גן ילדים בהרצליה עבור ילדי עובדי מערכת הבריאות. צילום דוברות עיריית הרצליה
גן ילדים בהרצליה. לגן המצולם אין קשר לכתבה צילום דוברות עיריית הרצליה

ההורים חוששים מהדבקה: העירייה שיבצה לגנים ילדים המיועדים לעלות לבתי ספר שונים

תושבים משכונת הרצליה הירוקה טוענים שהמהלך נובע ממחסור בגני ילדים בשכונה ופנו במכתב לראש העירייה. תגובת העירייה: "אין מחסור בגני ילדים בהרצליה הירוקה"

פורסם בתאריך: 11.8.20 07:50

תושבים משכונת הרצליה הירוקה מתלוננים על כך שהעירייה שיבצה לגנים בשכונה ילדים המיועדים לעלות לבתי ספר שונים. זאת, לטענתם, בשל מחסור בגני עירייה בשכונת הרצליה הירוקה המערבית. "נוצרה סיטואציה, שבשל מחסור במבנים מותאמים, ערבבו קהילות שונות בגנים מסוימים", טוענים ההורים במכתב שכתבו לראש העירייה משה פדלון, והביעו חשש שהדבר עלול לגרום להתפשטות נגיף הקורונה בשכונה כולה. הם דרשו גם לקיים עמם מפגש בזום לפני קבלת החלטות בוועדה הדנה בערעורים לשיבוצים בגנים.

אחת האמהות לצומת השרון: "ערבבו ילדים המיועדים לבתי ספר שונים יחד בגנים מסוימים. כך למשל, אם ילדים מגן שקמים היו אמורים לעלות רק לבית הספר נבון, החליטו פתאום להוסיף לגן גם ילדים המיועדים לעלות לבית הספר אלון. דוגמה אחרת היא הגנים סמדר ושילב שמשוייכים לבית הספר הנדיב, ועכשיו משובצים בהם ילדים המיועדים לעלות גם לנדיב וגם לאלון. ויש גנים נוספים כאלה".

ומה הבעיה בעצם?

"זה יגרום לקושי עבור הילדים במעבר לבית הספר. יש גנים שהפכו להיות דו שכבתיים, כמו למשל גן תלתן, שבו חלק מהילדים הם בטרום חובה וחלק בחובה ועכשיו, עם ריבוי בתי הספר שאליהם הם עולים, ילדים יאבדו חברים בדרך ויעלו לכיתה א' אולי עם שניים או שלושה חברים בלבד".

עוד כותבים ההורים כי המדיניות החדשה יצרה גם בעיית מרחק פיזי ממקום המגורים לגן, אך מעל לכל מרחפת מגפת הקורונה. "הנחיות משרד הבריאות הינן צמצום מעגלים חברתיים", הם כותבים, "ברור לכולם שחיבור קהילות שונות בגן אחד בזמן קורונה יכול ליצור אפקט הפרפר באזור כולו. אנחנו מבינים שקיימת מצוקת מקום ותקציבים. בית הספר נבון מארח כבר שנה שנייה גנים שאינם באזור הרישום שלו, והיד עוד נטויה".

בתוך כך טוענים ההורים כי ברחוב דורי קיימים שני מבנים המיועדים לשמש כגני ילדים אך "אינם ממלאים את ייעודם כגני יום, אלא כאכסנייה לעמותה", לשון המכתב, "היינו שמחים להבין מה עומד מאחורי החלטה זו. המבנים נמצאים במקום כה מרכזי וצומח, אזור שבו מחסור של גנים. מדוע לא ניתן לייעד לעמותה מבנים באזורים פחות צומחים? המצב במחסור בגנים פוגע לא רק בשיבוצי הגנים בהרצליה הירוקה המערבית, אלא בכל הרצליה הירוקה. איננו תולים את כל יהבנו במבנים האלה, אך אין ספק כי השמשתם כגני יום פעילים יכולה לסייע בהרכבת הפאזל של שיבוצי הגנים".

תגובת עיריית הרצליה: "אין מחסור בגני ילדים בהרצליה הירוקה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אמא מודאגת

    זאת לא הפעם הראשונה שאני רואה ששיקולי העירייה אינם לטובת הילדים.
    אני בחרתי שגדל את ילדי בהרצליה כי חשבתי שזאת עיר שהחינוך בה טוב. אך אני רואה שוב ושוב שיקולים פוליטיים במקום טובות הילדים. אכזבה גדולה.

  2. /

    החינוך בהרצליה כישלון גדול בעיקר בגלל התשתיות . יש מחסור גדול בגני ילדים וחלקם ישנים ועלובים -צבע זה לא גן מחודש זו בדיחה . גם בתי ספר יש מצוקה . תראו ליל י ים שכונה ענקית חדשה בלי בית ספר יסודי 1 שלא לדבר על הבלאגן בבבתי הספר הנדיב ובוויצמן . ראש עיר שמתעסק בלחלק מתנות לקבלנים ולא בתשתיות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר