משה פדלון. צילום: דוברות עיריית הרצליה

משה פדלון: "המדינה מנוהלת מתוך אגו. אין משילות, אין מנהיגות. אנחנו מנהלים את המשבר הזה לבד"

בראיון לצומת השרון מספר ראש עיריית הרצליה גם על בדיקת הקורונה המסובסדת שהעירייה תעניק לתושבים, על הקושי בגיוס פקחים, על העלייה הגדולה במספר התושבים שזקוקים לסיוע ועל המטרה שהציב לפיה הרצליה תהפוך לעיר ירוקה עד סוף החודש

פורסם בתאריך: 9.10.20 10:05

"המדינה וכן משרד הבריאות מנוהלים מתוך אגו וביורוקרטיה בצורה כוחנית וריכוזית. לצערי, מתחילת המשבר אנחנו מזהים שאין משילות, מנהיגות וניהול ונאלצנו לקחת את כל הניהול של כל המשבר הזה לידיים שלנו ולשמחתי אנחנו ורשויות רבות מצליחות להתמודד עם כל המשבר הזה. זה לא רק משבר בריאותי, יש פה גם משבר כלכלי, נפשי וחינוכי. אנחנו מזהים את הבעיות ומטפלים בהן לבד, ללא עזרת המדינה".

זאת התשובה של ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, לשאלה כיצד לדעתו הממשלה מנהלת את משבר הקורונה. בראיון לצומת השרון הוא מספר גם על המטרה שהציב לפיה הרצליה תהפוך לעיר ירוקה עד סוף החודש, על בדיקת הקורונה המסובסדת שהעירייה תעניק לתושבי העיר, על האכיפה, על הקושי בגיוס פקחים, על התושבים הרבים שצריכים סיוע ועל העזרה שהעירייה מעניקה להם.

אילו בעיות יש לך בתור ראש רשות מול הממשלה בנושא הקורונה? 

"עד לרגע זה, למשל, יש לי קושי לקבל את שמות החולים המאומתים בעיר ממשרד הבריאות. אני מקבל את השמות של המאומתים בדרך לא דרך וזו לא שיטה. אנחנו כבר חודשים מבקשים את שמות החולים המאומתים בקורונה ממשרד הבריאות והם לא נענים לבקשתנו. אם אני יודע שם של חולה מאומת בקורונה אני יכול לסייע לו. להביא לו אוכל חם ותרופות ובכך למנוע ממנו לצאת מהבית. אבל כשהוא לבד בבית ואין לו מזון אז הוא נאלץ ללכת לסופר הקרוב ואז הוא מדביק אנשים. זה רק אמצעי אחד לקטוע את שרשרת ההדבקה. אם יש לי את שמות החולים המאומתים אני יכול לעשות להם חקירות אפידמיולוגיות כמו שצריך באמצעות כוח האדם שיש לי לשם כך.

"היה לי למשל מקרה בראש השנה של בחור שידע שהוא חולה מאומת ולמרות זאת נכנס לאחד מבתי הכנסת בשכונה גדולה בעיר והדביק 50 מתפללים בקורונה. אם היו לנו נתונים היינו יכולים למנוע את ההדבקה הזאת. היינו דואגים שהוא לא ייצא מהבית ומסייעים לו בכל מה שצריך, וזה היה מונע את ההדבקות. היה לנו מקרה של בן למשפחה חרדית שהוא ובני משפחתו גילו שהם מאומתים ביום שישי בצהריים, עשינו לו חקירה אפידמיולוגית ובזכות זה גילינו שיש עוד בני משפחה מאומתים ודאגנו להם לארוחות חמות גלאט כושר עד כניסת השבת. יש לנו שיתוף פעולה מלא עם המאומתים".

העירייה לוקחת על עצמה תחומי אחריות של משרד הבריאות.

"נכון, כי חיכינו וחיכינו וזה לא קרה. בתחילת המשבר לקחנו על עצמנו את הטיפול בכל בתי האבות בעיר, מה שמשרד הבריאות לא רצה לעשות והצלחנו. אין ברירה אלא לקחת את האחריות והסמכות עלינו ולא להמתין לביורוקרטיה, שהיא נוראית. אנחנו גם לא סומכים על המשרד לשירותים חברתיים ואנחנו דואגים לקשישים, לעריריים ולמשפחות במצוקה ואנחנו מחלקים מדי שבוע אלפי מנות מזון חם ומאות חבילות. אנשים נמצאים במצוקה כלכלית וקשה להם. יש לנו מרכז לוגיסטי ואנחנו מפעילים שלוש חברות קייטרינג וכל בעיה ובקשה מטופלת בלי לשאול שום שאלה. אנחנו פשוט מסייעים, ממש מהרמה של טיטולים, תחליפי מזון לתינוקות ומוצצים. אנחנו מחלקים פעם בשבוע מאות חבילות של מוצרים יבשים וכל יום בשבוע אלפי ארוחות חמות. ציפית מהמשרד לשירותים חברתיים לקצת עזרה ולהניע דברים לא רק ברמה המקומית אלא גם בארצית, אבל כולם בבלקאאוט. היינו בגל הראשון עם עשרות משפחות שלא מוכרות ברווחה וזקוקות לסיוע וכעת מדובר במאות רבות. לצערי, זה גדל מיום ליום. רק מיום ראשון הזה נוספו 50 משפחות".

שמת לכם ליעד להפוך לעיר ירוקה עד סוף חודש אוקטובר. זה ריאלי? איך עושים את זה? 

"כן, זה ריאלי. אם הציבור יישמע להנחיות ולא יעשה חגיגות המוניות בשמחת תורה אז אני אופטימי. אם לא אז הם דופקים לי את התוכנית. הכל תלוי בציבור, אנחנו את שלנו נעשה. בשבוע שעבר יצאנו במבצע ברקת ויש לי צוות מיוחד שעוסק בהסברה בכל האמצעים, באכיפה, בחקירות אפידמיולוגיות ובקשר עם מאומתים ובשבוע הבא אנחנו הולכים להרחיב את זה לבדיקות קורונה נרחבות לכל התושבים בעלות סמלית של 25 שקלים ואני מקווה שנתגבר על המכשולים המשפטיים. יש לנו מרכז שליטה ומרכז מידע לחקירות ומרכז לוגיסטי לאוכל כך שאנחנו סוגרים מעגלים והכל עובד כמו שעון. אני גם מדבר עם הרבנים שישתדלו לא לעשות חגיגות בשמחת תורה. אנחנו מפעילים את כל המאמצים מכל הכיוונים".

ואיך זה הולך בינתיים?

"אנחנו כבר רואים מגמת ירידה. אם לפני שבוע היינו ברמזור האדום אני כבר מגיע לרמזור הצהוב ועובר את הכתום. הציון שלנו היה 7.6 ב-30.9 והיום הוא 6.2 – זה אומר שבעוד שתי עשיריות הנקודה אנחנו כבר בצהוב, בתקווה שעד סוף החודש נגיע לירוק. אנחנו רואים גם את מגמת הירידה בחולים המאומתים מ-387 בשבוע שעבר ל-368 השבוע וזה מבשר טובות. אנחנו כל הזמן במגמת ירידה וזה אומר שמה תכננו מצליח לנו וצריך רק דבר אחד שהציבור יעטה מסכות, ישמור על ההיגיינה ועל הריחוק החברתי. אם הציבור יקפיד זו ערובה להצלחה".

מצד אחד העירייה טוענת שהיא נוקטת יד קשה מבחינת אכיפה, מצד שני אנחנו מקבלים הרבה תלונות על תושבים שמסתובבים בלי מסכות ושיש מקומות רבים בעיר שבהם האכיפה לא קיימת. 

"אנחנו לא יכולים להיות בכל מקום, אבל כן יצאנו להסברה וחילקנו עשרות אלפי מסכות לתושבים. אנחנו דואגים שגם בחבילת המזון שאנחנו מחלקים יהיו 50 מסכות וג'ל לחיטוי ידיים. אני לא יכול לשים שוטר בכל פינה בעיר. אנחנו עושים ואוכפים ולראיה חילקנו 90 קנסות מסוגים שונים בסוף השבוע שעבר. אנחנו מתואמים עם המשטרה. כרגע כל הפקחים של העירייה והשיטור העירוני עובדים על אכיפת ההנחיות. הנחיתי לגייס פקחים נוספים לעירייה וכל אחד שיגיע זה מאוד יסייע לנו. אנחנו כל הזמן מנסים לגייס פקחים חדשים, אבל לצערי אין לנו היענות גבוהה כי השכר מאוד נמוך, כמעט כמו השכר של רבים בחל"ת. אני לא יכול לתת שכר יותר גבוה מכיוון שאני כפוף להנחיות המדינה. אנחנו מקווים לגייס עשרות פקחים חדשים, להכשיר אותם ולהכניס אותם למערכה. אנחנו פועלים פה על פי חוק לטובת התושבים. מדובר פה על פיקוח נפש ואין פה מלחמת כוחות. זה לא נעים, כבר קברנו עשרות תושבים בהרצליה. אני מאחל לכל הרשויות מסביב לעבוד כמו העיר הרצליה. אנחנו דוגמה ומופת מכל הבחינות והתוצאות יעידו על כך. אם ראש רשות מוודא ודואג עד לרמת הטיטול, תחליפי המזון לתינוקות, המחשב והנעליים זה אומר הכל".

לאחרונה היה עימות אלים במרכז העיר בין פקחים לתושבים. האם הפקחים לא הגזימו בתגובתם? 

"אני מציע לתת משטרה לחקור ולעשות את תפקידה. כל אמירה שלי תשבש את החקירה ואני לא מביע שום עמדה. אני מצפה מכולנו לנהוג בסבלנות ובאיפוק. המשבר הזה מביא את האנשים למתחים לא רצויים. אני מבין את זה. אנחנו מתחילים תמיד בהסברה ורק בפעם השלישית אנחנו נוקטים באמצעים של אכיפה ומתן קנסות. האנשים שלי עושים את ההסברה בהצלחה. יש לנו פקחים נהדרים ומשטרה מצוינת וזו עבודה לא פשוטה וצריך בתקופה הקשה הזאת להודות להם שהם ממשיכים לתת שירות לאזרח במטרה אחת לתת לאזרחים ביטחון ולשמור על בריאותם. זה לא היה אמור להיות ואני מקווה שזה המקרה הראשון והאחרון בהרצליה. אני מבקש מהתושבים לשמור על ההנחיות ואנחנו בדרך הנכונה. יש לנו עיר מצוינת ותושבים מצוינים כל מה שצריך זה להישמע להוראות".

תגובת משרד הבריאות לטענות של פדלון תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. שיר

    ראש עיר שנותן ןהסתה החילונית במה שמםריע לקהילת נוף ים שאוצה ביתכנסת ים הרב החבדי ומאפשר לחברי ועד שונאי דת לרמטס ולהשפיל 35חברי קהילה .ללח ומאפשר חצי שנה של עינוי וסבלללא א רחם.של אנשים מלאי שינאה שרודפים את הרב המסור וקבוצת תושהים מכאן על רצנם להתפלל .. אין אוזנו ואוזן העיריה קשהת למצוקת התושבים שרוצים ביכנס עם השליח …אתה לא קשוב לאנשי עירך אז אתה מעיר למנהל מדינה שלימה?

  2. דנה

    ר העיר זה מדרדר מיום ליום בתפקודו מאז שנבחר בקדצניה הראשונה שלו.
    מבלי להתייחס לפעולותיו.מה הוא מלין על משרד הבריאות כשהוא בעצמו מייצרממוקדי הדבקה.
    הוא מתלונן שחרדי בא לבית הכנסת והדביק 50 מתפללים…ממתי מותר מעל 10 אנשים בבית תפילה אם בכלל.
    והעיריה לא אוכפת זאת…אבל להתלונן הוא יודע…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמה שאתה צודק 14 שנה אין מנהיג אין רטש ממשלה האיש ביבי פחדן נסחט על ידי החרדים פחדן מאישתו פוחד להתראיין מפחד שיפול הלשונו איש פחדם העם דורש מנהיג בכול רמח איבריו. ביבי משול לעלה נידף ברוח חוץ מלשקר לעם הוא לא עושה כלום סליחה הוא אובף כסף תסבירו לי למה הוא לא מגיש תקציב ביבי מפחד שידעו מה הוא עשה עם הכסף כמה בירחון יצא שם. ביבי ושחיתות זה בלידאין ומבנה

  4. חיים

    נאה דורש נאה מקיים מר פדלון.
    מתי ביקרת פעם אחרונה במחלקת הנדסה שלך?
    רישוי?
    כל הקשר בינם לבין מקצועיות הוא שאין קשר כזה.
    בירוקרטיה מזעזעת!
    סחבת פושעת פשוט המחלקה הזאת.

  5. בטי

    לך הביתה פדלון מה אתה מעביר ביקורת על הממשלה מה עשית למען העיר הרצליה שיקמת רק את השכונות העשירות ואת הרחובות במרכז העיר מה עם השכונות כמו יד התישעה נדה השקעה

  6. אלי

    צודק ראש העיר מי שהיה יכול לקחת את המושכות ולעבור את זה רק אולמרט שעשה את זה במשבר הסאב פריים חכם ורק בעיה קטנה הוא עם עבר פלילי

  7. מיכל

    מר פדלון. העיריות לא מתפקידן לעסוק בבריאות. קודם תפסיקו את פריסת האנטנות המסרטנות ותאורת הלד עם הזיהום אור והקרינה שלה. שםקחי העיריה לא יאכפו עאיית מסכות שלא בריא לנשום דרכם.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לכל המקטרים – לכו תגורו בעיר אחרת ותיהנו. מרבית התגובות כאן מונעות מסיבות אישיות או סתם כיף לשנוא ולהכפיש.

  9. שמעון

    ראש עיר חלש שמציק לבית הכנסת בנוף ים
    פשוט מגעיל ועכשיו מרגיש מבין בקורנה

  10. אזרי

    אתה וביבי אותו דבר נזכרים אחרי שהסוסים ברחו מהאורווה לך תספר סיפורים למישהו אחר. בתקווה לימים אחרים עם ראש עיר נורמלי ולא מנהל אגף משודרג בעירייה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר