מימין: מנוחה ברדה, רס"ל י'. בת עמי שטרנברג
מימין: מנוחה ברדה, רס"ל י'. בת עמי שטרנברג. צילומים: דובר צה"ל

מצטייני הנשיא מהרצליה: תצפיתנית משוויץ, לוחם דובדבן מארה"ב, חובשת מבית חרדי

סמלת בת עמי שטרנברג, רס"ל י' וסמ"ר מנוחה ברדה, חיילים בודדים מהרצליה, הם שלושה מבין 120 חיילים שקיבלו בשבוע שעבר תעודות הצטיינות מנשיא המדינה

פורסם בתאריך: 21.9.20 15:45

שלושה חיילים בודדים מהרצליה קיבלו תעודות הצטיינות בטקס של 120 מצטייני הנשיא שנערך ביום שני שעבר (14.9). שניים מהם הם עולים חדשים – סמלת בת עמי שטרנברג שעלתה משוויץ לבדה לפני שנה, ורס"ל י' שעלה לפני שבע שנים מארה"ב דרך תוכנית נעל"ה (נוער עולה לפני הורים). השלישית היא מנוחה ברדה שהגיעה מבית חרדי.

כיום שטרנברג, בת 20, משרתת כמפקדת בחמ"ל תצפיות 443 שבחטמ"ר בנימין לאחר שגויסה לתפקיד של תצפיתנית והחלה את שירותה בחמ"ל יקיר שבחטמ"ר אפרים. חלומה הגדול של שטרנברג היה להיות מפקדת בצה"ל, ועל אף שלא הצליחה לסיים את קורס הפיקוד שאליו יצאה בפעם הראשונה היא יצאה אליו שוב וסיימה אותו בהצלחה.

"כשקיבלתי את ההודעה בכיתי, זה לא משהו שיכלתי לדמיין בכלל", מספרת שטרנברג על ההודעה כי היא חיילת מצטיינת, "לא סיפרתי את זה ישר לאנשים, לא ידעתי איך מגיבים לזה. לבסוף המ"פ שלי בישרה להורים שלי בעצמה. אמא שלי לא יכלה להתאפק וסיפרה לכל המשפחה, כולם התקשרו אלי באותו היום. זו חוויה שלא יכולתי לדמיין שאחווה. זה מטורף".

שטרנברג מספרת על העליה ארצה: "היה לי ממש קשה בהתחלה בישראל, לא היה לי איפה לגור. אך למרות זאת, תמיד הצלחתי בכל זאת לחייך ולבוא עם חיוך לבסיס, התאמצתי להיות שמחה תמיד ולאט לאט התרגלתי למוצב והוא נהיה האזור הבטוח שלי, אפילו נהניתי שם יותר מהבית. מצאתי שם את החברות הכי טובות שלי, ובגלל שעשיתי עלייה לבד, כל החברים הראשונים שלי הם חברים שפגשתי בבסיס והם חבריי לחיים".

שטרנברג מסכמת: "לא אמרו לי את הסיבה שבגללה קיבלתי הצטיינות. לא עשיתי משהו גדול שניתן לראות, אבל אני מניחה שזה גם בזכות כל סיפור החיים שלי. לאור ההצטיינות אני מעריכה אפילו יותר את התפקיד. לפעמים אני מעריכה אותו ברמות שלא ידעתי שקיימות, אני אוהבת את זה שאנשים בחו"ל לא מבינים מה אני עושה ומה החשיבות. התפקיד שאני מבצעת הוא מאחורי הקלעים אבל בכל זאת אני תורמת. אני שמחה על היציאה לפיקוד ועל הזכות להעביר את השמחה והמוטיבציה הלאה".

המצטיינת השנייה היא החיילת המשוחררת סמ"ר מנוחה ברדה, בת 21, ששירתה כחובשת קרבית בגדוד 55 בתותחנים, וכיום מתגוררת בבית לחיילים משוחררים בודדים בהרצליה. ברדה גדלה בבית חרדי, יצאה בשאלה והתגייסה כחילונית, אך הצבא גרם לה להתחזק והיא חזרה לשמור שבת ומגדירה את עצמה כעת דתייה.
"באתי מבית חרדי והתגייסתי לצבא למרות שזה לא היה מקובל בקהילה שאני גרה בה", מספרת ברדה על ההחלטה להתגייס, "רציתי להיות חובשת בצבא, אבל בגיוס שיבצו אותי לחיל האוויר. בבקו"ם דיברתי עם קצין מיון, שאמר לי לצאת ללוחמה ומשם לקורס חובשים, ושובצתי בחיל התותחנים".

ברדה מספרת על השירות הצבאי: "לא ידעתי מה זה אומר להיות לוחמת, ועשיתי את המסלול שהיה מאוד מאתגר בשבילי. בנוסף, הקושי הגדול הוא שתוך כדי הייתי צריכה לדאוג לאיפה לישון ומה להכין לשבת, כי לא היה לי אף אחד שיבשל או יכבס בשבילי. לאורך השירות שלי הכרתי חברים ואנשים מדהימים. הכרתי הורים של חברים שבכל טקס היו מגיעים ונותנים לי להרגיש הכי משפחתי שאפשר, כי לטקסים שלי אף אחד לא היה מגיע. הכרתי חברים ומפקדים מדהימים וקצינה שהבטיחה לעשות הכול לעזור לי למצוא מקום מגורים טוב, ומצאה לי בית בהרצליה של חיילים בודדים – וגם שם פגשתי אנשים שהאמינו בי, דחפו אותי קדימה ונתנו לי כל מה שהייתי צריכה. החוויה הכי טובה בשירות שלי היתה חד משמעית כשהכרתי את בן הזוג שלי".

מצטיין נוסף מהרצליה הוא רס״ל י', בן 22, לוחם ביחידת דובדבן. י' התגייס ב-2017 למסלול של לוחם דובדבן ומאז הוא ביחידה. הוא לקח חלק בעשרות פעילויות מבצעיות בכל השירות שעזרו בשמירה על ביטחון המדינה. הוא מתגורר עם שותף שגם הוא חייל בודד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר