רועי מהכנין

לב ענק: הכירו את פרויקט עגלות הנתינה של רועי מהכנין משיכון ויצמן

"השאיפה שלי היא שבכל מכולת, קיוסק וסופר בכל איזור ויצמן, מהתחנה המרכזית עד שבעת הכוכבים, יהיו עגלות נתינה", אומר מהכנין שלא נותר אדיש לנפגעי משבר הקורונה. אתם מוזמנים להצטרף

פורסם בתאריך: 5.10.20 14:30

בעקבות משבר הקורונה והמספר הגדל של מובטלים ונזקקים החליט הפעיל החברתי רועי מהכנין, שמתנדב בעמותה למען חיילים בודדים בהרצליה ומנהל שני ספסלי נתינה בעיר, ליזום פרויקט משלו – עגלות וקופסאות נתינה. מהכנין, בן 40, תושב שכונת ויצמן, פנה לכמה מרכולים שכונתיים ומכולות בשכונה וכבר ביום חמישי הציב עגלות בשתי מכולות בשכונה – "סופר עשר" שברחוב אבן גבירול 16 וסופר "M&M" ברחוב ויצמן 1. בעגלות אלה יכולים הלקוחות להניח מוצרים יבשים שקנו במכולת ואותם אוסף מהכנין ומחלק באמצעות רשימות של נזקקים שנתנו לו ממתנ"ס יבור לנזקקים בשכונת ויצמן. בנוסף, מהכנין פיזר קופסאות נתינה שהוצבו בכמה בניינים בשכונת ויצמן וברחוב חנה רובינא. הפרויקט, נציין, נחשף לראשונה בעמוד הפייסבוק "הרצליה העיר שלי".

"אני מתנדב בכמה פרויקטים אבל תמיד רציתי ליזום פרויקט משלי", מספר מהכנין, מנהל באחוזים של סניף ארומה בהרצליה פיתוח שנמצא עכשיו בחל"ת, "כל פעם היתה לי שאיפה לפתוח משהו משלי וכל פעם אמרתי שזה לא הזמן. עכשיו בזמן הקורונה החלטתי שאם אני לא עושה את זה עכשיו אז זה כבר לא יקרה. פניתי לכמה בעלי מכולות וסיפרתי להם על הפרויקט שלי והצעתי שיציבו אצלם עגלת נתינה. שתי מכולות התלהבו מהרעיון והציבו עגלות אצלם ביום חמישי".

חבילות של מוצרים יבשים שתרמו תושבים

מתי התחלת את הפרויקט?

"ביום רביעי פרסמתי את הפרויקט במספר קבוצות בוואטסאפ וביום חמישי הצבתי את העגלות והקופסאות. ביום שישי הן כבר היו מלאות והגעתי לאסוף את המוצרים. לא האמנתי שזה יקרה כל כך מהר. לשמחתי זה לא רק תפס, זה עף. אנחנו זוכים להרבה פירגון בשטח. אפילו אנשים שלא יכולים להגיע כי הם בבידוד או חוששים מתקשרים ומבקשים לקנות באשראי או באפליקציות מוצרים לנזקקים. אם זה ימשיך כך אני אצטרך עוד מקום אחסון. כבר עכשיו אני מחפש עוד מחסן כדי לאחסן את כל המוצרים היבשים עד שאכין מהם חבילות ואחלק אותן. אתמול כבר חילקנו לשש משפחות נזקקות בשכונת ויצמן חבילות עם מוצרים יבשים. אנחנו לא יודעים את הזהות של הנזקקים. אנחנו יודעים רק כתובת. אנחנו מגיעים למקום ומניחים להם ליד הדלת ואז מהמתנ"ס מתקשרים אליהם ואומרים להם שיש להם חבילה ליד הדלת. הקמתי אתמול קבוצת וואטסאפ של הפרויקט וזמן קצר לאחר מכן כבר היו יותר מ-30 איש בקבוצה. כל מי שרוצה לעזור ולתרום יכול להיכנס לקבוצה וליצור קשר עם חגית מנהלת קהילת ויצמן, אורלי מנהלת מתנ"ס יבור, יד ימיני שעוזר לי בהכל קוסטה ברודסקי ואיתי".

עגלת נתינה

מה הלאה?

"כרגע יש שתי עגלות נתינה פעילות ואני בקשר עם עוד עשרה עסקים בעניין. אני רוצה גם לרתום לפרויקט את המרכולים הגדולים. השאיפה שלי היא שבכל מכולת, קיוסק וסופר בכל איזור ויצמן, מהתחנה המרכזית עד שבעת הכוכבים, יהיו עגלות נתינה".

למהכנין סיפור אישי לא קל. לפני כ-19 שנה הוא היה מעורב בתאונת דרכים קשה ליד קבר בנימין בכפר סבא, שלטענתו היתה בעצם פיגוע. הוא נפצע קשה מאוד בראשו, שמעוצמת המכה ניפץ את הזכוכית הקדמית של הרכב, ונזקק למספר ניתוחים ושיחזור הפנים. "עברתי שיקום מאוד רציני", הוא מספר, "כל הפנים שלי נחתכו. עברתי מספר שיחזורים וראיתי שזה לא בשבילי אז הפסקתי. עד היום יש לי צלקות בפנים, אבל זה לא מפריע לי. אם הקדוש ברוך הוא החליט שהוא רוצה אותי כך אז אני כך. מי שאוהב אותי מקבל אותי כך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דנה

    בחור מקסים עם לב ענק! מכירה אותו שנים מארומה בעיר. קסם של אדם. בהצלחה רבה!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר