התן בחצרו של אורי שלום בשכונת נוף ים.
התן בחצרו של אורי שלום בשכונת נוף ים. צילום: אורי שלום

התושבים בנוף ים חוששים מכלבת: תנים מסתובבים באור יום בשכונה

תושב השכונה, אורי שלום, פגש בשבוע שעבר, במהלך שלושה ימים, תן בחצר ביתו: "הוא נראה חולה, כחוש, עם פרווה מדובללת". רשות הטבע והגנים: "פקח הגיע למקום וסיפק המלצות כיצד לנהוג". העירייה: "נערכת עבודת מטה כדי לגבש דרכים להתמודדות עם התופעה"

פורסם בתאריך: 22.11.20 08:11

תושבים בשכונת נוף ים בהרצליה מתלוננים על מכת תנים שמשוטטים ברחובות השכונה בלילה. תושב השכונה, אורי שלום, פגש בשבוע שעבר, במהלך שלושה ימים, באור יום, תן בחצר ביתו.

"התן נראה חולה, כחוש, עם פרווה מדובללת", מספר שלום, "אני חושש שהוא נגוע בכלבת, שהיא מחלה מאוד חמורה ואף סופנית. פניתי בימים האחרונים לעירייה במייל ובטלפון וגם לווטרינר העירוני והפנו אותי לרשות הטבע והגנים. פניתי לרשות הטבע והגנים והם שלחו פקח איזורי שהגיע וראה את החצר שלי ואמר שאין מה לעשות בעניין חוץ מלגדר את המקום. הפנו אותי ברשות הטבע והגנים גם לחיבולנס, אך הם אמרו לי שהם לא מטפלים בחיות טורפות ורק בחיות קטנות. אני נוהג לטייל באיזור שטחי תעש ויש שם הרבה תנים ועכשיו הם פולשים לחצרות הבתים בשכונה בחיפוש אחר מזון וטרף כמו גורי חתולים. התופעה הזאת קיימת מספר חודשים. זה מאוד נחמד חיות בטבע ואני בעד באופן כללי. קיפודים זה נחמד ושפנים וחזירים, אבל חיה שיכולה לסכן חיים זה כבר סיפור אחר. החשש העיקרי שלי הוא ממחלת הכלבת שהיא מאוד מסוכנת. זה נכון שאנחנו פלשנו לטבע שלהם אבל גם לנו יש זכות קיום פה".

מרשות הטבע והגנים נמסר בתגובה: "תופעת שוטטות חיות בר, לרבות תנים, ביישובים נובעת מצמצום שטחי המחייה שלהן בשטחים הפתוחים כתוצאה מבניית שכונות מגורים ותשתיות חדשות וכן מחיפוש אחר מזון זמין שמקורו באדם. רשות הטבע והגנים, כאמונה על יישום חוק הגנת חיית הבר, מספקת הנחיות מקצועיות לרשויות המקומיות כיצד לצמצם את התופעה בתוך הערים. זאת בין היתר באמצעות פעולות סניטציה כגון: הקפדה על ניקיון העיר, סגירת פחי אשפה , פינוי אשפה תכוף ואיסור האכלת חיות על ידי התושבים לרבות השארת צלחות אוכל ומים ברחובות. הקפדה על פעולות אלו יצמצמו את נוכחות חיות הבר בתוך אזורי המגורים. יש לציין כי חיות הבר שלעיתים משוטטות בערים אינן מסוכנות לכשעצמן והן אף נרתעות מקרבת אדם יותר משהאדם נרתע מהן. במקרים בהם התושבים מזהים חיית בר שמתנהגת באופן תוקפני ומתקרבת לאדם יתר על המידה ללא חשש יש לדווח על כך למוקד העירוני של הרשות המקומית, שהדבר נמצא בתחום אחריותה. מוקדים אלו נמצאים בקשר שוטף עם רשות הטבע והגנים לקבלת הנחיות נוספות במידת הצורך. יצוין כי באחרונה פקח הרשות הגיע לנוף ים, בחן את הנושא מקרוב וסיפק המלצות כיצד לנהוג כפי שגם מתואר לעיל".

תגובת העירייה: "התנים והשועלים הם חלק מהסביבה האקולוגית הטבעית הגובלת עם העיר הרצליה ואנו פועלים על מנת לשמר את מגוון בעלי החיים תוך דאגה לשלומם ולבריאות התושבים. בעלי חיים אלו חודרים לאזורים מיושבים בחיפוש אחר שאריות מזון הנמצא בשפע בסביבה האורבנית, בשל כך, יש לסגור היטב פחי אשפה ולדאוג לסביבה נקייה נטולת שאריות מזון. לעירייה אין סמכות לטפל בחיות בר, הסמכות הבלעדית על פי חוק היא של רשות הטבע והגנים. בימים אלו נערכת עבודת מטה של העירייה מול הרשות על מנת לגבש דרכים להתמודדות עם התופעה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ענת גולן

    גם בשכונת צמרות והסביבה כמות התנים גדלה מאוד והם מסתובבים בתוך החניות של הבניינים ובחצרות במשך כל שעות היום. למה לא מעתיקים את מקומם לשטח פתוח אחר שאינו קרוב לעיר מגורים?? בנייה תהיה כל הזמן והמצב רק יחמיר, כמו שאין באיזור מגורים נחשים, כי דואגים לאסוף אותם לאיזור מחייה מותאם כאשר הם מתגלים, כך הציפייה גם מתנים, שהם חיית טרף, שלא תבדיל בין צלחת אוכל לבין תינוק או גור כלבים, או חתולים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר