הגשר להולכי רגל מעל נתיבי איילון שלא הושלם
הגשר להולכי רגל מעל נתיבי איילון שלא הושלם. צילום ערן יסעור

עצומה: השלימו את הגשר שאמור לחבר בין הרצליה ב' לפארק העירוני

העבודות להקמת הגשר נעצרו לפני כשנתיים לאחר שהתברר שנבנה כ-100 מטר מהמיקום המיועד, וכדי להשלים את הבנייה יש צורך בשינוי התב"ע. העירייה: "הגשר הונח על ידי מע"צ. בימים אלו אנו מקדמים הליך תכנוני להסדרת הגשר בתב"ע"

פורסם בתאריך: 10.11.20 08:06

תושב שכונת הרצליה ב' ערן יסעור פתח בשבוע שעבר עצומה שבה הוא קורא לראש עיריית הרצליה משה פדלון לזרז את השלמת הגשר להולכי הרגל המחבר בין השכונה לפארק הרצליה. העצומה עלתה לאחר שבוועד השכונה פנו לעירייה בשאלה מתי תושלם הקמת הגשר, ונענו לטענתם שהגשר יושלם רק בעוד שנתיים. על העצומה חתמו יותר מ-300 תושבים.

נציין כי עלות הקמת הגשר, שעובר מעל נתיבי איילון ואורכו כ-150 מטר, מוערכת בכ-40 מיליון שקל. העבודות שבוצעו על ידי נתיבי ישראל החלו לפני כחמש שנים ולפני כשנתיים העבודות נעצרו בעיצומן כאשר רק המדרגות משני הצדדים לא הושלמו ולכן הולכי הרגל ורוכבי האופניים לא יכולים לעבור עליו. הסיבה לכך היא שהגשר נבנה כ-100 מטר מהמיקום שבו הוא היה אמור להיבנות ולכן עיריית הרצליה נדרשת לעשות שינוי בתב"ע ולהסדיר זאת בוועדה המחוזית לתכנון ובניה כדי להשלים את המדרגות ולהשמיש את הגשר. גורמים המעורים בפרויקט אומרים כי העיכוב בפרויקט נובע מכך שהתוכנית של הגשר וסביבתו על שטח הפארק לא הוסדרה כפי שנדרש בתב"ע.

נציין כי בישיבה שהתקיימה בדצמבר 2018 בעניין בין חברי הוועדה המחוזית לבין עיריית הרצליה סוכם על ידי יו"ר הוועדה המחוזית כי על מנת לקדם את אישור המצב הקיים – הגשר הבנוי בשטח, נדרש להכין בהקדם תכנית בסמכות מקומית או מחוזית על פי המתאפשר בחוק, הכוללת את הגשר בשלמותו וסביבתו הקרובה. לאחר אישור תוכנית זו הוועדה המקומית תאשר היתר בניה בסמכותה למצב הקיים בשטח ותסדירו על פי חוק.

"הגשר יחסוך זמן רב לרוכבי האופניים ולהולכי הרגל שמעוניינים להגיע לפארק הרצליה", אומר יסעור, "כיום אין שום דרך להגיע ברגל ישירות מהשכונה לפארק ולכן מי שרוצה נדרש לעשות עיקוף דרך צומת כפר שמריהו או לנסוע דרומה עד תחנת הרכבת ולעלות ולרדת מהצד השני ולחזור את כל הדרך. זה לא מוסדר בשבילי אופניים וזה מסוכן וזה גם לוקח לא מעט זמן, ולכן הרבה נאלצים לנסוע ברכב עד לפארק. זהו פארק מדהים אבל אנחנו לא יכולים להגיע לשם ברגל או באופניים אלא רק ברכב. כל מה שאנחנו דורשים זה לחתוך את זמן העבודות לפחות בחצי, משנתיים לשנה, ואפילו לחצי שנה. העבודות על הגשר פסקו לפני כשנתיים לאחר שגילו כי נעשתה טעות והמיקום שלו בפועל נמצא 100 מטר צפונית מהמיקום המתוכנן. הבעיה היא שבמיקום המקורי שלו הקרקעות עברו את כל התב"ע והיו שייכות לעירייה. עכשיו כשזה מאה מטר צפונה בצד של הפארק זה של העירייה וזה בסדר אבל בצד השני זה שייך למישהו ואז התחיל כל הבלגן.

"למיטב ידיעתי, צריך בעקבות זה לעשות תב"ע חדשה לכל הסביבה ולאשר אותה בוועדה המחוזית, שבעירייה הקימו צוות לשם כך, להפקיע את השטח ולפצות את הבעלים של הקרקע וזה לצערנו לוקח המון זמן. אבן אחת שזרק טיפש לבאר אלף חכמים לא מצליחים להוציא כבר שנים. זאת נראית לנו בעיה ביורוקרטית פשוטה שאפשר לקדם מהר, בכמה חודשים ספורים, כי הגשר כבר עומד ורק המדרגות חסרות משני הצדדים. הפתרון מאוד ברור, הבן אדם שבנו לתוך השטח שלו צריך לקבל פיצוי והבנתי שהוא לא מתנגד לכך. בגלל הזמן שבו לוקח לקבל את האישורים נראה שאין לאף אחד אינטרס לקדם את זה. זה מאוד מתסכל. אנחנו רק רוצים ליהנות מהפארק והגשר כשיושלם יתרום רבות לרווחת התושבים. נעשתה פה טעות אז בואו נתקן אותה כמה שיותר מהר. ראש העיר צריך להפעיל לחץ ולזרז את הטיפול בגשר. יש לו גם אינטרס שהתושבים יגיעו ברגל, באופניים או בקורקינט אחרת הם תופסים את החניה ליד הפארק ומעמיסים עליה. זה גם יקל על תלמידי השכונה שלומדים בחטיבת הביניים יד גיורא או תיכון חדש שיוכלו לעבור עם האופניים על הגשר ודרך הפארק. זה יחסוך את ההסעות והאוטובוסים המפוצצים לבית הספר. הגשר ישפר את איכות החיים לכולם".

מנתיבי ישראל נמסר בתגובה: "עם השלמת הליך אישור התוכנית על ידי עיריית הרצליה, כפי שקבע מוסד התכנון המוסמך בחוק, ידונו גורמי המקצוע על השלמת ביצוע הגשר המדובר".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "כזכור, הגשר הונח בזמנו על ידי מע"צ, בימים אלו עיריית הרצליה מקדמת הליך תכנוני להסדרת הגשר בתב"ע (תכנית בניין עיר)".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שביט

    ולמה מחכים בעיריה? שמלאך ירד משמיים ויעדכן את התוכניות ויחתום עליהן. תזיזו את התחת ותגמרו את הפרוייקט . לא חבל על 40 מליון שקלים ששוכבים בלי שימוש???

  2. דודי פארוק

    נכון מאוד, הגיע הזמן שישלימו את הגשר הזה!
    בנוסף, צריך להקים גשר יפה ליד הקניון מעל שבעת הכוכבים שיחבר בין פארק הרצליה לפארק גליל ים ויאפשר לשאר תושבי העיר להנות ממנו

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר