צילום ליאור קפלן
צילום ליאור קפלן

חם שם בחוץ: מאחורי פרשת השבוע וזמני כניסת ויציאת שבת בהרצליה

אני לא יודע איך רצים בגילו של אברהם לאחר ברית מילה, אבל מה שברור מהפסוקים הוא שהרצון שלו רץ לקראת אורחיו. מידת החסד טבועה באברהם, וממנו לבניו ולתכונת יסוד בבני ישראל. פרשת וירא

פורסם בתאריך: 6.11.20 08:49

כניסת השבת בהרצליה: 16:26

יציאת השבת בהרצליה: 17:24

חם שם בחוץ – פרשת וירא

פרשת וירא פותחת בעובדה מדהימה. אברהם אבינו נמצא שלושה ימים לאחר ברית המילה, עדיין כאוב וחלש. ה' נגלה אליו, על מנת לקיים מצוות ביקור חולים.
על פי רש"י אברהם פונה לה' ומבקש ממנו שימתין לו, כי הוא חייב לרוץ רגע החוצה. לאן רץ אברהם? להכניס אורחים אל ביתו. מכאן למדו חכמים שגדולה הכנסת אורחים כקבלת פני השכינה (=המפגש עם ה').

צריך לשים לב, אברהם מצוי לאחר ברית מילה והיה מצופה וטבעי שישב ספון בתוך ביתו פנימה. אך אברהם יושב בפתח האוהל עם המבט כלפי חוץ! אומר רש"י: "לראות אם יש עובר ושב, ויכניסם לביתו". בחוץ חם, אולי ישנם עוברי דרכים, אברהם לא רוצה לפספס אותם! וכשרואה את האנשים רץ לקראתם. אני לא יודע איך רצים בגילו של אברהם לאחר ברית מילה, אבל מה שברור מהפסוקים הוא שהרצון שלו רץ לקראתם. הוא ממש מתחנן בפני אורחיו שלא ידלגו עליו וימשיכו הלאה.
מידת החסד טבועה באברהם, וממנו לבניו ולתכונת יסוד בבני ישראל. לכן לא פלא שהשידוך אשר נמצא ליצחק בנו זו רבקה שנמדדת במידת החסד וטוב ליבה, וגם היא רצה על מנת להשקות את האורח וגמליו.

צריך להתרגל לפתוח את הלב ואת הבית. לשים לב לעוברים ושבים סביבנו, ולהכניסם פנימה אל ביתנו. חשוב לטפח את מידת החסד והכנסת האורחים, ילדים אשר יגדלו מתוך רגילות לראות סביב השולחן אורחים, ישמחו וירצו בעתיד גם הם להטיב לאחרים כפי כוחם.

שבת שלום!

צחי וייס, תושב הרצליה, הוא מנכ"ל עמותת "גרעין תורני הרצליה". לתגובות ויצירת קשר: 052-6426832


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר