צילום ליאור קפלן
צילום ליאור קפלן

מסורת של תורה: מאחורי פרשת השבוע, וזמני כניסת ויציאת שבת בהרצליה

הרב שפירא היה חוזר בשיחותיו על חשיבות העברת מסורת של תורה מדור לדור, מאב לבנו ומרב לתלמידו. התורה ניתנה כדי להימסר לדורות הבאים. צחי וייס על פרשת "האזינו"

פורסם בתאריך: 25.9.20 14:45

כניסת השבת בהרצליה: 18:13

יציאת השבת בהרצליה: 19:09

מסורת של תורה: פרשת "האזינו"

בשבת הבאה יחול חג סוכות, זהו גם יום פטירתו של מו"ר הרב אברהם אלקנה שפירא זצ"ל – הרב הראשי לישראל וראש ישיבת "מרכז הרב" בירושלים. הרב שפירא היה כלשון חכמים "זקן ויושב בישיבה". כל ימיו היו מסכת ארוכה של עמל בלימוד התורה, ומסירתה בנאמנות לצעירי הצאן ולדורות הבאים.

בפרשתנו, בשירת האזינו, מופיע הפסוק: "זְכֹר יְמוֹת עוֹלָם, בִּינוּ שְׁנוֹת דּוֹר וָדוֹר, שְׁאַל אָבִיךָ וְיַגֵּדְךָ זְקֵנֶיךָ וְיֹאמְרוּ לָךְ". רק מתוך לימוד וזכירת ההיסטוריה אפשר לקבל מבט רחב, מורכב ועמוק על המציאות בכל דור ודור, וזאת בתנאי ששואלים ומתייעצים עם הדורות הקודמים, מעבירי המסורת.

הרב שפירא, ר' אברום כפי שנהגנו לקרוא לו, היה חוזר בשיחותיו על חשיבות העברת מסורת של תורה מדור לדור, מאב לבנו ומרב לתלמידו. חכמי התורה הם תורה שבעל פה בהיותם אמונים על נאמנות העברת המסורת בצורה מדוייקת. התורה ניתנה כדי להימסר לדורות הבאים. "משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע, ויהושע לזקנים.." (פרקי אבות א, א) – מסירת התורה מדור לדור פירושה חיבור הדורות, זוהי "מורשה קהילת יעקב".

הפרשה פותחת בפסוק: "הַאֲזִינוּ הַשָּׁמַיִם וַאֲדַבֵּרָה וְתִשְׁמַע הָאָרֶץ אִמְרֵי פִי". התורה ירדה אלינו משמיים, קיבלנו אותה בהר סיני, ואנו מצווים למוסרה בצורה שאימרותיה ישמעו בארץ.

שבת שלום!

צחי וייס, תושב הרצליה, הוא מנכ"ל עמותת "גרעין תורני הרצליה". לתגובות ויצירת קשר: 052-6426832


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר