עצרת המחאה שהתקיימה בהרצליה באוגוסט השנה. צילום: דוברות עיריית הרצליה

"צריך להרעיד את המדינה": הפגנה גדולה נגד אלימות כלפי נשים תתקיים הערב בהרצליה

ההפגנה תתקיים ברחבת בניין העירייה, בשעה 20:00, בעקבות רציחתן שלשום של שתי נשים, לפי החשד על ידי בני זוגן. יו"ר מועצת הנשים העירונית, סיגל רבין: "זה יכול לקרות לך, לשכנה שלך, לחברה שלך ולקולגה שלך בעבודה. זו המלחמה של כולנו"

פורסם בתאריך: 21.10.20 13:20

היום (רביעי), בשעה 20:00, יפגינו תושבות ותושבי הרצליה ברחבת העירייה נגד אלימות כלפי נשים, כחלק ממחאות שיתקיימו באותה השעה ברחבי הארץ. היוזמה להפגנה בהרצליה היא של מועצת נשים עירונית הרצליה שבראשה עומדת סיגל רבין.

ההחלטה לקיים את ההפגנה הגיעה בעקבות רציחתן שלשום של שתי נשים – ג'אח מנסור (35) מחיפה ואירנה גריבנב (67) מבאר שבע, לפי החשד על ידי בני זוגן, ובעקבות ניסיון הרצח של שירה איסקוב ממצפה רמון על ידי בעלה אביעד משה. ברקע נמצאת גם התבטאויותיהם של חברי כנסת מהליכוד ומימינה נגד הצעת החוק המאפשרת לבית המשפט להורות על עצירת אלימות כלכלית במשפחה בצו, בדיון שהתקיים אתמול בוועדת החוקה של הכנסת. לפי ארגוני הנשים בישראל, מתחילת השנה נרצחו 19 נשים ו-17 מתחילת משבר הקורונה והסגר הראשון וכ-200 אלף נשים בישראל חיות תחת אלימות.

"אנחנו צופים שישתתפו בהפגנה היום כ-400 מפגינות ומפגינים", אומרת יו"ר מועצת נשים עירונית סיגל רבין, "נשות העיר הרצליה, חברות מועצת הנשים, פעילי תנועות הנוער ותלמידי מגמת מגדר בתיכון ראשונים, חברי נעמ"ת וויצ"ו ועוד רבים ישתתפו בהפגנה. ברחבת העירייה ינאמו ראש עיריית הרצליה משה פדלון, ממלאת מקום וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך איה פרישקולניק ותלמידת תיכון ראשונים דנה צוקרמן תקריא קטע ספוקן שכתבה בנושא. זה יכול לקרות לכל אחת – לך, לשכנה שלך, לחברה שלך ולקולגה שלך בעבודה. 19 נשים יותר מדי נרצחו מתחילת השנה על ידי בני זוגן. עכשיו צריך להרעיד את המדינה. זו המלחמה של כולנו. עצרו את כדור הארץ לרגע ובואו להפגין איתנו בשער העיר בשעה 20:00 צמוד לבניין העירייה. די לאלימות כלפי נשים!".

סיגל רבין. צילום: פזית עוז

מנכ"לית עמותת ל.א. לאלימות נגד נשים, ורדית דנציגר, שתשתתף היום בהפגנה בהרצליה, אמרה: "בתקופת הקורונה אנו עדים לעליה במקרי האלימות במשפחה. קו החירום של העמותה מופעל 24/7 על ידי מתנדבות מוצף בפניות. לצערנו הרב, נשים חוות טרור בביתן שמתגבר עקב לחץ כלכלי והשהיה הרבה בבתים. חשוב לנו להעביר את המסר לנשים שהן לא לבד בתקופה הזו והן יכולות לפנות לקו חירום של העמותה בכוכבית 6724".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר