צילום ליאור קפלן
צילום ליאור קפלן

מי רוצה להידבק? מאחורי פרשת השבוע, וזמני כניסת ויציאת שבת בהרצליה

בפרשתנו, פרשת "ראה", מודגש מאוד עניין הבחירה בטוב והריחוק מהרע. נעים לנו מאוד לעסוק רק בטוב, אך יש גם רע בעולם. בטוב יש לדבוק, וברע יש להלחם

פורסם בתאריך: 14.8.20 13:51

כניסת השבת בהרצליה: 19:06

יציאת השבת בהרצליה: 20:04

מי רוצה להידבק? – פרשת "ראה"

בפרשתנו, פרשת "ראה", מודגש מאוד עניין הבחירה בטוב והריחוק מהרע. נעים לנו מאוד לעסוק רק בטוב, אך יש גם רע בעולם. בטוב יש לדבוק, וברע יש להלחם.
בפרשה ישנו ציווי לדבוק באלוקים. "אַחֲרֵי ה' אֱלֹהֵיכֶם תֵּלֵכוּ וְאֹתוֹ תִירָאוּ וְאֶת מִצְו‍ֹתָיו תִּשְׁמֹרוּ וּבְקֹלוֹ תִשְׁמָעוּ וְאֹתוֹ תַעֲבֹדוּ וּבוֹ תִדְבָּקוּן" (דברים י"ג, ה)

רגע, אבל איך נדבקים באלוקים? רש"י כותב: "הדבק בדרכיו". כלומר, דבוק בדרך בה ה' הולך. תכל'ס, מה זה אומר? ממשיך רש"י: "גמול חסדים, קבור מתים, בקר חולים.." – כפי שעשה ה' כלפי אדם וחוה שהלבישם כתנות עור, בקוברו את משה, ושבא לבקר את אברהם ביום השלישי לאחר ברית המילה. לדבוק בה' דרך "ועשית הישר והטוב". האבן עזרא כותב בפרושו לתורה: "ובו תדבקון" – בלב. טוב שלם צריך שישכון בלב, ויופיע במעשה.

בפסוק הבא בפרשה מופיע הציווי: "וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ". לא מספיק להתרחק מהרע, יש צורך לבער אותו. זה לא נעים ואפילו קשה, אך הכרחי. וגם כאן צריך לבער את הרע 'מקרבך' – קודם כל מתוכך, מהלב שלנו (ע"פ 'אור החיים' על הפרשה), ובנוסף גם מהמציאות בה אנו חיים. נדרשת שלמות על ידי עשיית טוב וביעור הרע, בלב ובמעשה.

שבת שלום!

צחי וייס, תושב הרצליה, הוא מנכ"ל עמותת "גרעין תורני הרצליה". לתגובות ויצירת קשר: 052-6426832


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר