מד חום. TR-H-C-מד-טמפרטורה-קיץ-צילום-אי.אס.אי
מזג אוויר צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מתי יהיה השיא של גל החום ומה יהיה בסופ"ש: תחזית מזג האוויר בהרצליה

חזאי מטאו טק, נחום מליק, מסביר איזה מזג אוויר מחכה לנו. במד"א נותנים דגשים להתנהגות בטוחה וזהירה

פורסם בתאריך: 30.8.20 14:31

גל חום קיצוני: מזג האוויר ברוב חלקי הארץ וכך גם בהרצליה, יהיה במהלך השבוע הקרוב עם עומס חום כבד עד קיצוני. נחום מליק, חזאי בחברת מטאו טק, מציין: "מדובר במזג אוויר קשה מאוד וכבר אתמול (שבת) הייתה הכבדה בעומס החום והיום יש הכבדה נוספת. בהמשך היום נרגיש עליה קלה בטמפרטורות של מעלה או שתיים עם לחות גבוהה שיוצרת תנאי עומס כבדים עד קיצוניים. הטמפרטורה בשעות הצהריים תגיע ל-33 מעלות, אבל בגלל הלחות הכבדה, התחושה היא של 40 מעלות".

מלי' הוסיף: "גם בלילה לאור הלחות הכבדה, ימשיך לשרור עומס חום כבד. מחר יום שני, לא צפוי שינוי וימשיך להיות עומס חום כבד ברוב שעות היום. ביום שלישי, מצפים לירידה קלה של מעלה שתיים וטיפה ירידה באחוזי הלחות. אבל עדיין יהיה עומס חום כבד. ביום רביעי נרגיש הקלה נוספת. אבל עדיין נישאר בממוצע של תחילת ספטמבר. ביום חמישי ולקראת סוף השבוע, גל החום הכבד מתחדש".

גם במד"א ערוכים לגל חום ומזהירים מפני מכות חום, התייבשות ושכחת ילדים ברכבים. במד"א מציינים כי יש להימנע מחשיפה ישירה וממושכת לשמש, מומלץ לשתות כמויות גדולות של מים, יש להימנע מפעילות גופנית שאינה הכרחית בשעות עומס החום, רצוי להימצא במקומות ממוזגים ומוצלים ככל הניתן וזאת בנוסף לציות לכללי הריחוק של הקורונה.

עיקרי הדגשים של מד"א: יש לשתות כמויות מספיקות של מים אף מעבר לתחושת הצימאון, מומלץ לשתות בין 8 ל-10 כוסות מים ביום. שתייה קרה עדיפה על פני שתייה חמה. עדיף לשתות מים ולא שתייה ממותקת.

יצאתם מהבית? יש להקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר. יש לוודא הגנה מפני השמש. עובדים המצויים תחת השמש וחשופים לעומס חום כבד: יש להקפיד על לבוש בהיר, דק ומאוורר המאפשר לנדף את חום הגוף. יש להקפיד על הפסקות ארוכות יותר מהרגיל בצל או במקום ממוזג, ולהרבות בשתייה.

אם מופיעים סימני התייבשות דוגמת כאבי ראש, סחרחורות או חולשה, יש להפסיק מיידית כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר, ולהרבות בשתייה מעבר לתחושת הצימאון. אם מופיעים סימני פגיעת חום דוגמת התעלפות, טשטוש בראייה, בלבול ועלייה בחום הגוף, יש להזעיק את מד"א באמצעות חיוג למוקד החירום בטלפון 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", ולהישמע להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת הצוותים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר