שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי
שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי

עוד מאות דירות ומגדל של 40 קומות: התנגדויות לשינויים בתוכנית הבנייה בשדה התעופה

הותמ"ל לא מתכוונת להיענות לבקשת התושבים והעירייה לדחות את המועד האחרון להגשת ההתנגדויות לתוכנית שנקבע ל-12 באוקטובר. התושבים טוענים: "מדובר בתוכנית חדשה עם שינויים מהותיים רק עם אותו שם ומספר"

פורסם בתאריך: 7.10.20 08:39

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) לא מתכוונת להיענות לבקשת עיריית הרצליה, מטה המאבק של התושבים ותושבים נוספים מהרצליה, שדרשו לדחות את המועד האחרון להגשת ההתנגדויות לתוכנית הבנייה בשדה התעופה, "קריית המסלול", שנקבע ל-12 באוקטובר, כדי שיוכלו ללמוד את התוכנית ולהיערך להגשתן כראוי. כך עולה מתשובת הוועדה לפניית צומת השרון. הדיון בתוכנית אמור להתקיים שבוע לאחר מכן, ב-19 באוקטובר.

העירייה והתושבים פנו לותמ"ל בדרישה לדחות את המועד האחרון להגשת ההתנגדויות בטענה שבימים שבהם ניתן להגיש התנגדויות מתקיים סגר בכל הארץ המגביל את תנועת האזרחים, מתקיימים חגי תשרי, העירייה קיבלה את מסמכי התוכנית רק ב-17 בספטמבר, העירייה עובדת במתכונת מצומצמת מאז 17 בספטמבר ובחול המועד סוכות העירייה סגורה. נציין שהמועד האחרון להגשת ההתנגדויות נקבע לאחר שהעירייה והתושבים ביקשו דחייה מהמועד הקודם שנקבע ל-7 באוקטובר. זאת לאחר שניתנו להם 21 ימים ממועד הפרסום של ההודעה על הפקדת התוכנית להתנגדויות, אך לטענתם מסמכי התוכנית הועברו ימים ספורים לפני ערב ראש השנה. מהוותמ"ל טרם נתקבלה הודעה על מועד חדש ולכן העירייה והתושבים נערכים להגיש את ההתנגדויות שלהם בסד הזמנים הנוכחי.

ממטה המאבק להשארת שדה התעופה ובניה שפויה בהרצליה שיגרו מכתב לוותמ"ל כבר ב-16 בספטמבר בנוגע להפקדת התוכנית ודחיית מועד ההתנגדויות. במכתב הם טענו כי "בדיון הפנימי בוותמ"ל מיום 13.5.20 שדן בהמלצות חוקר התוכנית, נקבע כי התוכנית תשונה באופן מהותי ביותר ותופקד בשנית לציבור – תוך הוספת מאות יחידות דיור, הקמת מגדל בן 40 קומות, שילוב תחנת מטרו, שינויי תחבורה מהותיים ועוד. קרי, תוכנית השונה מהותית מהתוכנית שהופקדה בבדיקה בפעם הראשונה, עד כי מדובר בתוכנית חדשה עם שינויים מהותיים רק עם אותו שם ומספר. מדובר בשינויים מהותיים לכל תושב האיזור, והן לבעלי הזכויות באיזור. ועל החשיבות שכל אחד מהם יהיה מודע לשינויים, ויתאפשר בידיו להביע עמדתו בניסיון לשכנע את מוסד התכנון אחרת".

ממטה המאבק הוסיפו: "הוותמ"ל פרסם בצנעה רבה, כמעט בהסתר, את הפקדת התוכנית המתוקנת של קריית המסלול תמ"ל 1083. נמשיך במאבק הצודק והנחוש להשארת שדה התעופה בתחומי העיר שלנו שנותן ייחודיות ממדרגה ראשונת לעיר כמו הרצליה. בקרוב מאוד נפקיד את ההתנגדות של התושבים לתוכנית חדשה זו שחורגת מהותית מהתוכנית שהופקדה בדצמבר 2019".

חבר המועצה איל פביאן ציין כי "ב-14 בספטמבר, ממש מספר ימים לפני ערב ראש-השנה ותחילת הסגר, הבחינו תושבים בהרצליה כי מספר מסמכים מהתוכנית מצויים באתר מנהל התיכנון לקראת הפקדתה בימים הקרובים וכי הוותמ"ל קובע 21 יום בלבד להגשת ההתנגדויות. בהתאם העלנו עניין זה בוועדת המשנה לתכנון ובנייה שהתכנסה ב-16 בספטמבר והוחלט פה אחד להוציא מכתב בקשת דחייה מטעם העירייה שיצא באותו יום. מסמכי התוכנית החתומים הגיעו לעירייה אכן מספר ימים אחר כך. בהתאם ובמקביל, נעשית כעת פעילות נמרצת להגשת התנגדויות מטעם התושבים והעירייה. כמו כן, העלנו בדיון בשבוע שעבר בתוכנית שימור האתרים של העיר הרצליה את נושא אתר שדה התעופה בו הוקם חיל האוויר הישראלי, כדי שיקבל את המעמד הראוי".

נזכיר כי לפי התוכנית של הוותמ"ל שהופקדה בדצמבר 2019, יקומו בשטח שדה התעופה 1,650 יחידות דיור בבניינים שיתנשאו לגובה של 25-10 קומות בשטח שדה התעופה. נציין כי השינויים בתוכנית המופקדת הם: תוספת של כ-290 יחידות דיור לתוכנית ובכך מספרם עולה מ-1,650 יחידות דיור ל-1,940 יחידות דיור, העברת מגדל מגורים ממגרש 406 למגרש 3007, הוספת זכויות ותנאים למתן היתר להקמת מגדל של עד 40 קומות הכולל עירוב שימושים של מגורים, הוספת כניסות לתחנת המטרו, הצרחת השצ"פ המוביל אל פארק המסלול ומגרש המגורים הצמוד לו, קביעת תקן החניה לפי המספר המזערי הקבוע בתקן בעת מתן ההיתר ושינוי זיקות ההנאה בתוכנית לשבילים תוך מתן אפשרות להקמת חניונים תת-קרקעיים.

מהותמ"ל נמסר בתגובה: "לאור לוח הזמנים הקשיח הקבוע בחוק הותמ"ל, בקשות להארכת מועד להגשת התנגדויות ככלל אינן מתקבלות. עם זאת, לפנים משורת הדין ולאור הנסיבות, הוחלט כי התנגדויות שיגיעו עד שבוע לפני מועד השימוע יובאו בפני החוקר. החלטת הוועדה לתוספת יחידות דיור, מסחר ותעסוקה ליד תחנת המטרו, התקבלה בדיון המליאה בחודש מאי השנה. הוועדה סברה כי לאור שינוי מיקום תחנת המטרו והעברתה לתחום התכנית, נכון לעבות את הבינוי ולהתנות את התוספת בביצוע המטרו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. המוכיח בשער

    הרצליה עיר ללא רחמים
    עירית הרצליה במקום לשרת את התושבים, דוחפת לבניה פרועה, ללא התחשבות בתושבי העיר.

  2. מוטי צרבוניץ

    איך יצאו כל מישיגטרו בשדה התעופה וזאת גם הריאה הירוקה האחרונה בעיר והשדה לא מפריע לאף אחד

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר