רחוב סוקולוב בהרצליה צילום עזרא לוי

דיירי סוקולוב נגד הסדרי החניה החדשים: "הפכנו לאזרחים סוג ב'"

הסדרי החניה החדשים מגבילים את החניה חינם ברחוב לשעתיים בלבד ולדיירי הרחוב לא נותרת חניה פנויה מתחת לבתיהם. הם מתלוננים על חיפושי חניה שאורכים חצי שעה ויותר, על בזבוז כסף ועל ירידת ערך הדירות. העירייה: "ועדת התנועה תשקול את החלטותיה בהתאם לטובת כלל הציבור"

פורסם בתאריך: 16.11.20 13:12

תושבי רחוב סוקולוב במרכז העיר הרצליה יוצאים נגד הסדרי החניה החדשים של העירייה ברחוב סוקולוב וברחוב בן גוריון, המאפשרים מתחילת החודש לכל תושב לחנות במשך שעתיים בלבד בחינם. הם מתלוננים כי העירייה לא מחריגה את התושבים המתגוררים ברחוב סוקולוב, כאשר לרובם אין חניה מתחת לביתם ומצוקת החניה בסוקולוב וברחובות הסמוכים גדולה. התושבים העלו לאחרונה עצומה נגד הסדרי החניה החדשים שעליה חתמו כבר כ-100 תושבים. הם גם שלחו בשבוע שעבר מכתב בעניין לעירייה והציגו את טענותיהם בפני ועדת התחבורה של העירייה, כשהם דורשים להחריג אותם מהסדרי החניה החדשים, וכעת הם ממתינים להחלטותיה.

"דיירי הרחוב מבקשים תחילה להדגיש שכבר עכשיו קיים קושי במציאת חניה בקרבת הבית", כתבו הדיירים במכתבם, "עוד לפני השינוי דיירי הרחוב לא היו בררנים וחנו היכן שמתאפשר – בסוקולוב או ברחובות צדדיים. השינוי הנוכחי למעשה מבטל יותר ממחצית מקומות החניה הזמינים לדיירים ולא מייצר כל אלטרנטיבה לחניה במרחק סביר מהבית. יודגש כי חניה ברחובות הצדדיים אינה מהווה אלטרנטיבה חדשה שכן כבר עכשיו היא היוותה חלק ממאגר החניות הזמינות, כך שהשינוי בהסדרי החניה יוצר הפחתה במספר החניות הזמינות ופשוט מבטל את האפשרות של דיירי הרחוב לחנות במרחק סביר מהבית".

הם מוסיפים: "יודגש: התו של דיירי סוקולוב לא שווה כלום. דיירי סוקולוב מחזיקים בתו 2 שהמשמעות שלו היא לנדוד בסביבת הבית אחרי שעתיים של חניה. אין לדיירים שום יתרון בשום נקודה על פני תושבי הרצליה האחרים, בעוד שלכל תושבי הרצליה האחרים יש יתרון שכזה. אנו מצביעים על פגיעה ממשית באיכות החיים של כלל דיירי הרחוב שלמעשה הפכו לאזרחים סוג ב' בעירם. הגבלת דיירי סוקולוב באופן בלעדי למעשה הופכת אותם להיות הבעיה של דיירי הרחובות הצדדיים שסובלים גם הם ממצוקת חנייה: אם לדיירי סוקולוב אסור לחנות על הרחוב הראשי, הם נאלצים לחפש חניה ברחובות הצדדיים ואז לדיירים של הרחובות האלה אין איפה לחנות".

עמוד שהוצב ברחוב סוקולוב עם הסדרי החניה החדשים

הם מוסיפים כי רוב כלי הרכב שאינם מפנים את מקום החניה לאורך היום שייכים לבעלי העסקים עצמם והם טוענים ששמו לב פעמים רבות לאכיפה הבררנית של פקחי העירייה, כך שאותם רכבים, בין אם חונים מהבוקר עד הערב באותה נקודה, ובין אם חונים על המדרכה, אינם נקנסים כלל. לטענתם, בעלי העסקים מנצלים את שעות הבוקר כדי לתפוס את החניות הקיימות ברחובות הצדדים והם למעשה יצרו את צוואר בקבוק שהמהלך מנסה לפתור.

הדיירים מציינים כי הסדרי החניה החדשים גם פוגעים בהם כלכלית. "השינוי הנוכחי עולה לדיירי הרחוב לא מעט כסף", הם כותבים, "הבחירה כרגע היא בין תשלום על חניה לבין בזבוז דלק על סיבובים רבים עד למציאת חניה שאינה מוגבלת (חיפוש כזה יכול להגיע ל-40 דקות בקלות). בנוסף, ישנו הפסד כלכלי גדול יותר: בעלי דירות מתקשים למצוא שוכרים לדירה שבהגדרה אסור לחנות לידה וזה גורר גם ירידה בערך הדירות – מאותה סיבה".

הדיירים טוענים במכתבם כי העיתוי של תקופת קורונה להחלת השינוי הזה לא סביר בשום צורה כי אנשים עובדים מהבית בעל-כורחם ופחות יוצאים עם הרכב שנמצא בחניה ונאלצים לשאת בנוסף תשלום על חניה. "מי שעובד מהבית נענש, ומי שאינו עובד וגם ככה נמצא במצב כלכלי בעייתי – נענש", הם כותבים, "עכשיו לא זמן להחיל שינויים בהסדרי החניה ולא הזמן למדוד את התוצאות של שינויים מסוג זה שכן כל מדידה כזו לא משקפת את המצב האמיתי".

עוד טוענים הדיירים כי השינוי התבסס על המודל של רחוב ויצמן בכפר סבא וכי השוואה זו אינה נכונה בשל הבדלים מהותיים בין שני הרחובות. "ברחוב ויצמן בכפר סבא יש המון רחובות צדדיים והמון אלטרנטיבות לדיירים", הם טוענים, "הרחוב מצטלב עם רחובות רבים שמאפשרים חניה ללא הגבלה לתושבי העיר, בנוסף לחניות שיש לבניינים עצמם. בסוקולוב פשוט אין כל כך הרבה רחובות צדדיים. בין רחוב הדר לרחוב פינסקר יש שמונה רחובות שחוצים את סוקולוב, אחד מהם ללא מוצא, בשניים מהם אין בכלל חניה, ובאחרים החניה מוגבלת לבעלי תו 1. בפועל אין לדיירי סוקולוב אין שום אלטרנטיבות אמיתיות לחניה. בנוסף, חלק נרחב מהמבנים בויצמן כפר סבא לא כוללים בתי מגורים ואילו בהרצליה רוב הבניינים מהווים בעיקר בתי מגורים כך שאחוז העסקים ביחס לדירות המגורים קטן משמעותית בסוקולוב הרצליה בהשוואה לויצמן כפר סבא".

"באם עד עכשיו הייתי רגיל לחפש רבע שעה-עשרים דקות חניה ליד הבית, עכשיו הזמן התארך לכחצי שעה בכיף", אומר יואל מימון המתגורר ברחוב סוקולוב שהוא ואשתו יעל שמס מימון מובילים את המאבק, " בעקבות הקורונה אני ורבים אחרים עובדים מהבית ואין לנו את הלוקסוס לחזור הביתה מהעבודה בשבע. מה שהכי גרוע זה שאם מצאתי חניה במהלך היום ואז אפעיל את הפנגו, אז כעבור שעתיים אצטרך שוב לחפש ולעבור את אותו גיהינום שוב. העירייה אסרה עלי לחנות במרחק סביר מביתי בשעות היום – משמונה בבוקר עד שבע בערב, ואומרת לי לחנות ברחובות הצדדיים שליד סוקולוב. אבל לרחובות הצדדיים צריך תו אזורי 1 שאותו אין לדיירי סוקולוב, כלומר אין לי ברירה כדייר הרחוב אלא להזיז את האוטו בשמונה בבוקר, אחרת אקבל קנס, ולחנות ברחוב צדדי עד השעה חמש בערב, שאז כבר אסור לי לחנות בו כי אין לי תו אזורי 1. אז אני נאלץ לחפש חניה בסוקולוב בשעות הכי עמוסות ולנצל את שעתיים החניה שלי, וכך זה חוזר על עצמו כל יום. בשבוע שעבר אשתי הציגה את טענותינו בפני ועדת התחבורה ובמקום להקשיב לטענותיה הם רק קטעו אותה ולא נתנו לה להשלים משפט. כעת אנחנו מחכים לתוצאות הוועדה ולצערי לא נראה שהם ילכו לכיווננו. כל מה שאנחנו דורשים הוא להחריג אותנו מהסדר החניה הזה".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "רחוב סוקולוב הינו עורק תנועה ומסחר מרכזי בעיר. על מנת לאפשר פעילות שוקקת והמשך פיתוחו הכלכלי של הרחוב, בוצעו הסדרי החניה החדשים. בישיבתה האחרונה של ועדת התנועה, הכוללת מהנדסים, אנשי מקצוע מתחום התנועה ונציגי ציבור, הקשיבו חברי הוועדה קשב רב לטענותיה של דיירת הרחוב והוועדה תשקול את החלטותיה בהתאם לטובת כלל הציבור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. יואל מימון

    אפילו בתגובה של עיריית הרצליה לכתבה, הם שוכחים שסוקולוב הוא גם רחוב מגורים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מישהו עוד חושב בעיריה הזו אוש זה הולך על אוטומט נטול הגיון?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש חוצפנים בעיריה על החלטה שכזאת. גם לנו שגרים ברחוב צדדי לסוקולוב יש מצוקת חניה ועכשיו הרבה יותר מאז התמרור הנורא הזה. נקווה שהעיריה תחזור בה

  4. דייר בסוקולוב

    עצוב לי לחיות במקום שאנשים נאבקים על לשפר איכות חיים
    במקום על החיים עצמם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר