ליאור אברהמי
ליאור אברהמי

ליאור אברהמי פתח את החנות למרות הסגר: "אני רק מנסה לשרוד. לעסקים הקטנים נגמר האוויר"

ליאור אברהמי פתח את החנות שלו בקניון ארנה, ובשולחנות שהציב מחוץ לחנות הוא מוכר מסיכות, אלכוג'ל, מדי חום ומגני פנים. למרות זאת, הוא לא מוגדר כעסק חיוני ועלול לקבל קנס של 5,000 שקלים, שבימים האלה שווים לשבועיים עבודה

פורסם בתאריך: 13.10.20 08:20

ליאור אברהמי, הבעלים של החנויות "פאנקי טאון" ו"פאנקי טויס" בקניון ארנה הרצליה, פתח ביום ראשון את חנות מוצרי הבית שלו "פאנקי טאון" בעקבות מחאת העסקים הקטנים "לא יהיה סגר". זאת לאחר שבמשך שבוע החנות היתה סגורה לאחר שביקר אצלו פקח שאיים עליו בקנס.

"ביום שישי לפני שבועיים הגיע לפה פקח והוא היה נחוש לתת לי קנס", מספר אברהמי, " הסברתי לו שזה לא הגיוני שאני לא יכול לפתוח את העסק שלי כשרוב המוצרים שאני מוכר, עוד מהסגר הראשון, קשורים בקורונה. הוא שאל אותי מה רשום לי ברישיון העסק ואמרתי לו שנראה לי שכתוב אקססוריז או מוצרים לבית, בטח לא רשום שם מסכות. כשפתחתי את העסק לא רשמו 'חיוני' אבל ברגע שאתה רואה בן אדם עם שני שולחנות שמוכר רק מסכות, זה ממש סתם. אין פה שיקול דעת. לא נכנסתי איתו למלחמה למרות שלא היתה סיבה שאני לא אעבוד. לא התחשק לי לקבל קנס של 5,000 שקל על הראש עם כל הלחץ והקשיים ואמרתי לו שאני אסגור וכך עשיתי למשך שבוע, ולמזלי לא קיבלתי קנס בסוף. זו הפעם הראשונה שאני סוגר את העסק, אני פתוח שבעה ימים בשבוע. המשכתי באותו השבוע למכור באינטרנט ולעשות משלוחים".

אז מה גרם לך לפתוח שוב בתחילת השבוע?

"באחד הימים נתקלתי בפוסט של 'לא יהיה סגר' ואמרתי לעצמי למה שאני אסגור? הקניון ריק והחנות שלי מוכרת רק מוצרים שקשורים לקורונה וצמודה לסופר,  ואנשים שמגיעים לקניות בסופר באים על הדרך וקונים אצלי. איזה היגיון יש שאם אני מוכר את הדברים הכי חיוניים בעולם שאני אקבל קנס? זה מה שאני עושה גם עכשיו – מוכר דברים שקשורים לקורונה. בקיץ היו לי 40-30 סטנדים של בגדים מהודו וכובעים שהצבתי מחוץ לחנות והכנסתי אותם על דעת עצמי לחנות כי זה לא מתאים לקורונה. הוצאתי החוצה בסך הכל שני שולחנות וסטנד שקשורים לקורונה – מסכות, בנדנות, ג'לים לחיטוי, מדי חום ומגני פנים. אני לא עושה פרובוקציות, אני בן אדם נורמטיבי שרוצה לשלם את המסים ולהתפרנס בכבוד ואני רק מנסה לשרוד. זה לא לעבוד בקנה מידה שעבדתי קודם – אני עושה 500-200 שקל ביום. זו הישרדות. החודש של חגי תשרי היה מספק לנו כל שנה חודשיים של אוויר לקראת החורף. השנה קניתי סחורה לראש השנה ולסוכות באיזה 4,000 שקל ומכרתי רק עשרה אחוז ממנה. לא מספיק זה, אז גם כמה דברים של הקורונה אני גם לא אמכור? איפה ההיגיון?".

אתה לא חושש שיבואו פקחים ויקנסו אותך?

"לא, אני לא חושש. היה לי מזל שעד עכשיו לא קיבלתי קנס. אם יבוא פקח אני אדבר איתו לעניין ואם הוא יחליט בסוף לתת לי דוח אז אין לי מה לעשות חוץ מלערער על הדוח. גם אין לי כסף לשלם אותו. ברגע שאני אקבל קנס אני לא מתכוון ללכת איתם ראש בראש. אם אקבל כל יום קנס של 5,000 זה עלול לפגוע לי ברישוי של העסק. אני אמשיך במכירות באינטרנט דרך אתר מרמלדה  ובמשלוחים ואוציא רולאפ צבעוני גדול לפני החנות. אני יזם, תמיד אעשה משהו. אני אמשיך לעבוד במה שאני יכול. אני צריך דרך למכור את הסחורה שלי. אם היו אומרים לנו שבעוד שבוע-שבועיים אני חוזר לעבוד אז אני יכול לתכנן, אבל בגלל החוסר ודאות הזאת אני חייב לעשות משהו ולהיות יצירתי, גם אם זה להרוויח 300 שקל ביום ולהחזיר את החובות שלי לספקים. ביום ראשון פתחתי ועשיתי 450 שקל בזכות זה שפתחתי.

"חבר שלי שיש לו עסק בארה"ב מספר לי שזאת השנה הכי טובה שהיתה לו בגלל המענקים שהוא קיבל. אם היו נותנים כסף לכל האנשים, 10-5 אלף שקל, הם יישבו מבסוטים בבית ולא ייצאו לשום הפגנות ושום דבר, אבל כשאין אוכל ואנשים מגיעים למצב של פת לחם אז זה שונה. אם מישהו מהממשלה היה בא ונותן קודם כל עזרה כלכלית אז היה אפשר לעשות סגר כמו שצריך. אם היו נותנים לי עכשיו 20 אלף שקל בחודש היה מעניין אותי בכלל לפתוח? לא, הייתי נרגע. אבל לא נותנים לי. לא קיבלתי בגל הראשון ואני לא אקבל בגל השני. במהלך השנה פתחתי עוד שתי חנויות בנוסף לשתיים שהיו לי, אז המחזור שלי פתאום גדל. אבל במרץ הייתי צריך לסגור חנות של 300 מטר ואותם זה לא מעניין. ברגע שהם ראו שהמחזור שלי גדל לא מעניין אותם שפתחתי עוד שתי חנויות ושסגרתי חנות במרץ. אבל אם הייתי סוגר את החנות ויושב בבית ולא עושה כלום ואולי מגיע לפשיטת רגל ולא היה לי כסף לאוכל אז הם היו נותנים לי פיצוי כי לא היתה לי פעילות".

מה היה בגל הראשון?

"בגל הראשון פתחתי ולא היתה שום בעיה והיו קונים אצלי שוטרים וראו שאני חיוני ושאין פה אנשים. את הגל הראשון שרדתי בזכות זה שנכנסתי לכל הקטע של המסכות ובזכות זה לא פשטתי את הרגל. להיות עם ארבע חנויות שסגורות כל כך הרבה זמן זה מטורף. בגל הראשון סגרתי שלוש חנויות מתוך ארבע ורק החנות של המוצרים לבית נשארה פתוחה. 80 אחוז מהמכירות שלי זה כל מה שקשור לקורונה. עכשיו בגל השני נשארתי עם חנות צעצועים שנמצאת בקומת הכניסה לארנה ועם חנות של מוצרים לבית בקומה העליונה כשרק החנות של המוצרים לבית פתוחה".

בעקבות הקורונה והמצב הכלכלי חשבת לסגור את החנויות שיש לך?

"לא, אני מתכוון גם להפעיל את העסקים שלי ולהיות יותר חזק באינטרנט. אני 30 שנה בתחום. זו האהבה שלי. זו בשבילי אמנות. גם אם אני אעשה כסף ויהיה לי רק כדי לחיות וגם אם אהיה עשיר – אני אעשה את זה כל החיים. אני משתדל להתעסק במה שאני טוב ולחשוב חיובי. הרבה חנויות עוזבות את הארנה בגלל המצב. זו תקופה קשה ואנחנו נכנסים לחורף. אין מה לעשות, הנגיף הזה איתנו וצריך ללמוד לחיות איתו. עדיף לפתוח את המשק ושאנשים יביאו פרנסה. אני מקווה שאנשים לאט לאט יפתחו. עכשיו גם החברות הגדולות אומרות שבשבוע הבא הם יפתחו את החנויות. הם רואים שלהרבה עסקים קטנים, שמחזיקים את רוב המשק, נגמר האוויר שהיה להם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר