עפרה בל (מימין) ומאיה כץ. צילום איציק בו דוסא, עזרא לוי
עפרה בל (מימין) ומאיה כץ. צילום איציק בו דוסא, עזרא לוי

חברי האופוזיציה הגישו עשר שאילתות על התנהלות סגנית ראש העירייה. בל: "אופוזיציה מתוסכלת"

עיקר הטענות של חברי האופוזיציה נוגעות להוצאות כספיות הכרוכות סביב עבודתה של עפרה בל, כאשר לטענתם "ההתנהלות הבזבזנית", כהגדרתם, מכעיסה עוד יותר בתקופת הקורונה. בל: "אינני מוצאת לנכון להגיב על אמירות חסרות כל בסיס"

פורסם בתאריך: 18.8.20 13:30

חברי האופוזיציה במועצת עיריית הרצליה הגישו בישיבת המועצה האחרונה לא פחות מעשר שאילתות לגבי התנהלותה של סגנית ראש העירייה, עפרה בל. עיקר הטענות של חברי האופוזיציה נוגעות להוצאות כספיות הכרוכות סביב עבודתה של בל, כאשר לטענתם "ההתנהלות הבזבזנית", כהגדרתם, מכעיסה עוד יותר בתקופת הקורונה, בה תושבי הרצליה רבים נמצאים בחל"ת וסובלים מקשיים כלכליים.

יש לציין כי כמעט לכל הטענות שהועלו התקבלו תשובות. בשאילתה של חבר המועצה מהאופוזיציה יריב פישר מסיעת יש עתיד הוא טען שבל מחזיקה בשלושה משרדים בעיר – בעירייה, באזור התעשייה ובמרינה, ושאל מדוע היא איננה יכולה לוותר לפחות על משרד אחד ומדוע דווקא בל זקוקה לשלושה משרדים בעוד שבעלי תפקידים אחרים מחזיקים במשרד אחד בלבד. על כך השיבה העירייה: "משרדה של הגברת בל נמצא בעיריית הרצליה. במרינה קיים חדר דיונים ובו עמדת עבודה נוספת לשימוש צרכי המדינה. משרדה בעירייה וחדר הישיבות במבנה מגולמים בעלויות המבנה. עלות המשרד השנתית במרכזים הינה 75 אלף שקלים בשנה".

בין השאילתות הייתה גם זו של יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, מאיה כץ, יו"ר סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו, שנגעה לנכסים הנדל"ניים שבשליטת בל ובני משפחתה, בין היתר באזור שדה התעופה בעיר, שבשטחו מתוכננת תוכנית בנייה גדולה. כץ שאלה האם בל הצהירה כי היא בעלת אינטרס נדל"ני בתכנית שדה התעופה, ומדוע ישבה בישיבות הוועדה לתכנון ובנייה שדנו בתכנית. בתשובה לשאילתה ענתה העירייה: "הגברת בל הצהירה על נכסים בעיר שבבעלותה. הגברת בל אינה חברה בוועדת המשנה לתכנון ובניה, אשר עוסקת באופן מפורט בתכנית קרית מסלול, שבגבולותיה הגברת בל מחזיקה בקרקע. במסגרת תכנית המתאר, שהיא תכנית כוללנית ולא קונקרטית, השתתפה הגברת בל בכלל הדיונים, כחברת המליאה. באחד מהדיונים התייחסו החברים גם לצפון הרצליה באופן עקרוני (כמו איזורים אחרים בעיר), ומשכך אין הדבר מעלה חשש לניגוד עניינים".

תמי גרוסמן מסיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו, שאלה בשאילתה מדוע בל אינה מפרסמת את לוחות הזמנים שלה, ודרשה לקבל אותם בתוך שלושה ימים. על כך ענתה העירייה: "הגברת בל עוסקת כבר 20 שנים מבוקר ועד ערב בפעילות ציבורית, בקידום ענייני העיר, המרינה, התיירות, התעסוקה וקשרי החוץ. השואלת מוזמנת להצטרף לסדר יומה ולהתרשם מקרוב".

שאילתה נוספת נגעה לימי החופשה של בל והוגשה על ידי חבר המועצה יונתן יעקובוביץ מסיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו. יעקובוביץ טען בשאילתה כי ידוע לו שבל ניצלה מספר ימי חופשה גדול מהמותר ותהה מי נתן לה את האישור לקבל תשלום עבור ימי חופש מעבר למקובל בחוק. על כך ענתה: "מאז מונתה לתפקיד שהתה בל ב-32 ימי חופשה. בשנת 2020 לא שהתה אף לא ביום חופש אחד. למיטב ידיעתה, נכון לרגע זה, הגברת בל נמצאת ביתרת ימי חופש בסך 2.95".

שאילתה נוסף הגיעה מחבר סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו גרי גוזלן, שטען כי בתקופה האחרונה הוחלף פעמיים הפרקט במשרדה של בל בחברה העירונית לפיתוח התיירות, בעלויות שהגיעו מכספי ציבור. על כך ענתה העירייה כי אושר בדירקטוריון תקציב בסך 360 אלף שקלים לעבודות השיפוץ ובפועל מומש רק 20 אחוזים ממנו. "שלא במתכוון החברה ממנה בוצעה ההזמנה שלחה פרקט לא נכון והמתקין הרכיב אותו בבניין המנהלה, לכן נדרשה החלפה. כמו כן, החברה קיבלה על הפרקט שהותקן באופן שגוי זיכוי".

עפרה בל מסרה בתגובה: "אינני מוצאת לנכון להגיב על אמירות חסרות כל בסיס של אופוזיציה מתוסכלת".

מטעם סיעת קהילה צעירים וסביבה נטו סירבו להגיב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. קומט

    נסו לשלוח לה אימייל לפי כתובתה באתר העיירה -התיבה לא פעילה ( נסיתי בעצמי)

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר