מימין: טובה רפאל, פרופ' דפנה בניהו, גלילה יבין

לראשונה בהרצליה: שלוש נשים חילוניות נבחרו למועצה הדתית בעיר

מועצת עיריית הרצליה אישרה את בחירתן של פרופ' דפנה בניהו, טובה רפאל וגלילה יבין למועצה הדתית. רפאל: "אכן הגיע הזמן, בשנת 2020, שתהיה נציגות נשים מכובדת והולמת במועצה הדתית"

פורסם בתאריך: 14.9.20 07:35

מועצת עיריית הרצליה אישרה בישיבתה ביום רביעי את הרכב המועצה הדתית הרצליה. לראשונה בהרצליה נבחרו למועצה הדתית שלוש נשים חילוניות: פרופ' דפנה בניהו, טובה רפאל וגלילה יבין. במועצה הדתית הקודמת היתה אישה אחת בלבד, יואלית ביגר. יתר חברי המועצה הנבחרים הם מרדכי קדוש, ציון דנוך, וורן גרין, שאול נחום, צורי ז'אן ועו"ד דן פנחס. נציין כי כי כחלק שגרתי מהליך המינוי למועצה משרדי המשפטים והפנים יצטרכו לאשר את המינויים. חברי המועצה הדתית יקחו חלק בהחלטות בענייני תקציבי המועצה הדתית, פעילותה והשירותים שהיא מעניקה לתושבי העיר. כמו כן, נבחרו באותה הישיבה שתי נציגות שיהיו חלק מהוועדה שתלווה את בחירת רב העיר – ממלאת מקום סגנית ראש העירייה איה פרישקולניק ויועצת ראש העירייה למעמד האישה מישל עצמון.

טובה רפאל היתה חברת מועצת עיריית הרצליה בשנים 2018-2003 וכיום היא מקדמת עניינים ציבוריים בעיר. "אני שמחה לקחת חלק בהרכבה של המועצה הדתית בהרצליה שכן תפקידה להעניק שירותים לכלל תושבי העיר", אמרה לצומת השרון, "כסגנית ראש העירייה לשעבר וחברת מועצת העיר הרבה שנים, אני מכירה את העיר, תושביה וצרכיהם. הרצליה ידועה כפורצת דרך כבר שנים רבות, ואכן הגיע הזמן, בשנת 2020, שתהיה נציגות נשים מכובדת והולמת במועצה הדתית אשר התרגלה לאורך השנים להיות מורכבת ברובה מגברים. אני מייצגת את סיעת קהילה צעירים וסביבה נטו בראשות מאיה כץ והייתי בטוחה שהבחירה שלה לנציגות במועצה הדתית תהיה נציגות נשית. אני בטוחה שהראייה הנשית תוסיף רבות לדיון הציבורי בצרכים ובמענים שתעניק המועצה הדתית לתושבים . אני מאחלת שנה טובה ובריאות איתנה לתושבי העיר".

גלילה יבין, אדריכלית שעוסקת גם בתכנון ערים, פעילה במפלגת יש עתיד ומתגוררת כבר עשור בעיר, אמרה לצומת השרון: "המועצה הדתית מספקת שירותי דת לכלל תושבי העיר. כנציגת ציבור אפעל לשיפור השירות והממשק עם קהילות שונות בעיר. בכוונתי לשים דגש מיוחד על צרכיהם של ציבור הנשים והילדים".

פרופ' דפנה בניהו, עוסקת במחקר בתחום הרפואה באוניברסיטת תל אביב ותושבת הרצליה כבר 42 שנה, אמרה לצומת השרון: "אני שמחה שבמועצה הנבחרת יש נציגות נשית ובפעילות המועצה אפעל שתהיה התייחסות שוויונית ופלורליסטית שתייצג את הרכב המגזרים השונים של תושבי הרצליה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הנה למשל עיצה- לפעול מידיית לסגירת ביתה כנסת הפוע באופ לא חוקי מזה שניםב רחבו וינגייט ומשרת את קהילת עולי צרפת מהשנים האחרונות. פועל ללא מפריע והעיריה מתעלמת ולא עשתה דבר עד כה. .חוצפה. מעניין אם מחר ארצה להפעיל בביתי כנסיה מה יעשו בעיריה?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר