שרון מישקובסקי, אברי גלעד. צילום עזרא לוי, אייל טואג

שרון מישקובסקי נגד אברי גלעד: "הילד שלי הוא בנאדם ולא רק 'ריר ונזלות'"

תושבת הרצליה, אמא לילד אוטיסט בן 16, הגיבה בחריפות על דבריו של גלעד היום בתוכנית הבוקר שלו בה אמר שקיבל פניות רבות מעובדי החינוך המיוחד החוששים להדבק בקורונה. מישקובסקי: "גלעד הצטרף לחגיגה המבישה". גלעד פנה אליה אישית: "העובדים חוששים לנפשם"

פורסם בתאריך: 29.9.20 13:25

מנחה התוכנית "העולם הבוקר" בערוץ 13, אברי גלעד, העלה הבוקר בתוכנית את טענות מורי ועובדי החינוך המיוחד. "אני מקבל עשרות פניות של מורים, מורות ועובדים בחינוך המיוחד, שאף אחד מהם לא מוכן לדבר בפניו, אבל הם אומרים 'מה פתאום אנחנו חשופים? אנחנו באים במגע עם ילדים שאין שום אפשרות לשלוט בהם ואנחנו כל היום בריר ובנזלות ואנחנו מסתכנים בסכנה גדולה. למה אנחנו ממשיכים לעבוד לכל הרוחות?'", אמר גלעד, "אנשים מפחדים על החיים שלהם מאוד והם מפחדים לדבר פן יפוטרו".

לאחר שתושבת הרצליה שרון מישקובסקי, אמא לנער אוטיסט בן 16, צפתה בתוכנית ושמעה את דבריו של גלעד לגבי מצוקתם של המורים לחינוך מיוחד, היא לא נשארה אדישה והחליטה להגיב בפוסט שכתבה בפייסבוק ובו תייגה את גלעד. "ראיתי אותך בתוכנית הבוקר מדבר על מצוקתן של המורות לחינוך מיוחד, שכל עולמן הוא 'ריר ונזלות'", כתבה מישקובסקי בפוסט, שבו ביקשה מהורים נוספים להציף את גלעד בפניות, "אני אמא לנכלל בקטגוריה שהוא אוטיסט בן 16. לידיעתך ובתור אמא, בני הוא נער מטופח, שמלבד בתקופות של שפעת, אינו מגיר נוזלי גוף כלל. עוד אוסיף, בתור אדם בחברה, שגם לנערים, שמפאת מוגבלותם יש קושי לשלוט על שרירי הפה, יש בהם הרבה יותר מריר ונזלות. יש בהם בני אדם, שלרוע מזלם הם עם מוגבלות, אבל יכולים ללמד אותנו שיעור באנושיות, הקשבה והסתכלות מעבר למראה החיצוני. בתור ביולוגית (תואר שני בביוכימיה ולימודי דוקטורט), אני יכולה להציע לכל המורות החוששות לעטות מסיכה וכפפות ולקחת טישו ללא מורא ולמשרד החינוך לספק להן את כל הדרוש למיגונם, כי הן חשובות לי מאוד. בתור שרון, אני יכולה לספר לך שהמורה של בני ועוד רבות ונפלאות, שרואות את הילדים שלנו בכל יום, נהנות להגיע לעבודה, ואלו שכותבות לך, אולי צריכות לשקול הסבה".

גלעד השיב למישקובסקי באופן אישי: "אני לא מצמצם אף אדם לריר ונזלות אבל אני מקבל עשרות של מכתבים מעובדי החינוך המיוחד שמפחדים פחד מוות והם אומרים לי 'כל היום אנחנו צריכים לנגב ריר ונזלת והילדים לא יכולים להיות עם מסכות וקשה לאכוף עליהם ריחוק כי הם צריכים חיבוק ואנחנו חוששים לנפשנו. ואם את חושבת שהם צריכים לשקול עבודה אחרת, השאלה מי יחליף אותם כי על פי מה שאני מתרשם רובם לא רוצים להמשיך לעבוד כרגע במתווים הנוכחיים. תודה שכתבת".

מישקובסקי אמרה לצומת השרון: "אני מאוד מעריכה את הצוותים של החינוך המיוחד ואת אלו שליוו אותנו לאורך הדרך בפרט. הם הוכרו כחיוניים ולא סתם אלא על בסיס מה שקרה לילדים בסגר הקודם: התמוטטות, פגיעה עצמית, אשפוזים ורגרסיה שעד היום רואים את השפעתה. צוותי רפואה, ביטחון ושיטור, עובדי סופרמרקטים, מטפלים סיעודיים ויסלחו לי עובדים חיוניים אחרים שלא הזכרתי, הולכים לעבוד בגאווה למרות החשש. הסתדרות המורים בחרה ללבות את היצרים של עובדיה ולהציג אותם בצורה שלדעתי כלל אינה מייצגת ואני מצרה על כך שמר אברי גלעד הצטרף לחגיגה המבישה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגובות

15 תגובות
15 תגובות
  1. גלי

    היום בחדשות איילה חסון מתארת את העימות של ביידן וטראמפ כהתנהגות של ״ילד מפגר״ כדודה לילדה עם פיגור צרם לי לשמוע ששני אנשים שהפגינו גסות רוח מתוארים כ״ילד מפגר.״
    מי גרם לאנשי התקשורת האילו לקבל במה לאמירות שפל

  2. גלית

    תפסיקו כבר!!!!!! להתייפייף מאז ומתמיד משתמשים במילה אדיוט מפגר מטומטם ומי מכם ההורים לא קרא לפחות פעם אחת ככה לילדיו בשעת כעס די מספיק לשחק אותה אמנם זה גרוע שמשתשים במילים האלו אבל זה כבר הושרש ולא רק בארץ אז די להתייפייףךךףף די !!!!!

  3. נאוה

    באותה מטבע נאפשר למטפלים סיעודיים בבתי אבות או כאלה שעובדים עם נכים לא לעבוד כי גם שם יש אנשים שצריך לנגב להם ריר ונזלת.
    א. לא כל הילדים בחינוך המיוחד מזילים ריר
    ב. לילדים בחינוך המיוחד חשובה המסגרת. באין מסגרת הם יכולים ללכת אחורה וכל ההתקדמות שהשיגו יורדת לטמיון

  4. אפרת

    אם הילד חשוב לך תשמרי עליו בבית גם לצותת החינוך יד ילדים שצריכים את הורה שלהם ואם הילד שלך ידבר ותאלצי לשבת איתו בבית סגור 24 יום במקרה הטוב נראה אם תדברי ככה זה לא כוונתו של אברי את משליכה את זה לכיוונים שנוחים לך אני עם אברי צריכת לסגור את החנ"מ בואי נודה על האמת גם ילדים בגיל 3 לא סטריליים ותנסו להתחשב גם בקבוצות סיכון שמגיעות לעבודה

  5. לופיה

    מה את נעלבת? מה לא נכון כן? ואם היו אומרים שבמעונות הילדים מתעסקים עם כל הנזלות וכו' אז לא היית נפגעת? למה ללכת ישר להשליך שבגלל שהוא אוטיסט? יש סכנה בסוגי עבודות האלה
    ואפשר לדבר על זה והשמים לא נופלים….

  6. רחלי

    די לתקוף את אברי הוא צודק סליחה עם כל הכבוד.אנשים מתים בגלל חשיפה לוירוס. מבלבלים תמוח אנשים. הוא התכוון לסכנה שיש לגננות ולסייעות ולמורים ולכל הצוות החינוכי.שחלקם בקבוצת סיכון.

  7. ד.ג.

    אברי גלעד לא אמר שום דבר שאיננו תקין, הורי הילדים לוקחים את זה רחוק מדיי, הוא לא אמר את כל הדברים שהאימא אומרת, הוא רק אמר ריר ונזלות וייתכן שבמקרים רבים זה נכון. אז מה אם הוא אמר ???
    אני חושבת שההורים האלה מרגישים מקופחים ולכן הם מרשים לעצמם להיעלב מכל דבר שנאמר, הם חושבים שמגיע להם יותר בגלל שיש להם ילדים כאלו…צריך לזכור שהצוותים החינוכיים הם אנשים עובדים עם זכויות ולמדינה אין זכות לסכן את בריאותם, כמו כן מי שהביא את הילדים האומללים הללו לעולם הם ההורים שלהם ולא המורים, לכן ההורים צריכים לטפל בהם בתקופה קשה זו ולשאת באחריות.

  8. כוכי

    אין ילדים רעים .יש אנשים רעים שלא שולטים על הפה ומוצאים שטויות .
    אין ילד מפגר אין ילד וגלעד אין ילד עם רוק
    כל ילד אוצר לאמא יקר

    אהבת אם משמחת ילד שאלוהים נתן לה
    שרון את אצא לך מגיע התואר אמא.

    י

  9. שירלי סבר

    ליבי עם האם ועל הקושי שהיא בוודאי חווה ביום יום ובוודאי בימים האלה. אבל-
    אברי גלעד לדעתי איש תקשורת אמיץ ביותר, כשהוא לא אמר את המובן מאליו ואת מה שמצטלם "יפה" (חמלה לחלש, העזרה הברורה למשפחות ולהורים לילדים עם לקות שכזו).
    אין אדם אחד בחברה שלא מבין את המצוקה שלכם ומבין שיש כאן צורך בקיום מסגרת לילדים האלה.
    אני לא חושבת שתמצאי איש חינוך אחד שחושב שילדך הוא גוש נזלת וריר. מי שעובד במסגרות האלה יכול היה להיות גם מורה בחינוך הרגיל ובחר שלא, כנראה משליחות ואהבת האדם.
    ועדיין, מורי החינוך המיוחד, בניגוד לשוטרים ורופאים, לא יכולים למעשה לנקוט פעולות לשם שמירה על עצמם.
    משרד החינוך לא סיפק להם חליפות מגן, כמו לרופאים, הם לא יכולים לשמור על ריחוק חברתי ולראייה מספר הנדבקים הגדול בבית הספר אופק בעיר.
    אברי גלעד היה בעיני סופר אמיץ וסופר אחראי כשהתיף את הבעיה האקוטית הזו, ולא רק כתב את המובן מאליו, שאתם, המשפחות, זקוקות לעזרה.
    אבל לאיזו עזרה? אדם שיקריב את חייו למענכם?
    לזו כוונתך?

  10. אור

    נו באמת, אף אחד לא אמר שכל עולמן הוא ריר ונזלת, הכוונה שהן חשופות להדבקה עקב הגיל הנמוך של התלמידים ועקב חוסר יכולת של חלקם לשלוט בנוזלי הגוף שעלולים להיות מדבקים. אף אחד לא בוחר לעבוד בחינוך מיוחד אם הוא אלא אוהב את הילדים, המורים בסך הכל חוששים לחייהם ובצדק. אז האמא הזאת בחרה להבין את הדברים אחרת ולהוציא אותם מהקשר, חבל, אף אחד לא אמר שהילדים שלך לא בסדר.

  11. דורון

    אני ממש מצטער אבל אני לא מבין את הכעס על אנשי החינוך המיוחד. טענתם נשמעת כל הגיונית,סבירה ואחראית. עובדי החינוך המיוחד נקראים תמיד ע"י אחרים "כמלאכים,כאנשים מיוחדים ובעלי לב גדול". אני סומך עליהם וחושב שדאגתם כנה ואמיתית. תלמידים שזקוקים לסיוע באכילה,בלבוש ובמענה רגשי,אינם מסוגלים לשמור על מרחק של שני מטרים מהמטפלים שלהם ואינם יכולים תמיד לשים מסיכה. הבעיה שהרבה אנשים טועים לחשוב שכל החינוך המיוחד זהה ואינו מבין את הצרכים השונים והאתגרים של הצוותים האחראיים להם.כפי שרופאים ממוגנים וכפי ששוטר יכול לשמור על ריחוק מסויים ולדרוש מהעומד מולו להיות עם מסיכה, גם צוותי החינוך זכאים למיגון שכזה.

  12. רונה

    הכתבה הסו מראה בדיוק על מה מדובר
    https://www.tzomet-hrz.co.il/education/38552
    גם לי צא לראות ילדים עם אוטיזם הם ילדים מקסימים והרגשתי אהבה רבה כלפיהם
    אך זה לא אומר שהפחדים של הצוות שעובד איתם לא מבוססים
    הרבה ילדים כאלו לא מסוגלים לשמור על הגיינה ברמה הנדרשת לתקופה זו. אני לא אתן דוגמאות מדברים שראיתי על מנת לשמור על כבודם וגם כי הדברים כבר ברורים מתוך מה שאברי גלעד אמר. סך הכל לא המציא כלום אלא שימש כקול לאחרים, זה תפקיד של איש תקשורת אמיתי וטוב. אני מבינה שזה פוגע לשמוע ואם הייתי במקום שרון וודאי הייתי מרגישה כך ואין לי שום שיפוטיות כלפיה.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר