טקס חנוכת מכון פאפוס
טקס חנוכת מכון פאפוס. נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדס, פרופ' אוריאל רייכמן וראש עיריית פאפוס, פדונאס פדונוס. צילום פטרוס סטיליאנקיס

מזרח תיכון חדש? הבינתחומי ועיריית פאפוס חנכו את מכון פאפוס לחדשנות

המכון שבעיר פאפוס שבקפריסין, עיר תאומה להרצליה, ינוהל על ידי המרכז הבינתחומי וילמדו בו סטודנטים לתואר שני מקפריסין, מצרים, יוון, ירדן וישראל. פרופ' אוריאל רייכמן: "במזרח התיכון מנשבת רוח חדשה של שלום"

פורסם בתאריך: 1.11.20 08:16

מכון פאפוס לחדשנות, שבעיר פאפוס בקפריסין, עיר תאומה להרצליה, נחנך ביום שישי על ידי עיריית פאפוס והמרכז הבינתחומי הרצליה. במכון, שינוהל על ידי המרכז הבינתחומי, תוך שיתוף פעולה עם מוסדות וחוקרים מובילים מהמזרח התיכון ומהעולם, ילמדו סטודנטים מכל מדינות האזור והוא יעניק תארים מתקדמים MA ו-MBA. הוא יתמקד באתגרים קיומיים של האזור, כגון ניהול משאבי מים, אנרגיה ובטחון תזונתי, בשילוב עם ניהול ויזמות, בינה מלאכותית וייצור דיגיטלי, וישתף פעולה עם התעשייה, האקדמיה והמגזר הציבורי. ילמדו בו בוגרי אוניברסיטאות ממדינות מזרח הים התיכון, כמו קפריסין, מצרים, יוון, ירדן וישראל.

נשיא ומייסד המרכז הבינתחומי, פרופ' אוריאל רייכמן אמר בטקס החנוכה: "אנו מקווים שהסטודנטים יצרו ביניהם קשרי חברות, שבסופו של דבר יובילו אותם לא רק לשתף פעולה בתפקידיהם המקצועיים, אלא יהפכו אותם לכוח המקדם קידמה אזורית ויוצר תרבות של שלום. אני מאמין שבמזרח התיכון מנשבת רוח חדשה של שלום, אבל שלום הוא דבר שברירי, כשהוא נסמך על הצהרות של מדינות והסכמים רשמיים בלבד. שלום אמיתי, שמוביל לשגשוג ופיתוח, הוא שלום שמבוסס על יחסים בין אנשים, על שיתוף פעולה ואינטראקציה אמיתיים. לכן, מוטל עלינו, אזרחי המדינות באזור, ליזום ולקדם אינטרסים משותפים. אני אישית מאמין ביצירת מערכות יחסים וחברויות באמצעות השכלה ומחקר. למטרה זו בדיוק הוקם מכון פאפוס לחדשנות, ואין מקום מתאים לקידומה יותר מקפריסין, אי נייטרלי ומסביר פנים, השוכן בלב האזור שהוא ערש התרבות האנושית".

מכון פאפוס לחדשנות. צילום עיריית פאפוס

בטקס חנוכת המכון ביום שישי השתתף נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדס ונשיא המדינה ראובן ריבלין וראש עיריית הרצליה משה פדלון השתתפו בטקס באמצעות הזום. "אמנת הערים התאומות שעליה חתמנו, הרצליה ופאפוס, ממשיכה להעשיר אותנו עם יוזמות מסקרנות שיועילו לאזור כולו", אמר פדלון, "היום אנו חוגגים פרויקט מדהים שהוביל המרכז הבינתחומי הרצליה, פרי חזונו של פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד הבינתחומי – מכון פאפוס לחדשנות, קמפוס המאגד תחתיו את המחקרים והפרופסורים הבולטים ביותר, במטרה לעודד ולקדם חדשנות, יצירתיות ומחקר שיועילו לאזור הים התיכון כולו".

סגנית ראש עיריית הרצליה ומחזיקת תיק קשרי חוץ, עפרה בל, אמרה: "עיריית הרצליה וראש העירייה גאים ששותפות שכזו נרקמה בין פאפוס לבינתחומי. השותפות הזו מביאה כבוד לעיר ומצדיקה את ההשקעה בקשרים בינלאומיים עם ערים בעולם".

ראש העיר פאפוס, פדונאס פדונוס, אמר: "קפריסין היא מדינה קטנה אבל היא חלק מאירופה ויש לה גישה למשאבים. לישראל יש את היכולת והמומחיות לסייע לה להפוך למרכז של פיתוח ידע וטכנולוגיה מתקדמים ושיתוף הפעולה עם הבינתחומי ממחיש זאת. מדינות כמו מצרים, ירדן, ומדינות אחרות במזרח התיכון, הן חלק מהתמונה הגדולה שבה אנחנו יכולים לשחק תפקיד מרכזי. אנחנו צריכים להתמקד בפיתוח של חינוך טכנולוגי וחדשנות, ואנחנו לא צריכים לייבא את זה ממקום אחר, אלא יכולים לעשות את זה כאן בפאפוס, בעזרת התמיכה, העידוד והמעורבות הפעילה של הבינתחומי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר