ד"ר הארי רדזינר ז"ל. צילום באדיבות המרכז הבינתחומי
ד"ר הארי רדזינר ז"ל. צילום באדיבות המרכז הבינתחומי

ד"ר הארי רדזינר, מראשוני התורמים למרכז הבינתחומי, נפטר אחרי מחלה קשה

"הארי היה התורם המשמעותי הראשון של הבינתחומי, בשעה שבידנו הייתה רק חזקה על מחנה צבאי הרוס, לפני שהחל במקום שיפוץ ולפני שנרשם סטודנט אחד", ספד לו נשיא המרכז הבינתחומי פרופ' אוריאל רייכמן

פורסם בתאריך: 15.10.20 15:57

ד"ר הארי רדזינר, מראשוני התורמים למרכז הבינתחומי הרצליה, ומי שאיפשר את הקמת בית הספר הראשון בקמפוס – בית הספר למשפטים שנקרא על שמו, הלך לעולמו ביום שני השבוע ממחלה קשה. ד"ר רדזינר, בן 87 במותו, ניצול שואה, נולד למשפחה יהודית בלודג', פולין. שנות מלחמת העולם השנייה עברו עליו בגטו לודג' ובמחנות הריכוז אושוויץ, סטטהוף, דרזדן וטרזנשטאט. אחרי המלחמה היגר לארה"ב שם סיים בהצטיינות לימודי הנדסת מכונות באוניברסיטה של העיר ניו יורק. בהמשך השתקע בדיסלדורף גרמניה והקים את אחד מהמפעלים הגדולים ביותר לייצור יהלומים, וכן היה בעלים של חברות הפצה במדינה.

ד"ר רדזינר היה חבר מועצת המנהלים של המרכז הבינתחומי מאז הקמתה, הקים את אגודת ידידי המרכז הבינתחומי הרצליה בגרמניה וכן ייסד את שיתוף הפעולה האקדמי בין המרכז הבינתחומי הרצליה ואוניברסיטת היינריך היינה בדיסלדורף. ביולי שנה שעברה הוענק לו תואר דוקטור של כבוד מטעם המרכז הבינתחומי.

בהודעה שפרסם המרכז הבינתחומי בפייסבוק, ספד לו נשיא המרכז, פרופ' אוריאל רייכמן: "הארי היה התורם המשמעותי הראשון של המרכז הבינתחומי. תרומתו של הארי ניתנה בשעה שבידנו הייתה רק חזקה על מחנה צבאי הרוס, לפני שהחל במקום שיפוץ ולפני שנרשם סטודנט אחד. עתיד המוסד היה אז יותר בגדר חלום ממציאות. הארי האמין בחזון. הוא תרם סכום משמעותי שאיפשר לנו את קליטת הסטודנטים הראשונים בקמפוס. מאותו מועד ואילך, 26 שנים, הארי היה איתנו. כניצול שואה, ללא ילדים, הוא ראה בבינתחומי כבן לו. בזכותו נבנתה תוכנית חילופי הסטודנטים עם בית הספר למשפטים של אוניברסיטת היינריך היינה בדיסלדורף והוא גילה עניין ומעורבות במשך שנים בנעשה בבית הספר למשפטים הנושא את שמו".

עומדים (מימין): המשנה לנשיא לענייני חוץ וראש ביה"ס הבינלאומי, יונתן דייויס; רעייתו של ד"ר רדזינר; דיקן בית הספר למשפטים ע"ש רדזינר; נשיא הבינתחומי פרופ' אוריאל רייכמן. יושב: ד"ר הארי רדזינר. צילום עדי כהן צדק

רייכמן הוסיף: "במשך השנים למדתי על סיפור חייו המרגש של הארי, שעבר כנער בין מחנות השמדה ומחנות עבודה בעת מלחמת העולם השנייה. לא נשכח את דבריו ביום הזיכרון לשואה ברחבת רדזינר. רבים מהסטודנטים לא יכלו לעצור את דמעותיהם כאשר שמעו את סיפורו הקשה.

"הארי רדזינר זכה בראשית שנת הלימודים האחרונה בתואר ד"ר לשם כבוד של המרכז הבינתחומי. היה זה אירוע מרגש שהיה מבחינתו אירוע פרידה. רבים במרכז הבינתחומי הכירו את הארי והיו מיודדים איתו. אישית אני אבל על מותו של חבר קרוב וידיד אמת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר