מרכז התרבות תאו בהרצליה. צילום נמרוד לוי

הישג מרשים: מקום ראשון למרכז התרבות תאו בהרצליה בתחרות אדריכלות בינלאומית

מרכז התרבות שבמערב העיר גבר על מתמודדים מצרפת, ספרד, קנדה וסין וזכה במקום הראשון בתחרות בקטגוריית מבני תרבות ותיאטרון. האדריכל אסף לרמן: "הזכייה מרגשת מאוד ומוכיחה שניתן להתמודד מול הפרויקטים היוקרתיים ביותר בעולם באמצעים הצנועים שעומדים לרשותנו כאן בישראל"

פורסם בתאריך: 9.8.20 13:05

מרכז התרבות תאו במערב הרצליה זכה במקום הראשון בתחרות הארכיטקטורה הבינלאומית Architizer-A+ Awards, בקטגוריית מבני תרבות ותיאטרון. כך מסרה העירייה. בסוף חודש יולי, נזכיר, עלה המרכז לגמר התחרות, והתמודד מול ארבעה פרויקטים מצרפת, ספרד, קנדה וסין. מרכז תאו קיבל יותר מ-400 אלף הצבעות שהגיעו מיותר מ-100 מדינות.

"מרכז תאו הוא פרויקט עירוני שתוכנן ובוצע על ידי העירייה והחברה לפיתוח הרצליה בסטנדרט גבוה ובעיצוב ייחודי", מסרה העירייה, "ההישג של הזוכה הישראלי מרשים עוד יותר לנוכח העובדה שהמרכז, שעוצב על ידי אדריכל אסף לרמן, התמודד מול ארבעה פרויקטים שכולם נבנו בתקציבים גבוהים בהרבה מאלו שהושקעו בהקמת מרכז תאו".

עוד מסרה העירייה כי זו לא הזכייה הראשונה של מרכז תאו. "בחודש מאי השנה הוא זכה במקום הראשון בקטגוריית מבנים, בתחרות של כתב העת אדריכלות ישראלית בשיתוף עם האיחוד האירופי, שחבר השופטים בו כלל אדריכלים ותיאורטיקנים מהמובילים בעולם ובארץ", מסרה העירייה.

מרכז התרבות תאו בהרצליה. צילום עמית גירון

אדריכל הפרויקט, אסף לרמן: "בזמנים קשים אלו, כאשר נראה כי מרקם התרבות והיצירה בישראל עומד בפני סכנת קיום, מרכז תאו מציב את העשייה התרבותית, במסגרת הרשות הציבורית, בחזית העיר הרצליה. הזכייה בפרס הבינלאומי מרגשת מאוד ומוכיחה כי ניתן להתמודד מול הפרויקטים היוקרתיים ביותר בעולם, באמצעים הצנועים שעומדים לרשותנו כאן בישראל. כדי לסבר את האוזן יש לציין כי עלות הפרויקט למ"ר זהה לכל פרויקט ציבורי סטנדרטי בעיר, כגון בתי ספר, ואיכותו נובעת מהשקעה שמקורה באכפתיות, להבדיל ממימון עודף. מרכז תאו נולד בזכות האמונה של צמרת עיריית הרצליה והחשיבות הגדולה שראש העירייה, המנכ"ל וחברת המועצה ויו"ר החברה לתרבות ואמנות לשעבר ליאת תימור, מייחסים לתרבות העירונית ולרווחת תושבי העיר. זו הייתה זכות גדולה לקחת חלק בצוות האיכותי הזה, שיחד עם ארז לזובר, מנכ"ל החברה הכלכלית, הובילו את הפרויקט ואיפשרו לי כאדריכל לעשות את מלאכתי נאמנה".

ראש העירייה משה פדלון אמר: "זו גאווה ישראלית אדירה, שממחישה את האיכויות הגבוהות שהקפדנו עליהן לאורך כל הדרך, החל משלב התכנון, בחירת אנשי המקצוע והעבודות בשטח". מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא: "ההצלחה המרשימה של מרכז תאו היא תעודת כבוד לאכסניה היצירתית והחדשנית שמציעה תכנים מעשירים במגוון תחומי התרבות והאמנות לטובת תושבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שביט

    אני תקווה שכל הבעיות שהיו במבנה כשנפתח הוסדרו. בקרנו במקום בתחילת הפעילות ופשוט הזדעזענו מרמת הגימור הפנימי -רצפה עקומה עם אריחים לא במקום ולט באותו גוון, קירות עקומים , מתגים שלא במקומם ופשוט קירות מלוכללכים . באולם המופעים וההרצאות לא היתה בקרה מובנית על הבמה של מערכת הגברה ותאורה . פשוט לא להאמין שאחרי כל כך הרבה השקעה בתכנון של מבנה יפה זמן וכסף המבנה נמסר לעיריה מלא תקלות מבישות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר