משה עובדיה ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

הלך לעולמו משה עובדיה, מראשוני נהגי האמבולנס של הרצליה. בנו רונן: "דורות התחנכו על אבא שלי"

עובדיה, בן 84 במותו, נפטר לפני כשבועיים, לאחר שחש ברע אחרי ניתוח שעבר. הבן רונן, מפקד משמר השכונה של נווה עמל: "כשצוות האמבולנס הבין שהם מפנים את משה עובדיה הם נדהמו והתרגשו מאוד"

פורסם בתאריך: 7.9.20 13:35

משה עובדיה, אחד מתושביה הוותיקים של הרצליה ומראשוני נהגי האמבולנס של מד"א בעיר, הלך לעולמו לפני כשבועיים והוא בן 84. "הוא יילד 43 מילדי הרצליה באמבולנס ב-37 שנות השירות שלו", מספר בנו רונן, מפקד משמר השכונה של נווה עמל, "הוא היה קרוי 'הרצליה 3' בשל היותו אחד משלושת הנהגים הראשונים בתחנת מד"א בהרצליה, לצד מרדכי ז"ל ולורנס שייבדל לחיים ארוכים. אליהם הצטרף לאחר מכן שמואל מורד. גם אחרי שסיים את השירות שלו במד"א הוא המשיך להתנדב עוד שנים רבות לאחר מכן".

משה עובדיה עלה מבגדד שבעיראק ב-1951 ולאחר שהתחתן עם נדירה שאותה הכיר עוד בעיראק הם עברו להרצליה, לשכונת הרצליה הירוקה. "אמא ואבא היו כל הזמן יחד", מוסיף רונן, "הם הכירו בעיראק דרך אח של אמא שלי שלמד עם אבא שלי והמורה שלהם היה האח הבכור של אמא שלי. כשאבא שלי עלה לישראל הוא חידש את הקשר עם החבר שלו והוא אירגן להם דייט בתחנה המרכזית בהרצליה ב-1959 ומאז הם לא נפרדו. כשאבא יצא לפנסיה הוא הצטרף לאמא שלי שעבדה בדוכן של מפעל הפיס ברחוב סוקולוב בסמוך לתחנת מד"א, שבה הוא המשיך להתנדב שנים ארוכות, ולאחר מכן הם עבדו יחד בדוכן נוסף בקניון שבעת הכוכבים. הם עבדו יותר מ-20 שנים יחד. אבא האמין בלעבוד כל החיים והוא עבד בדוכנים עד לפני שנתיים, אפילו שניסינו במשפחה לשכנע אותו לטייל וליהנות קצת מהחיים".

משה עובדיה ז"ל עם אשתו נדירה ונכדיו. צילום באדיבות המשפחה

רונן מספר על היום שבו אביו לא חש בטוב והובהל לבית החולים. "אבא היה אחרי ניתוח בברך בבית והוא לא הרגיש טוב", הוא מספר, "הזמנו לו אמבולנס שייקח אותו לבית החולים ומיד כשהצוות הבין שהם מפנים את משה עובדיה הם נדהמו והתרגשו מאוד. דורות על גבי דורות גדלו והתחנכו על אבא שלי. אחד מהם סיפר שבדיוק באותו היום הם עברו על תמונות ישנות בתחנה ומצאו תמונות שלו. אחד הסיפורים שאני זוכר שאבא סיפר לי היה שהוא היה האמבולנס הראשון שהגיע לטפל ולפנות פצועים בפיגוע 'אוטובוס הדמים' שאירע בצומת גלילות בכביש החוף ב-1978.

"אבא היה איש מאוד צנוע, מסור למשפחה ולערכים ואיש ישר. אם יש תכונה שהוא העביר לנו וחי על פיה זה להיות ישר וכמובן את רוח ההתנדבות שלו שגרמה לאחים שלי ולי להתנדב במד"א ובדברים אחרים. הוא היה איש של עבודה קשה עם המון הומור ושנינות, מסור, אהוב על כולם ואיש של שלום ושותפות. כשאני אומר לאנשים שאני הבן של משה עובדיה הם אומרים לי מיד איזה בן אדם, איזו אישיות, איזו ענווה. הוא תמיד עזר לזולת והיה מתגייס לכל דבר. היו שני דברים שהדהימו אותי בתקופה האחרונה וכשליוויתי אותו לניתוח – הוא אמר לי שהוא לא יודע איך להודות לנו על כל הטרחה שלנו. אמרתי לו שעצם זה שהוא הביא אותי לעולם זו התודה. הוא כל הזמן ניסה להיות הכי לא תלוי באף אחד ומאוד הפריע לו שהוא לא יכול ללכת. הוא אמר שאם הוא כבר חי אז הוא רוצה ללכת ולמרות הסיכון שבניתוח הוא החליט לעשות אותו. אף אחד לא האמין שכך זה ייגמר. ראש העירייה משה פדלון הכיר אותו אישית, ספד לו בהלווייתו והבטיח שבתום השנה למותו הוא יפעל להנצחתו בעיר".

משה השאיר אחריו רעיה, שלושה בנים – יעקב, צדוק ורונן, ושישה נכדים.

רונן עובדיה


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר