צילום ליאור קפלן
צילום ליאור קפלן

עלה למעלה עלה! מאחורי פרשת השבוע, וזמני כניסת ויציאת שבת בהרצליה

עלינו לפנות אל השופטים אשר מכירים ושותפים להוויית החיים אשר בימינו. רק כך יוכלו להכריע ולתת הדרכות רוחניות וחינוכיות המתאימות לאותה תקופה. על הדיין להיות חכם בחוכמת התורה, ופיקח בהוויות החיים

פורסם בתאריך: 21.8.20 08:42

כניסת השבת בהרצליה: 18:58

יציאת השבת בהרצליה: 19:55

עלה למעלה עלה!  – פרשת שופטים

בפרשה שלנו, פרשת שופטים, ישנו ציווי לקום ולעלות לירושלים, ולבוא לפני השופט אשר יהיה בימים ההם. כלומר, להתדיין לפני השופט אשר בימיך על פי דיני התורה.

כותב רש"י: "ואפילו אינו כשאר שופטים שהיו לפניו, אתה צריך לשמוע לו. אין לך אלא שופט שבימיך". הוסיף הרב אורי שרקי בדרך רמז, שעלינו לפנות אל השופטים אשר מכירים ושותפים להוויית החיים אשר בימינו, ומתוך כך יודעים להרגיש את הנפשות אשר באות לפניהם לדין. רק כך יוכלו להכריע ולתת הדרכות רוחניות וחינוכיות המתאימות לאותה תקופה. על הדיין להיות חכם בחוכמת התורה, ופיקח בהוויות החיים.

השבוע נכנסו לחודש אלול – חודש הרחמים והסליחות, אשר עוסקים בו בתשובה כהכנה לראש השנה ויום הכיפורים. כתב הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל שיום פטירתו חל ביום ראשון הקרוב, ג' אלול: "..ואם יבא אדם לחדש דברים עליונים בעסקי התשובה בזמן הזה, ואל דברת קץ המגולה ואור הישועה הזרוחה לא יביט, לא יוכל לכוון שום דבר לאמיתתה של תורת אמת. כי כל זמן מאיר בתכונתו … וכל חולשת נפש, פחדנות, רפיון-רוח ומוגת-לבב, כליל יחלוף. ורוח מעודד, ממלא חיי ישע ועונג ה', בגודל לבב ורוחב דעה והגיון עז, יקח את מקומו".

הגישה לתשובה בדורנו צריכה להיות שונה מהאופן בו ניגשו אליה במשך שנות הגלות. התקופה והנפשות שונות, ובהתאם לכך צריכה להיות התשובה. זכינו והרב קוק זצ"ל היה השופט אשר בימינו. רואה ורועה ענק, אשר ידע להדריך את הנפשות של דורנו, דור הגאולה והשיבה לארץ. אדם ענק שבענקים שכל כולו מסירות לכלל, ודאגה לפרט.

וכפי שכתב עליו תלמידו הגדול הרב יעקב משה חרל"פ זצ"ל: "…כל הטובות הפרטיות שנעשו על ידו לאלפי יחידים – מלבד פעולותיו הכבירות והרבות, שפעל ועשה על שדה הכלליות – הם בבואה דבבואה מהאוצר הטוב הנורא שהיה גנוז בקרבו. כי באמת יסוד קומת הקדושה שלו הוא, שהיה כולו כללי ולא היה בו שום חוש פרטי…
– בבחינתו שהיה כולו כללי ולא פרטי, עלה על כל בני דורו משכמו ולמעלה גבוה מכל העם ואין פלא שלא יכלו לעמוד על סודו. אכן, איש אלוקים קדוש היה בתוכנו, ואשרי לדור שהיה שרוי בתוכו".

שנזכה ללמוד מתורתו, ולדבוק באורחותיו.

שבת שלום וחודש מבורך!

צחי וייס, תושב הרצליה, הוא מנכ"ל עמותת "גרעין תורני הרצליה". לתגובות ויצירת קשר: 052-6426832


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר