אחד הבניינים ברחוב ההגנה הצפויים להיהרס

חשש מעומס ומסכנה בטיחותית לתלמידים: מאות הגישו התנגדויות לפינוי בינוי ברחוב ההגנה

לפי התוכנית, אמורים שני בניינים בני שלוש קומות הנמצאים מול בית הספר יוחנני להפוך לארבעה בניינים בני שבע וחצי ושמונה וחצי קומות. מספר יחידות הדיור יגדל מ-24 ל-60. העירייה: "כמו בכל הליך של אישור תכנוני - מתקיים שלב שבו ההתנגדויות ידונו".

פורסם בתאריך: 8.9.20 08:17

מאות תושבים משכונת הרצליה הירוקה הגישו התנגדויות לפרויקט הפינוי בינוי ברחוב ההגנה 59-57 בשכונה. ואף חתמו על עצומה נגד הפרויקט. בהתנגדויות טוענים התושבים כי תוכנית הבנייה הגדולה תגרום לעומס חמור על תשתיות השכונה, בין השאר על התחבורה ברחוב החד-סטרי, החניה, שכבר כיום יש מצוקה ברחוב, הביוב והניקוז, וגם עומד על מוסדות החינוך באיזור שלדבריהם נמצאים כבר היום בתפוסה גבוהה יחסית. עוד טוענים המתנגדים כי התוכנית תפגע גם באיכות הסביבה בשל הכוונה לעקור עצים בוגרים ולהרוס שטחים ירוקים במסגרת התוכנית, כולל עץ פיקוס בוגר ורחב. בנוסף, הם טוענים, תגרום התוכנית לעליה בזיהום האוויר מהמכוניות המצטופפות ביציאה מהחניה ומול בית הספר יוחנני. עוד הם טוענים כי התוכנית תהווה סכנה בטיחותית לילדים שהולכים לבית הספר היסודי יוחנני ובחזרה לביתם ברגל כתוצאה מהוספת חניון תת קרקעי שנמצא מול השער הראשי של בית הספר ובסמוך לגני הילדים.

על פי התוכנית, מספר הבניינים יגדל משני בניינים בני שלוש קומות כיום לארבעה בניינים, שניים מהם בני שבע קומות וחצי ושניים בני שמונה קומות וחצי ומספר יחידות הדיור יגדל מ-24 הקיימות כיום ל-60. התנגדות להיתר הבניה ניתן להגיש מה-18.8 ועד ל-15 ימי עבודה לאחר מכן.

הדמיית פרויקט הפינוי בינוי ברחוב ההגנה. צילום מתוך התוכנית

"זאת תוכנית שלא מתאימה לשכונה שלנו, לא בפרופורציה ולא למתאר הרחוב", אומרת נציגת המתנגדים, תושבת השכונה ואמא לתלמיד ביוחנני, "זו חריגה מתוכנית המתאר הראשונית. התוכנית היא לבנות עד קצה גבול המגרש, כלומר גם על גבי החניה וגם על גבי השטחים הירוקים. כבר כיום יש עומס ברחוב בבוקר של כ-30-20 דקות. זה רחוב חד-סטרי שכל התנועה מהרחובות הסמוכים, בהם רחוב העליה השנייה, מתנקזת אליו. תוספת של 39 יחידות דיור ושל כ-100 מכוניות תגדיל את העומס התחבורתי ברחוב וייווצרו פקקים עצומים. זאת בנייה מסיבית על נקודה קריטית. בנוסף יציאת החניון הממוקמת בסמוך למוסדות החינוך ברחוב, כמו גם התנועה הכבדה הצפויה ברחוב, מהווים סכנה בטיחותית חמורה לתלמידים".

עוד היא מוסיפה: "חשוב להדגיש שאנחנו מבינים את התושבים בבניינים האלה שרוצים לחדש ולשפר את הנכס שלהם, אבל אפשר לעשות זאת על ידי תוכנית דומה לזאת שעשו כל הבניינים האחרים ברחוב באמצעות תוכנית חיזוק תמ"א 38 רגילה השומרת על קווי הבנייה המקוריים ומוסיפה כשתי קומות לבניין ומספר יחידות דיור קטן, ולא בתוכנית פינוי בינוי גדולה שכזו שמכפילה את יחידות הדיור כמעט פי שלושה".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "כמו בכל הליך של אישור תכנוני – מתקיים שלב שבו ההתנגדויות ידונו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אסור לתת לזה לעבור, סכנה בכל מישור אפשרי הן בתחבורה,בעומס,בעובדים,משאיות וכו, תוכנית לא הגיונית בעליל . מה גם שכדאי וקאוי שאת השלט שתלשו ממקומו המיידע על התוכנית כדי שאנשים נוספים יתנגו יואילו להחזיר למקום ולא לזרוק אותו מאחורי הסופר… התנהגות זו מראה את פרצופם האמיתי של מי שלוחץ שזה יעבור. רצוי שהעיריה תתעורר כשאסון לנגד עניהם. ומילים חסרות תוכן כמו= הכל יהיה על פי תוכנית וסדר וידאגו לתחבורה זה בולשיט. משאיות יכנסו כל הזמן עובדים ואבק יהיה כל הזמן בקיצור מתכונת לאסון בגלל בצע כסף

  2. תושב השכונה א

    כתבה מגוחחת.
    הבניינים אשפרו את מצב החניה ברחוב קיום.
    כל דירה מקבלת 2 חניות ובכך מיתרת את השימוש בחניה ברחוב.
    מגרש החניה של הבניינים גם ככה מיועד לבינוי ואינו חורג מהתבע באזור. כל החריגה בתבע זה רק קומה אחת בשני בניינים. הבניינים קיום בעלי 4 דירות בקומה ואילו הבניינים החדשים בעלי שתי דירות בקומה.
    החנייה המקורה תפחית רעש מכוניות לסביבה .
    חיזוק מבנה קיים גם ובנייה עלו (38/1) גם מצריך חפירת חניון בדומה לתוכנית המוצעת.
    ההתנגדויות הם בסך הכל התנגדות אחת פלוס עצומה של 200 חתימות ולא 200 התנגדיות

  3. אייל מוותיקי השכונה

    שטיות , לא יעבור , הבתים נמצאים אחרי הכניסה לבית הספר , מה גם שכל דייר מקבל שני חניות מה שיפנה חלק גדול מהרחוב.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר