילויות שונות, החל משוק איכרים, דרך ספרייה לתושבים, אירועים קהילתיים כמו קמפינגים, הקרנות סרטים ועוד.

בימים אלה של רעידת אדמה כלכלית, כשעצמאים רבים מאבדים את פרנסתם, קלמן, כמו בשכונות וביישובים רבים ברחבי הארץ, ניסתה לחבר בינם לבין הקהילה. "דורין, שכל הקרדיט הוא שלה על המיזם החשוב הזה, ניסתה לבנות את זה על טופס גוגל פורמס רגיל וכשראיתי את זה פניתי אליה והצעתי לבנות אפליקציה", מספר ינון רביב חבר הקהילה, "היא הסבירה לי שחשוב לה ליצור מעין מנגנון שיאפשר לאנשי הקהילה לצרוך שירותים מתושבי הקהילה ויצאנו לדרך".

אפליקציית העסקים הקהילתית של יוחנני הירוקה

רביב, בן 40, הוא הבעלים והמנכ"ל של חברת קונפיגורה המתמחה בעולמות של פלטפורמות קוד שמאפשרות בניית אתרים ואפליקציות. רק בפורים האחרון הוא בנה אפליקצייה למשחק "גמד-ענק" בקהילת יוחנני שהשתתפו בו כ-100 משפחות. "דורין גייסה בהתנדבות את חברת הקהילה, המעצבת הגרפית נינה שכנר, שעיצבה אייקונים מהממים", אומר רביב, "אני חושב שיצא מוצר מהמם. כשנכנסים לקטגוריית בעלי עסקים באפליקציה נחשפים לקטגוריות נוספות של נותני שירות על פי תחומי העיסוק, ובכל קטגוריה אתה בוחר את בעל העסק בו אתה מעוניין. האפליקציה מציגה את שם העסק, תמונות ואת פרטי הקשר וניתן מיד לשלוח ווטסאפ, הודעת טקסט, לתת פידבק ישיר באפליקציה, לדרג ולהתקשר".

זה נשמע כמו עבודה לא פשוטה לעשות בהתנדבות.

"אני גר פה, אני אחד מבעלי העסקים האלה. אמנם אני בתחום שבקורונה עובד טוב כי יש ביקוש היום לבניית אתרים, אבל הרבה אחרים לא ואני רוצה לחנך את הילדים שלי לתת כשהם יכולים. יש כאלה ששותלים פה שתילים שיהיה יפה יותר ואני עושה בשמחה ובאהבה את מה שאני טוב בו".

הבנתי שכבר יש מתעניינים בקהילות נוספות.

"הייתי רוצה שזה יהיה של הרצליה כולה, עבור כל העיר, אבל בהקשר הזה הבירוקרטיה מורכבת יותר. אבל יש רכזים נוספים בעיר שמתעניינים ואנחנו הולכים לעשות גם להם אפליקציות דומות במחיר סמלי של זמן עבודה".

להורדת האפליקציה הקליקו על הקישור כאן.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר