צילום אילוסטרציה אי.אס.אי.פי

העירייה מקימה את "סיירת הלב": מתנדבות ילוו נשים החוות אלימות בהליך התלונה במשטרה

בתוך כך, צוותים של גני ילדים בהרצליה יעברו הדרכה לזיהוי סימנים של אלימות בתוך המשפחה. בשבוע הבא יוצבו בעיר אנדרטאות לזכר 20 הנשים שנרצחו השנה. על ידי בני זוגן. הכל במסגרת חודש המאבק באלימות כלפי נשים

פורסם בתאריך: 19.11.20 14:26

עיריית הרצליה מקימה קבוצת מתנדבות תושבות העיר שתלווה נשים הסובלות מאלימות במשפחה ומעוניינות להתלונן במשטרה אך חוששות לעשות כן. כך הודיעה העירייה. הקבוצה, שתקרא "סיירת הלב", תורכב ממתנדבות שיעברו הכשרה מקצועית מטעם המרכז לשלום המשפחה של האגף לשירותים חברתיים בעירייה והמשטרה.

הסיירת תוקם במסגרת פעולות העירייה לרגל החודש הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים. העירייה הודיעה גם שבנוסף תעביר לצוותי גני הילדים העירוניים והפרטיים בעיר הרצאה מקצועית שתאפשר להם לזהות סימני אלימות במשפחה ותדריך אותם לגבי הגורמים המקצועיים שאליהם יש לפנות כשמתעורר חשד לאלימות כזו. את ההדרכה, תחת הכותרת "זה הילד שבך", תעביר העובדת הסוציאלית הקלינית נעם טופל, המתמחה בטראומה ובעלת הכשרה בתחום אבחון הטיפול באלימות במשפחה.

בתוך כך בשבוע הבא, ב-24 בנובמבר, תציב העירייה, בשלושה מוקדים מרכזיים בעיר – רחבת בניין העירייה, כיכר דה שליט ושדרות ח"ן, 20 אנדרטאות שעליהן כתובים שמות הנשים שנרצחו בשנה האחרונה. למחרת, ב-25 בנובמבר, תוצב עמדת זיכרון בבניין העירייה, במעמד ראש העירייה משה פדלון, סגניתו וממלאת מקומו איה פרישקולניק מחזיקת תיק הנשים ומנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא.

עוד במסגרת אירועי החודש יתקיימו בכל החטיבות והתיכונים בעיר שיחות ודיונים בנושא אלימות כלפי נשים ואלימות בתוך המשפחה. בנוסף, תתקיים גם הרצאה בזום, "החיים שאחרי", שתעביר ליאת סלה, אחותה של מיכל סלה ז"ל שנרצחה על ידי בעלה. עוד תתקיים הרצאה בזום "חיה בתוכי" של ניר אלימלך, אחיה של ענת אלימלך שנרצחה על ידי בן זוגה לפני יותר מ-20 שנה וכלת פרס ישראל רות רזניק, שהקימה את המקלט הראשון לנשים מוכות, תעביר בזום הרצאה לתלמידי מגמת מגדר בתיכון ראשונים.

כמו כן יפתחו חינם לתושבות ותושבי העיר הקרנות של שלושה סרטים העוסקים באלימות כלפי נשים במסגרת פסטיבל Docu-TV, שעיריית הרצליה היא אחת מנותנות החסות שלו. מיזם "אני לא בובה של סיפור", הכולל סיפורים, תמונות ומידע על אלימות נגד נשים בשילוב סיפורים אישיים יעלה בדף הפייסבוק של מינהל הנשים העירוני. מידע נוסף על האירועים והרשמה אליהם אפשר למצוא באתר העירוני ובעמודי הפייסבוק של עיריית הרצליה ושל מינהל נשים.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: "האלימות נגד נשים היא רעה חולה המכרסמת בבסיס החברה הישראלית ויש למגרה בכל האמצעים העומדים לרשותנו. אני רואה בחינוך, בהסברה ובשימוש ביד תקיפה כלפי התוקפים, אמצעים חשובים לצמצום היקפי הבעיה ואף למיגורה. אחד האמצעים הללו הוא חודש המאבק שאנו מציינים".

סגניתו פרישקולניק אמרה: "האלימות כלפי נשים בפרט, ובחברה הישראלית בכלל, היא מקוממת. אנו בעיריית הרצליה מקדמים הסברה והעלאת המודעות הציבורית לסוגיה זו במגוון דרכים. מחויבותנו המוסרית היא להמשיך לפעול עד שהבעיה הקשה הזו תמוגר".

מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא: "עיריית הרצליה משקיעה משאבים רבים ויוזמת מגוון פעילויות על מנת לשים קץ לבעיית האלימות נגד נשים שחוצה מגזרים וגילים. הפעילויות שאנו מקיימים בחודש המאבק באלימות נגד נשים יחד עם הפעילות השוטפת לאורך השנה הן חשובות כדי להביא לשינוי המצב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר