הסיור בתעש השרון. צילומים: אריה פלדי, שלומית ליפשיץ וישראל כספי

בשטח נצפו שועלים, דורבנים ועצים ותיקים: עמותת ריב"ה לא מוותרת על הפיכת תעש השרון לריאה ירוקה ענקית

העמותה ההרצליינית קיימה בשטח, המיועד להקמת 23 אלף יחידות דיור, סיור בהשתתפות אנשי היחידה לאיכות הסביבה של העירייה. חבר העמותה ישראל כספי: "האם תהיה שם בעתיד עיר עצומה נוספת או ריאה ירוקה מדהימה ונפלאה?"

פורסם בתאריך: 9.9.20 08:30

לקראת המשך הדיונים ביום ראשון הקרוב (13.9) בבית המשפט המחוזי בתל אביב בנוגע לעתירות שהוגשו נגד תוכנית הבניה בשטח תעש השרון, סיירו במקום בשבוע שעבר חברי הוועדה לאיכות הסביבה של הרצליה בראשות סגן ראש עיריית הרצליה עופר לוי, אנשי היחידה לאיכות הסביבה בעיר ומתנדבים למען הסביבה. הסיור התקיים במתחם צור שמדרום לנווה עמל, שנמצא בתחום עיריית הרצליה והיה שייך בעבר לתעש השרון. נציין כי הציבור הרחב אינו יכול להיכנס למקום, שהוא מגודר וסגור, ומעמותת ריב"ה מבקשים כי יפתחו את המתחם לציבור הרחב.

היוזמה לסיור היתה של ד"ר דרור בן עמי, ממלא מקום של יו"ר ועדת איכות הסביבה והקיימות בעיר ומפעילי התנועה הירוקה בהרצליה. את הסיור הדריכו שלומית ליפשיץ וישראל כספי מעמותת ריב"ה (ריאה ירוקה בתעש השרון). המשתתפים בסיור קיבלו הסבר על ערכיות הטבע והחשיבות לשמור את מתחם צור ואת כל שטח תעש השרון כריאה ירוקה – יער מטרופוליני לתושבי האיזור שאוכלוסייתו צפויה להגיע בעוד 50-40 שנה לכשמונה מיליון איש שיהיו זקוקים נואשות לשטחים ירוקים לבילוי של פנאי וספורט. בשטח הפתוח המשתרע על כ-6,000 דונם התגלו יער אקליפטוסים וחורשות רבות שבהן צומחים יותר מ-60 אלף עצים בני כ-60 שנה. במקום נצפו שועלים, דורבנים, קיפודים, תנים וציפורים רבות בהן חוגלות, בזים ועורבנים.

נציין כי נגד תוכנית הבנייה בשטח תעש השרון הוגשו לפני כשלוש שנים שמונה עתירות על ידי עיריית רמת השרון, עיריית הרצליה, עיריית הוד השרון, אדם טבע ודין, החברה להגנת הטבע, עמותת ריב"ה, עמותת אחל"ה ועו"ד אוריה גנאל. העותרים טוענים כי בקרקעות מתחם תעש קיימים זיהומים חמורים שטומנים בחובם סכנות חמורות לבריאות הציבור ואין בפני המדינה נתונים מקיפים ואמינים על היקף הזיהום. בנוסף הם טוענים כי נושא התחבורה לא העמיד בפני הוועדות לתכנון ולבנייה תשתית מידע מספקת וזו עתידה לפגוע במאות אלפי תושבים בערים הסמוכות וליצור מגה פקק בשרון.

הסיור בתעש השרון. צילומים: אריה פלדי, שלומית ליפשיץ וישראל כספי

נזכיר כי על פי התוכנית, 23 אלף יחידות דיור מתוכננות להיבנות במתחם הנמצא בשטח המוניציפלי של רמת השרון, הוד השרון, הרצליה ודרום השרון. זוהי תוכנית מתאר מקומית הכוללת שטח של כ-7,430 דונם בתחום שבין כביש גהה להוד השרון במזרח, דרום השרון בצפון, הרצליה בצפון מערב ורמת השרון בדרום מערב. במשך עשרות שנים פועלים במתחם זה מפעלי תעש, שגרמו לזיהום הקרקע ומי התהום. על פי החלטת ועדת שרים לענייני כלכלה מ-1992, מפעלים אלה מיועדים לפינוי עד 2020, אך הפינוי טרם החל.

"עמותת ריב"ה היא הסמן הימני בנושא שמירת המקום כריאה ירוקה ופארק מטרופוליני", אומר כספי, "אנחנו דורשים לשמור על כל המקום – כל שטח התוכנית – 7,600 דונם, כריאה ירוקה ופארק מטרופוליני. שלושת ראשי הערים תומכים לגמרי בדרישה של ריב"ה לשמירת כל השטח כריאה ירוקה ופארק מטרופוליני. שלושתם גם טוענים חד משמעית שיש להם מספיק עתודות קרקע לבניה במקומות אחרים, ואינם מתכוונים או צריכים לבנות בשטח התוכנית. בעתירות שהעיריות הגישו משום מה התמקדו רק בנושא זיהום הקרקע, ולא הזכירו וציינו את הנושא החשוב כל כך – מה יהיה שם בעתיד, האם עיר עצומה נוספת או ריאה ירוקה מדהימה ונפלאה, שתהיה אתר סביבה טבע ונוף ויער עם 70 אלף עצים לתושבי מטרופולין גוש דן. אנו מבקשים מעיריית הרצליה כי תפתח את המתחם שבו התקיים הסיור לביקור חופשי של הקהל הרחב, כפי שעשינו עם 20 אנשים בסיור שקיימנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תמי

    כל הכבוד למי שדואגים לטבע, לפני שכולו יעלם. העיקר לבנות, לבנות ולבנות. תפסיקו עם זה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר