ההפגנה ביום שישי בחצר של טדי שגיא

למה העירייה לא מפקיעה את השטח הציבורי שעליו השתלטו עשירי הרצליה? "בעיות תקציביות"

בשאילתה שהגיש חבר המועצה איל פביאן הוא ביקש לדעת מדוע העירייה לא פועלת נגד בעלי הוילות המפוארות ברחוב גלי תכלת. העירייה השיבה תשובה מפתיעה. ביום שישי הפגינו תושבים במדשאה של טדי שגיא

פורסם בתאריך: 13.9.20 08:33

כבר שנים שתושבי הרצליה והנופשים בים תוהים מתי תפקיע עיריית הרצליה את השטח על קצה מצוק הכורכר ברחוב גלי התכלת בהרצליה פיתוח. השטח, שאותו ניכסו לעצמם בעלי וילות מפוארות שנבנו במקום החל משנות ה-60 והוסיפו אותו לחצר ביתם, הוא אמנם שטח פרטי, על אף שהוגדר מבחינה תכנונית כשטח ציבורי פתוח. ביום שישי קיימו כ-25 תושבים מהרצליה הפנינג מחאה מצומצם במצוק בחוף סידנא עלי, על מדשאת ביתו של טדי שגיא שהוקמה על השטח הציבורי, נגד השתלטותם של בעלי הנכסים על שמורת הטבע במצוק גלי תכלת.

בישיבת המועצה של עיריית הרצליה שהתקיימה ביום רביעי האחרון העלה חבר מועצת העיר איל פביאן (החופש לבחור) שאילתה בנושא בעקבות כתבתו של חיים לוינסון בעיתון הארץ שפורסמה לפני כשבועיים. הוא ביקש לדעת מדוע עיריית הרצליה אינה משלימה את הפקעת השטח למרות  פסק הדין שאישר לה להפקיע אותו כבר בשנת 1994 (בג"צ 465/93) כך שהציבור יוכל לעבור בחופשיות לאורך קו המצוק וליהנות מהנוף הנשקף ממנו. הוא הוסיף ושאל "מדוע העירייה משתהה במקרים נוספים בהפקעת שטחים שהוגדרו בתוכניות תקפות כשצ"פים ומימושם לטובת הציבור ככלל?".

העירייה השיבה לשאלה זו כי הסיבות לכך הן תקציביות וקונסטרוקטיביות. "ההפקעה לא מומשה עד היום מסיבות תקציביות וקונסטרוקטיביות. מדובר בעלות כספית ניכרת שעל העירייה לשאת, הן של עלות ההפקעה עצמה בשל מיקומו של השטח והן של פיתוח השטח על שפת המצוק".

הבתים על המצוק ברחוב גלי תכלת. צילום תומר אפלבאום

על פי הכתבה בעיתון הארץ, הבתים המדוברים הם ביתו של שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן שעומד כעת למכירה, ביתו של איש העסקים טדי שגיא, ביתו של האוליגרך האוקראיני איגור קולמויסקי, ביתה של בעלת ההון האמריקאית ארלן סטרלץ וביתה של עירית שטראוס, בתו של מיכאל שטראוס, לשעבר יו"ר חברת שטראוס.

פביאן שאל גם "מדוע, למרות שעל פי הכתבה העירייה מודעת להפרת החוק במקום, לא מתבצעת אכיפה כנגד ההשתלטות על השטח הציבורי כל כך? – מדובר כלשון הכתבה על 'פיסת טבע באזור הנחשק בישראל' אשר כלל הציבור זכאי להנות ממנה. אציין כי על פי מדיניות האכיפה של הוועדה המקומית הרצליה ההפרה אמורה להיות בראש סדר העדיפות לאכיפה, כיוון שמדובר בפלישה לשטחים ציבוריים באזור חוף הים (מצ"ב מסמך המדיניות של הוועדה המקומית אשר אושר כבר בשנת 2017)".

לשאלה זו השיבה העירייה: "כאמור השטח הינו שטח פרטי השייך לבעלי הקרקע ומצוי בהליכי הפקעה, שטרם הסתיימו. עד אז, העירייה דואגת לכך שלא ייעשה כל שימוש בשטח ולא תהיה עליו כל בנייה. נכון להיום, אין בניה בשטח, ואין גידור, יש גינון בלבד".

עוד כתב פביאן בשאילתה: "על פי הכתבה, העירייה הודיעה כי היא פרסמה בימים אלו מכרז על סקר עירוני של חריגות בניה. מדוע העירייה השתהתה בביצוע הסקר, למרות שהיה צריך לבצע אותו תוך 18 חודשים מיום 25.10.17 (היום שבו נכנס לתוקף סעיף 254 ט"ז לחוק התכנון והבניה שמחייב את ביצועו)?".

לכך השיבה העירייה: "עם כניסתי לתפקיד, אושר בתקציב 2020 תקציב למימון הסקר. מכרז לבחירת מבצע הסקר פורסם והוא נמצא בשלבים מתקדמים לקראת בחירת קבלן מבצע. יש לציין כי למרות לוח הזמנים שקצב החוק, הסקר העלה קשיים רבים ברשויות, לרבות של מימון, לשם כך הרשות לאכיפת דיני מקרקעין קיימה פגישות פרטניות עם יחידת האכיפה בוועדות השונות, על מנת למצוא פתרון למימוש הסקר, ולכן היה עיכוב בביצוע בכלל הוועדות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עירית הרצליה יודעת יפה מאוד איפה וכמה יש הפקעות בניה אבל למה לעבצן? שישבו בשקט וכבינתים נפיל עליהם תוספות ארנונה. ממילא הם ישלמו בשקט במקום לחשוף את פרצופם בבתי משפט. יותר כדאי לבדוק למשל כמה מהחניות הצמודות הפכו ליחידות דיור מושכרות , כמה בניות לא חוקיות נעשו על גגות בתימשותפים ופרטיים ועוד היד נטויה. ל אייאמן כמה חזירים יש בעיר הזו שמתגוררים בבתים צמודי קרקע מפוארים ענקיים ועדיין מבצעים הפקעות בניה מסיביות ללא מעצר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר