ליד הבית-בית קינן הרצליה-עזרא לוי
ליד הבית-בית קינן הרצליה-עזרא לוי

התושבים מתרעמים: מתחם בדיקות קורונה נפתח בבית קינן. העירייה: "המתחם מיועד לא-סימפטומטיים"

"יש לא מעט מתחמים ריקים ומבודדים שיכולים להתאים", אומרת תושבת הרצליה הירוקה קרן ברנע-סודרי. העירייה: "בית קינן הינו בית קהילות - ובדיקות הקורונה הינן למען בריאות הקהילה"

פורסם בתאריך: 18.11.20 13:21

תושבי שכונת הרצליה הירוקה מתרעמים על החלטת עיריית הרצליה לפתוח היום, בשעות 20:00-15:00 מתחם בדיקות קורונה בשיתוף פיקוד העורף ומד"א בבית קינן הסמוך לבתיהם. כמה מהתושבים אף שיגרו אתמול מכתב לעירייה בעניין וביקשו כי יעבירו את המתחם למקום אחר שבו הוא מסכן פחות את הסביבה. נציין כי הבדיקות נעשות במקום ללא צורך בהפניה, זימון תור וללא עלות. בעירייה הדגישו כי מתחם הבדיקות מיועד אך ורק לאנשים שאינם חווים תסמינים של קורונה ובריאותם תקינה.

"אני בעד מתחם בדיקות קורונה ומבינה את חשיבותו, אבל למה לעשות את זה סמוך לגינה שמשרתת את התושבים והיא עמוסה בשעות אלה, במיוחד בימים אלה של קורונה?", אומרת קרן ברנע-סודרי שמתגוררת סמוך לבית קינן, "למה לעצור לנו את הפעילות בגינה ולהעמיס בכך על גינות אחרות באיזור? מדי יום נערכים סמוך לבית קינן פיקניקים, מפגשי משפחות, פעילות ספורט של התושבים וילדיהם וגם מבוגרים רבים באים לשם. בנוסף מתקיימים שם מפגשים ופעילויות לתושבים ולתלמידים ביוזמת העירייה. אז אם יש שם פעילות לתלמידים אז מה הבדל בין המקום הזה לבית ספר? למה לקחת גינה שמאפשרת לנו להתאוורר קצת?".

היא מוסיפה: "מעבר לכך, בית קינן אינו שופע בחניה ציבורית וסביר להניח שהנבדקים יחנו בסביבת בית קינן, כלומר בחניות המשמשות את הדיירים של הבניינים הסמוכים ואנחנו התושבים חוששים ללכת לגינה או להיות באיזור בית קינן כדי לא להידבק מאדם א-סימפטומטי שעדיין לא מאומת, שמסתובב שם. שווה לעירייה שבשביל אחד שחולה לסכן את כולם? כפי שהמתחם אינו מוקם בצופים או בבתי הספר, לא יעלה על הדעת להקימו במקום ציבורי שבו יש תנועה של תושבים 24/7. יש לא מעט מתחמים ריקים, לא שמישים ומבודדים יחסית שיכולים להתאים, למשל שני חניונים במרחק לא גדול משם, חניון בית ספר היובל וחניון אולם היובל, אפולוניה ועוד. אני מקווה שבעירייה יבינו את הטענות שלנו ואם לא הפעם אז לפחות בפעם הבאה ימקמו את מתחם הבדיקות במקום אחר ומתאים יותר".

מהעירייה נמסר בתגובה:"בית קינן הינו בית קהילות – ובדיקות הקורונה הינן למען בריאות הקהילה. גם אם אין תסמינים, חשוב מאוד להיבדק על מנת להסיר ספק ועל מנת למנוע הדבקה של המקורבים לנו. הבדיקות נערכות על ידי מד"א ופיקוד העורף והיות ומדובר בווק-אין – למד"א יש דרישות של מקום מוסדר, מאוורר, חשמל, מים זורמים, שירותים וכיו"ב, מה שמכתיב את אופי המקום. אנו פועלים במטרה לאפשר לכמה שיותר תושבים להגיע ולנצל הזדמנות ולהיבדק, ללא עלות וללא קשר לקופת חולים. ככל שיותר אנשים ייבדקו כך ירד הדרוג במדד רמזור והעיר תחשב לירוקה יותר. בפרסום לבדיקות הודגש כי מי שסובל מתסמינים מתבקש מלהימנע להגיע".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העיקר להתבכיין כאילו שהאזור מלא ענני קורונה. בכיינית

  2. תושב הרצליה הירוקה

    בית קינן הפך לתחנת רכבת.
    אפשר להעביר לספורטק או לאיצטדיון שליד 7 כוכבים לא יפריע שם לאף אחד ולא ידבק את הילדים שמבלים בבית קינן

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר