צילום ליאור קפלן
צילום ליאור קפלן

חיים שווים: מאחורי פרשת השבוע וזמני כניסת ויציאת שבת בהרצליה

שרה במעלתה חיה במצב של לפני החטא, חיים עתידיים. אצלה כל השנים, גם הקשות יותר, היו חלק מהסיפור השלם. כל שנות חייה טובים היו. פרשת חיי שרה

פורסם בתאריך: 13.11.20 13:28

כניסת השבת בהרצליה: 16:22

יציאת השבת בהרצליה: 17:20

חיים שווים: פרשת חיי שרה

פרשתנו, חיי שרה, פותחת דווקא במותה של שרה אימנו. התורה סוכמת את השנים של שרה בצורה מעניינת האומרת דרשני. "וַיִּהְיוּ חַיֵּי שָׂרָה מֵאָה שָׁנָה וְעֶשְׂרִים שָׁנָה וְשֶׁבַע שָׁנִים שְׁנֵי חַיֵּי שָׂרָה"

ואכן, חכמים דרשו את הפסוק ואמרו שנכתב כל מניין שנים בנפרד ללמדך שהיתה בת 100 כבת 20 לחטא, ובת 20 כבת 7 ליופי, שלא ניטל ממנה יופי הילדות.
כותב רש"י:  "שְׁנֵי חַיֵּי שָׂרָה – כולן שוים לטובה". באמת כל ימיה של שרה היו טובים?! מה עם המסעות, הרעב, הירידה למצרים, ההלקחות לבית פרעה, הסיפור עם הגר, עקדת יצחק? ובסוף אפילו למות ולהקבר בשקט לא זכתה אלא לאחר מו"מ של אברהם עם בני חת.

שמעתי מחבר הסבר יפה בשם הרב אלי הורביץ זצ"ל. לפני חטא אדם הראשון וקללתה של האדמה, לא היה הבדל, מרחק ופער בין האמצעי למטרה.
טעם העץ וטעם פריו – שוים היו. לעתיד לבוא ישוב העולם ויתעלה למקורו, שוב יהיו שוים הדרך והתכלית.

שרה במעלתה חיה במצב של לפני החטא, חיים עתידיים. אצלה כל השנים, גם הקשות יותר, היו חלק מהסיפור השלם. כל שנות חייה טובים היו. קושי כן, אך ללא פער ושְׁנִיּוּת. גם במותה, למרות הקושי שבקניין חלקת הקבר, מזכה היא את אברהם ובניה להאחז ("אחוזת קבר") ולנחול את הארץ.

שבת שלום!

צחי וייס, תושב הרצליה, הוא מנכ"ל עמותת "גרעין תורני הרצליה". לתגובות ויצירת קשר: 052-6426832


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר