מטילדה מטלון, בנה משה ונכדיה. צילום באדיבות המשפחה

עצוב: שלושה חולי קורונה מבית ההורים יוליאנה נפטרו ביממה האחרונה

בערב יום כיפור התבשרו תשעה מהדיירים במקום שנדבקו בנגיף. ביממה האחרונה נפטרו שלושה מהם. גם אנשי צוות נדבקו. החולים יפונו למרכז רפואי סיעודי בנצרת

פורסם בתאריך: 7.10.20 14:44

שלושה מתוך תשעת הדיירים תשושי נפש מהמחלקה הסיעודית בבית ההורים יוליאנה בהרצליה נפטרו ביממה האחרונה, לאחר שבערב יום כיפור התגלו כחולים מאומתים בקורונה. מבית יוליאנה נמסר כי בהתאם להנחיית משרד הבריאות הדיירים החולים יפונו מחר בבוקר (חמישי) למרכז הרפואי סיעודי דושי בנצרת.


קיראו גם:

תשעה דיירים בבית אבות בהרצליה נדבקו בקורונה. המשפחות נאלצות לממן אחות צמודה


"הייתי בהלם כשהודיעו לי אתמול בשבע בבוקר שאמי, מטילדה מטלון, בת 96, נפטרה בחמש וחצי בבוקר במיטתה בעת שישנה", מספר משה שוורץ, בנה של מטילדה מטלון שהיתה דיירת ביוליאנה ונפטרה אתמול בבוקר, "אתמול התמגנתי בהתאם והגעתי לראות אותה בפעם האחרונה, וכשהיא כבר ללא רוח חיים, ולהיפרד. הפעם האחרונה שהתראינו איתה היתה לפני חודשיים ומאז דיברנו דרך הוואטסאפ. השיחה האחרונה בוואטסאפ היתה לפני עשרה ימים. ההלוויה היתה אתמול בחמש וחצי אחרי הצהריים בבית העלמין החדש בהרצליה והשבעה תתחיל במוצ"ש כי חג הסוכות דוחה שבעה".

מבית יוליאנה נמסר: "זאת הפעם הראשונה שיש אצלנו התפרצות קורונה מזה שמונה חודשים. לצערנו אתמול נפטרו שלושה מדיירי המחלקה. כולם בגילאי 90 פלוס עם מחלות רקע. תנחומינו הכנים נמסרו למשפחות. כרגע הודענו למשפחות שלצערנו, לפני דקות אחדות, משרד הבריאות הודיע לנו כי החליט לפנות את הדיירות במחלקה למחלקת קורונה במרכז דושי בנצרת. הפינוי יהיה מחר בשעות הבוקר. ההחלטה התקבלה לאחר שבבדיקות הקורונה שנערכו אתמול נמצא שגם מרבית אנשי הצוות המקצועי שטיפל באמהות מקרוב ובמסירות נדבק אף הוא בקורונה".

מנהלת בית ההורים יוליאנה, שושנה נש, אמרה: "הדייר שנפטר הבוקר היה בן 97. האנשים האלה לא נפטרים עכשיו בגלל הקורונה אלא עם קורונה. זה קצת אחרת. בגיל הזה יש להם הרבה מחלות רקע כמובן ויבוא היום שאנחנו נצטרך להיפרד מבן אדם בגיל הזה. עכשיו זה בגלל הקורונה ויכול להיות שבעוד חודש זה יהיה בגלל השפעת או משהו אחר. זה מאוד עצוב וכואב אבל אנחנו מבינים שזה יכול לקרות.

"אנחנו בקשר הדוק עם הילדים של הדיירות שחולות בקורונה ואנחנו מנסים לייצר פתרונות בגבולות האפשר על מנת שהמשפחות של החולות יוכלו להיפגש איתן. כרגע הודענו למשפחות שהן יוכלו להיפגש בחצר של המוסד כשבני המשפחה במרחק של שני מטר עם מיגון מלא וללא מגע. יש אפשרות נוספת שהיא להיפגש בשערים של המוסד כשיש שם חציצה ביניהם ואין מגע וקרבה. מאוד חשוב לנו שגם הילדים יראו מה המצב של האמהות שלהם ולהיות קצת בקשר איתן. אנחנו עושים את זה כל הזמן עם זומים וואטסאפים וקשר טלפוני אבל זה מאוד חשוב שיהיה גם מפגש שכזה. המטרה היא לעודד גם את המשפחות וגם את הדיירות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר