הגינה הציבורית שליד ביתו של אדלשטיין ברחוב שלומציון המלכה בהרצליה

דרישה מהשב"כ, העירייה ומשרד הבריאות: אפשרו גישה לגינה שליד ביתו של אדלשטיין

התנועה לאיכות השלטון דורשת לאפשר את השימוש בגינה הציבורית בהרצליה פיתוח, לאחר שמאבטחי השר תועדו מונעים מתושבים גישה אליה. העירייה: "פנינו לקב"ט משרד הבריאות"

פורסם בתאריך: 28.10.20 08:17

התנועה לאיכות השלטון דורשת מעיריית הרצליה, משרד הבריאות והשב"כ לדעת האם בכוונתם לפעול על מנת להשיב את השימוש בגינה הציבורית הסמוכה לביתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין לרווחת כלל התושבים. במכתב ששלחו בתנועה לשלושת הגורמים הם מבקשים להשיב לטענות שהועלו בכתבתה של העיתונאית שרון שפורר באתר "המקום הכי חם בגיהנום" בתחילת החודש, בה תיעדה ניסיון שלה להגיע לגינה הציבורית הסמוכה לביתו של השר כשהמאבטחים שלו לא מאפשרים לה לעשות כן.


קיראו עוד:

השכנים של יולי אדלשטיין מתלוננים: המאבטחים שלו מונעים גישה לגינה הציבורית שליד ביתו


נציין כי הגינה, שגודלה כדונם, מטופחת ומטופלת על ידי עיריית הרצליה אך במקום לא מוצב שלט המעיד על כך שהיא אכן גינה ציבורית. מספר שכנים שביקשו להגיע לגינה סורבו, ורק לאחרונה הצליחו שניים מהם – שתושאלו על ידי המאבטח ותעודות הזהות שלהם – צולמו לבקר בגינה.

במכתב נטען כי "מדובר בגינה ציבורית שנועדה לקדם את רווחת תושבי הרצליה וכעולה מהכתבה, זכותם של התושבים ליהנות ממשאב ציבורי זה נגזלת מהם כאשר מאבטחו של השר מונע את כניסתם לגינה. יתרה מכך, בענייננו, לא מדובר באדם פרטי אשר הרשות מתירה לו להשתמש במשאב ציבורי, אלא בנבחר ציבור. בהקשר זה יודגש כי גם השר כפוף לשלטון החוק ואף ראוי שישמש דוגמה אישית ליתר אזרחי המדינה".

מהשב"כ נמסר בתגובה: "בסמוך למעונו של השר יולי אדלשטיין מוצבים אמצעי אבטחה מזה מספר שנים בהיותו אישיות מאובטחת בהתאם לדין. אמצעי האבטחה אינם חוסמים את הגישה לרחוב ו/או לגינה הציבורית הסמוכה. ככל שמתעורר צורך אבטחתי בכך, מתבקשים לעיתים אזרחים השוהים בסמוך לביתו של השר , להזדהות ולהשיב למספר שאלות של גורמי האבטחה".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "אבטחת השר מבוצעת על פי חוק ובהתאם להנחיות השב"כ".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "המחסום הוצב בזמן היותו של מר אדלשטיין יו"ר הכנסת, על ידי משמר הכנסת בהנחיית היחידה לאבטחת אישים. בימים אלו העירייה פנתה אל קב"ט משרד הבריאות לגבי המשך קיומו של המחסום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר