פראמדיקים מטפלים בגבר שטבע בחוף הנכים. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
פראמדיקים מטפלים בבן גל ז"ל. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

עדויות קשות מהטביעה בחוף אכדיה: "אנשים התחננו למצילים שיילכו לבדוק, הם ישבו בסוכה ופיצחו גרעינים"

בעוד שבבית החולים איכילוב נאבקים על חייו של בן ה-45 שטבע אתמול בחוף אכדיה, עדויות שהגיעו לצומת השרון מציגות חשש לרשלנות מצד צוות המצילים: "שתי נשים אמרו שהן רואות בן אדם טובע, המצילים התעקשו שזה כלום. הם שאלו מי בחוף יודע לעשות החייאה". עיריית הרצליה: "האירוע ייחקר עד תם"

פורסם בתאריך: 30.8.20 08:59

מבלים שהגיעו אתמול (שבת) לחוף אכדיה הצפוני בהרצליה, מעידים על חשש לרשלנות חמורה של צוות המצילים בחוף, באירוע בו טבע גבר כבן 45, אשר מאושפז עדיין במצב אנוש בבית החולים איכילוב. על פי הדיווח של מגן דוד אדום, הטובע נמשה מהמים כשהוא ללא דופק, אך בוצעה בו החייאה והוא הועבר לבית החולים במצב קשה מאוד, שם עדיין נאבקים על חייו.

זוג שהגיע אתמול לבילוי בחוף אכדיה, מעידים כי התנהלות מקצועית יותר מצד המצילים הייתה עשויה למנוע את המקרה הקשה. "ישבנו בצמוד לסוכת המציל, ממש ליד הדלת שלה", מספרת העדה. "בשלב מסויים הגיעו שתי נשים מבוגרות שישבו קודם לכן ליד המזח, ואמרו למצילים שיש בן אדם שטבע. המציל הסתכל ברפרוף עם המשקפת ואמר שזה כלום. הזמן עבר ובינתיים המצילים ישבו בסוכה ופיצחו גרעינים. הם גם היו עם המשפחות שלהם, כך שהילדים היו איתם בסוכה והפריעו להם. אחרי משהו כמו 20 דקות מאז שהנשים התריעו בפניהם, הם כנראה ראו שאכן יש גבר שטבע ורצו לעברו. הם התקשו להוציא אותו מהמים והוא אפילו נפל להם בדרך. הוא הגיע לחוף במצב לא טוב, כשקצף יוצא לו מהפה ואין דופק".

העדה ממשיכה לספר על האירוע: "הם ניסו להחיות אותו ולא הצליחו, ואז שאלו בחוף אם מישהו יודע לעשות החייאה. זה הזוי שיש מצילים בחוף והם לא יודעים לעשות החייאה והיה צריך לחכות לחובש. הייתי בהלם, בכיתי שם במשך חצי שעה והרגשתי שזה פשוט הזוי לתת לבן אדם למות ככה. חייב להעשות צדק ואני מוכנה גם להעיד במשטרה ולספר את הכל".

עדה נוספת שהייתה במקום מציגה תמונה דומה: "שתי נשים הגיעו לסוכת המציל ואמרו שיש מישהו שטבע ליד שובר הגלים. הם התחננו שיילכו לראות, אבל הסתכלו במשקפת, אמרו שזה סלעים ואין שם כלום. הבחורות התעקשו אבל כלום לא עזר. אמרו להן שהן יכולות ללכת והכל בסדר. ישבו שם חמישה מצילים לפחות ופשוט פיצחו גרעינים, ברמה שאנשים שהיו למטה העירו להם שהקליפות פוגעות בהם. אני מכירה מחופים אחרים שתמיד, ובטח כשהים סוער, יש לפחות מציל אחד על החוף ששומר על הים, פה לא היה דבר כזה. אחרי דקות ארוכות ראינו אותם יורדים במהירות, הם הוציאו אותו משם אחרי שהוא נפל להם בדרך והגיע לחוף כשהוא מחוסר הכרה. הוציאו לו כמויות מים עצומות מהגוף. לא ראינו שם אף אחד שקרוב אליו".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "כמו כל אירוע טביעה גם ארוע זה ייחקר עד תום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. רון מ-ק

    כנראה שהגריעינים יותר חשובים מעירנות לגבי מה שמתרחש בחוף וגם בים…מצילים אמורים להציל. לא? או שזה שייך רק לסדרת טלוויזיה?

  2. פדלון כישלון אסון

    מי יודע מי מקום חמישי בשכר של עיריית הרצליה. המצילים הארסים של פדלון

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה פייק זה באמת שאתם עושים לרא של כתבות אפילו אתם לא יודעים איזה חוף אתם רושמים הנכים(אכדיה הדרומי ואז בכתבה אתם טומרים שזה באכדיה הצפוני

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    וגם לא אמין שהמצילים לא יודעים לעשות החייאה כי הם עוברים קורס של זה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני גם עבדתי בתחנה הזאת והמצילים שם לא אוכלים גרעינים בכלל אז להפסיק להגיד שטויות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר