מסעדת שיר ומטעמים טובים הרצליה. צילום פרטי

מצד אחד תלונה במשטרה, מצד שני איומים בתביעה: מה עומד מאחורי הסכסוך במסעדה בהרצליה?

הבעלים של מסעדת "שיר ומטעמים טובים" הגיש תלונה במשטרה נגד עובדו לשעבר ליאור שרוני, בטענה שהציג עצמו כבעלי המסעדה וביקש מאנשים לתרום לו כסף. שרוני: "מוציאים דיבתי. אני מבשל ותורם מזון לנזקקים ורק ציינתי את עברי במסעדה"

פורסם בתאריך: 18.8.20 08:43

המסעדה "שיר ומטעמים טובים" מרחוב בן גוריון, המספקת אוכל בחינם לחוסים, חיילים, נזקקים וניצולי שואה, עומדת בימים האחרונים במרכזה של סערה מכוערת. הבעלים של המסעדה, אלי אברהמי, הגיש אתמול (שני) תלונה במשטרה נגד עובדו לשעבר, ליאור שרוני, בטענה שהאחרון התחזה לבעלי המסעדה ברשתות החברתיות וביקש מאנשים לתרום לו כספים. שרוני טוען לעומת זאת, כי לא התחזה לבעלים, אלא ציין את עברו במסעדה בכדי לגייס תרומות עבור נזקקים שהוא מסייע להם כיום, לטענתו.

את המסעדה פתחו אלי וזהבה אברהמי לזכר בתה של זהבה, החיילת שיר נקש ז"ל, שנהרגה בפברואר 2014 בעת מילוי תפקידה במשמר הגבול, והמסעדה ידועה בכך שהיא מאכילה חינם חיילים, ניצולי שואה ובעלי צרכים מיוחדים.

בפוסט שפרסם שרוני, תחת הפרופיל "עדן ליאור שרוני", נכתב כך: "כששאלו אותי מדוע פתחתי מסעדה שמאכילה חינם קשישים ניצולים גיבורי שואה, ובלי קשר חיילים מתפנקים חינם אז עניתי – הסיפוק הגדול ביותר זה להשביע רעב. קשה לנו לשרוד את התקופה הקשה. עזרו לנו. עלות כל מנה 20 שקלים ונמשיך לשמח ולתת באהבת חינם. לתרומה בביט: 052-8136380. רק אהבה תביא אהבה. תודה". לפוסט צורף קישור לידיעה על המסעדה באחד המקומונים, מיוני 2018, שבה מופיעה תמונתו של ליאור שרוני, שהוצג בכתבה אז כמנהל המסעדה.

בתה של זהבה, ליאור נקש, פרסמה פוסט בפייסבוק בו היא מזהירה מפני מה שנטען על ידה כתרמית. "חברים יקרים, אשמח לעזרה!", כתבה, "מישהו בשם ליאור שרוני ואשתו בשם אתי רווח פתחו פייסבוק פיקטיבי בשם 'עדן ליאור שרוני'. הם מפיצים בכל הקבוצות האפשריות שהמסעדה 'שיר ומטעמים טובים', שמחלקת אוכל בחינם, שלהם והם צריכים תרומה כדי שתמשיך לעבוד. זה שקר, מדובר במסעדה של אמא שלי ובעלה שנפתחה לזכרה של אחותי שנפטרה בצבא. אין שום קשר לאנשים האלה! הם נוכלים ומצליחים לעבוד על אנשים בעיניים! חשוב לי לעצור את זה שאנשים לא יפלו בפח! אנחנו לא זקוקים לתרומה! אשמח שתשתפו את הפוסט הזה שיגיע לכולם, ואם אתם רואים עוד פוסט כזה שמפורסם לתייג אותי בו!!!!!".

הבעלים של המסעדה, אלי אברהמי, אמר לצומת השרון: "ליאור שרוני, עבד אצלנו לפני שנתיים-שלוש במשך חודש, עד שפיטרתי אותו. לפני שבוע, התחלתי לקבל הודעות מחברים ששאלו אם אני צריך סיוע או עזרה כלשהי. הם סיפרו לי שהם העבירו לו כסף ואני מיד אמרתי להם שזאת הונאה. אנחנו לא צריכים כסף ולא זקוקים לתרומות. הוא פרסם את ההודעה הזאת בכל מיני אתרים ובקבוצות פייסבוק, ואנשים פשוט העבירו לו כסף. אנשים שאלו אותי אם אני צריך כסף, לא הבנתי מה רוצים ממני. אני מממן את המסעדה הזאת באופן אישי, הקמתי אותה על שם הילדה שנהרגה בצבא, והוא ניצל את זה. איתרנו את הכתובת שלו, עשינו שלטים בכל באר שבע כדי שאנשים יזהרו ממנו. הגעתי לבעלת הדירה שלו שאומרת שהוא הונה גם אותה ואמר לה שיש לו מסעדה. התקשרו אלי אנשים שתרמו לו כמויות של אוכל וכסף והם היו בהלם שזאת הונאה".

ליאור שרוני הציג גרסה משלו לדברים: "בת הזוג שלי, אתי רווח, הייתה הבעלים של המסעדה ורק עכשיו התיק על שמה במס הכנסה ומע"מ נסגר. אני נמצא בהליכים של לשון הרע ותביעת דיבה בעקבות הדברים שאברהמי ומקורביו כתבו עלי. בפוסטים שהעלתי ציינתי שעזרתי לאנשים במסעדה והזכרתי את העבר שלי כדי שיבינו מי אני ושגם היום אני עושה את זה ועוזר לנזקקים. אחרי כל מה שקרה שינינו את הפוסטים והורדנו את התמונה ואם מישהו נפגע אני מתנצל. עשו עלינו כזה לינץ' שאנחנו מפחדים לצאת מהבית. אני אישית עד היום מבשל ותורם מזון לנזקקים, ללא תשלום, אנשים מדי יום שולחים לי תודות. עשו לי עוול גדול בכך שהזכירו את בת הזוג שלי בפוסטים נגדי. לא הזכרתי אותה בשום שלב כשביקשתי תרומות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר