קמפיין העירייה למוקד העירוני
קמפיין העירייה למוקד העירוני

מאיה כץ: "קמפיין העירייה מעודד סכסוכי שכנים". העירייה: "הכוונות היו טובות"

בשלטי החוצות שהרגיזו את חברת המועצה מאיה כץ ובעלי כלבים בעיר נכתב: "הכלב של השכן לא מפסיק לנבוח? – פנו למוקד". העירייה: "מתנצלים אם מישהו נפגע. העיר הרצליה אוהבת כלבים ופועלת רבות לרווחתם ולרווחת בעליהם"

פורסם בתאריך: 26.10.20 07:51

בשבוע שעבר נתלו מודעות על תחנות האוטובוס ברחבי הרצליה תחת הכותרת "הכלב של השכן לא מפסיק לנבוח? – פנו למוקד". כמה בעלי כלבים בעיר נדהמו מהפרסום וטענו כי עיריית הרצליה מעודדת בכך סכסוכי שכנים במקום לעודד חיי הקהילה המושתתים על סובלנות ושכנות טובה. יו"ר האופוזיציה מאיה כץ שלחה הצעה לסדר לישיבת המועצה שתתקיים ביום שלישי ובה היא מבקשת לבטל את קמפיין העירייה בטענה שהוא פוגעני.

כץ: "יש למעלה מ-6,000 בתי אב בעיר שמגדלים כלבים לפי נתוני הוטרינר העירוני. בהרצליה ממילא אין מספיק גינות לכלבים, אין חוף ים ייעודי לכלבים, אין שעות שבהן בעלי כלבים יכולים ללכת עם רצועה בטיילת ובחופי הים, ובכל הנוגע לבעלי חיים העירייה השקיעה לטובת האוכלוסייה הזו רק בקמפיין שמעודד סכסוכי שכנים על נביחות כלבים".

כץ מציעה להסיר במיידי את הקמפיין ולפעול לטובת בעלי הכלבים בעיר – להגדיל את מספר גינות הכלבים ברחבי העיר, לאפשר לבעלי כלבים לטייל עם כלביהם בכל חופי העיר עם רצועה עד השעה 10:00 בבוקר ומהשעה 16:00 אחרי הצהריים. היא מבקשת גם לקדם בדחיפות את הקמת חוף הכלבים המיועד לכלבים משוחררים, שהיא וחברי סיעתה קידמו לטענתה בקדנציה הקודמת במסגרת שינוי חוק העזר, אך לפני שנתיים הקמתו נעצרה. היא מציעה בנוסף לעשות קמפיין עירוני מקיף של סבלנות וסובלנות למניעת הפגיעה בבעלי החיים בעיר.

מאיה כץ צילום עזרא לוי

מאיה כץ. צילום עזרא לוי

תושבת העיר ליאורה מעוז, מאלפת כלבים שנלחמת למען רווחת הכלבים בעיר, אומרת: "ממש זעמתי כשראיתי את הפוסטים של העירייה שנתלו על תחנות האוטובוס בעיר שמציעים להתקשר למוקד העירוני אם הכלב של השכן לא מפסיק לנבוח. עכשיו על כל נביחה של הכלב שלי השכנים יתקשרו ל-106? הכלבים שלי שמחים כשאני נכנסת הביתה והם נובחים, אסור להם? אני רוצה להאמין שהכוונה היתה טובה, אבל זה לא יצא כך. חברה העלתה בפניי את האפשרות שאולי הכוונה היא לכלב שנובח כי הוא עובר התעללות וצריך לשים לב לכך. זה משהו אחר, אבל אז הניסוח צריך להשתנות. אם אתם רוצים לעשות קמפיין נגד התעללות אז תעשו את זה אחרת. לא מספיק שלאורך כל השנים מדירים את הכלבים בעיר עכשיו גם הגיע הקמפיין הזה. ב-2014 חוף סידנא עלי הוגדר כחוף כלבים לתקופה קצרה ובוטל. מאז אסור ללכת לים עם הכלבים גם אם הם עם רצועה, אסור לטייל איתם בטיילת וגם גינות הכלבים מוזנחות בצורה פושעת. לא רק שלא עושים לרווחת הכלבים עוד מקשים עלינו יותר".

ליאורה מעוז והכלבים שלה. צילום: איילה לשר-הראל

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "העיר הרצליה אוהבת כלבים ופועלת רבות לרווחתם ולרווחת בעליהם – הן בקידום בניית גינות כלבים חדשות – רק בשבוע שעבר, לדוגמה, ניתן היתר להקמת גינה בשכונת הרצליה ב', הן בהפעלת כלבייה מהטובות והמתקדמות בישראל, בעריכת פעילויות של ימי אימוץ ועוד. מטרת הקמפיין העירוני היתה להסביר את שירות הווטסאפ החדש והיעיל של מוקד 106. הקמפיין כלל מספר 'סצנות עירוניות' שבעיתן קורה שאנשים פונים לקבל סיוע מהמוקד העירוני: בין אם רעש של שכן בשעות לא סבירות, חתול שנתקע על עץ ויש לחלצו או כלב שאינו מפסיק לנבוח (ואולי הוא במצוקה?) הכוונות היו אך טובות – אך באם מישהו נפגע הרי שאנו מתנצלים. הקמפיין פורסם במשך כעשרה ימים וכעת הוא מוחלף בקמפיין עירוני חדש בנושא חובת עטיית מסכה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגובות

12 תגובות
12 תגובות
  1. יפה

    כל הכבוד למאיה כץ. אכן הכוונות היו טובות, אך התוצאה מרגיזה ומסוכנת לאנשים ולכלבים.
    הגיע הזמן לסיים את גינת הכלבים בגן רשל. חוץ מחול וברז אחד, אין שם כלום

  2. אוהבת כלבים

    יפה שדואגת לרווחת הכלבים וזה חשוב. חלק מזה שהכלבים נובחים ללא הפסק גם נובע, מחרדת נטישה וחוסר בטחון שלהם. הבעלים שלהם משאירים אותם לבד והם נובחים ללא הפסק, ממש הסטריים. אז בואו גם נדאג לכלבים הללו וגם נדאג לשכנים שצריכים לסבול את הנביחות הנוראיות האלו, של כלב סובל ופוחד. אף אחד לא מתקשר כשהכלב נובח מדי פעם. אלא רק אם הנביחות אינן מפסיקות ורווחתו שלו מופרת. ועם רעש כזה של נביחות יש סבל גם לכלבים. והבעלים שאינם בבית, או שלא אכפת להם או שאין להם מושג כמה זה טראומטי לכלבים שלהם.

  3. דני טויג

    יש כלבים משוחררים ברחוב ולא מפסיקים לנבוח אולי כעשרים דקות כן כן גברת נכבדה זה מפריע אני רוצה קצת שקט
    ואז אני עוזב את הבית והולך לשבת במקום מרוחק ושקט על זה מדברים ולא על כלב שנתן שתי נביחות כשהגת הביתה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אגכן יש כלבים שלא מפסייקם לנבוח ויש חוק עזר עירוני ותיק שמפשר לעיריה לפעול נגד כאלה בעלי כלבים. אז כ". דווקא פעלה כשורה ולהזכיר לכולם -כלב נובח שעות בלי הפסקה ? תקראו למוקד או למשטרה. יש לאכוף את החוק כולל רעשים אחרים כמו מסיבות וכדומה.

  5. פלוני

    צודקת לגמרי. הרצליה עיר ממש לא ידידותית לכלבים על אף הכמות הגדולה של כלבים שנמצאת בה.
    יכולים ללמוד הרבה מרעננה ליד בכל הנושא של גינות כלבים ואחזקתן.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאיה יקרה, אשמח לארח אותך, מספר בתים ממך, לקפה +.
    לשכנים שלנו כלב. אנחנו אוהבים חיות ואף שניים חיים איתנו.הנביחות שלו בכל שעות היממה מוציאים אותנו מדעתנו כי כשהוא נובח, ברצף כרבע שעה ויותר, או בשעות הלילה המאוחרות….השינה מתפוגגת וקמים ליום חדש עייפים.

  7. דניאל לוי

    הזכות להחזיק כלב בשטח עירוני מחייבת אחריות לכך שאיכות החיים של השכנים לא תיפגע. לצערנו בעלי כלבים רבים לא מקפידים לנקות ולא מונעים הטרדת הרעש של נביחות בלתי פוסקות. טוב שהמודעות לבעיות אלו תעלה ושיהיה מנגנון אכיפה.

  8. הרצליה ממש לא ידידותית לכלבים

    אני תושב גליל ים החדשה. גינת הכלבים הקרובה ביותר היא במרחק 20 דק הליכה כי לא היו מוכנים להקשיב לצרכים שלנו בעירייה, למרות שלדעתי כל בית שלישי בשכונה מחזיק כלב, וכך גם יהיה כשהיא תתאכלס בתושבים החדשים והצעירים שיבואו הלאה.
    מעבר לכך, אם זה לא מספיק, עובדי עירייה תושבי השכונה דואגים להציב שלטים המדירים כלבים ממדשאות השכונה (לא כלבים משוחררים, כלבים באופן כללי), כך שקיבלנו לא אחת קנסות על זה שהכלבים שלנו משתמשים במדשאות להנאתם. לזה אתה קוראים "הרצליה אוהבת חיות"??? סיסמא ריקה מתוכן. ראש העיר יתכבד ויסביר לנו איך הוא הולך לשפר את המצב, או שיאלץ לוותר על כסאו בבחירות הבאות.

  9. חג

    ולחשוב שהצבעתי עבורה. בין הנביחות, הצואה והרחרוחים, כלבים הם מטרד עירוני מדרגה ראשונה. אם מאיה לא רואה את זה אז מזל שלא נבחרה.

  10. אסף

    השלט מוצדק והעירייה יודעת על מה היא מדברת, יש כלבים שלא מפסיקים לנבוח, גם מאיה יודעת את זה ומתממת בשביל למצוא חן בעיני עוד כמה מצביעים בעלי כלבים, אל תהיי יפת נפש

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר