הטקס בבניין העירייה. צילום באדיבות עיריית הרצליה

המאבק באלימות כלפי נשים | העמותה מהרצליה השיקה אתר עם עדויות ממערכות יחסים מתעללות

את האתר שהשיקה עמותת לא לאלימות נגד נשים הקימו מתנדבות במסגרת האקתון לזכרה של מיכל סלה ז"ל, שנרצחה על ידי בעלה. בתוך כך הודלקו עשרות נרות זיכרון בטקס מרגש שהתקיים הבוקר בבניין העירייה

פורסם בתאריך: 25.11.20 13:10

העמותה ההרצליינית ל.א. לאלימות השיקה, לרגל היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים שמצויין היום, אתר אינטרנט שמטרתו להעלות את המודעות למערכות יחסים אלימות, בהשראת תנועת מי-טו. אל האתר (קישור כאן), הנקרא "הייתי שם", הועלה מאגר של עדויות ממערכות יחסים מתעללות והוא הוקם על ידי מתנדבות במסגרת ההאקתון לזכרה של מיכל סלה ז"ל שנרצחה על ידי בעלה ובשיתוף עם פוליטיקלי קוראת, אתר אונלייף ופורום מיכל סלה.

"המטרה שלנו היא לאפשר הכרה עמוקה יותר של הדינמיקות המורכבות המלוות את מערכת היחסים המתעללת באמצעות ההזדהות עימן: רגעי ההבנה, ההתמודדות וההחלמה", אומרת יוזמת הפרויקט מורן וובר, "האתר מבקש גם להראות שאלימות מגיעה במגוון של צורות, לא רק פיזית וקיימת בכל המגזרים באוכלוסיה. האתר נועד לאפשר מתן תמיכה, הקשבה וסיוע בזיהוי הסימנים המקדימים ולתת השראה לדרכי היציאה מהקשר לעבר חיים חדשים".

מנכ"לית עמותת לא לאלימות נגד נשים, ורדית דנציגר, אמרה: "לצערנו הרב, אחת מכל ארבע נשים חווה אלימות מכל סוג שהוא בביתה שלה. מקום שבו היא אמורה להיות עבורה המקום הבטוח הופך למקום בו היא חווה של טרור והתעללות, וזה קורה בכל מעמד סוציואקונומי. הייתי שם הוא פלטפורמה של שיתוף עדויות בו נשים תוכלנה לשאוב כח ועוצמה לחולל שינוי בחייהן, זאת מקריאת עדויות של נשים אחרות שחוו אלימות ויצאו ממנה ו/או באמצעות פרסום עדות שלהן באופן אנונימי".

מאיה כץ, יו"ר האופוזציה במועצת עיריית הרצליה וחברה בוועד המנהל של העמותה הוסיפה: "לצערי, אלימות נגד נשים היא תופעה שהולכת וגדלה בחברה הישראלית, היא נמצאת סביבנו בכל חתך גיל ומצב סוציו אקונומי. אני מתרגשת מהשקת האתר החדש שנועד להעלות מודעות לנשים שנמצאות במעגל האלימות. ורדית מנכלית העמותה יחד עם קבוצת המתנדבות שבנו את האתר הן נשים מעוררות השראה שבזכותן זה לא היה קורה. נשמח שכל אחת ואחד שקוראים את הכתבה יכנסו לאתר ויעזרו להפיץ ולשתף כדי שכל אחת שזקוקה לעזרה תקבל אותה".

בתוך כך, ציינה הבוקר עיריית הרצליה את יום המאבק באלימות כלפי נשים בטקס שבו הודלקו עשרות נרות זיכרון שהוצבו בקומת הכניסה לבניין העירייה. "הגיהנום, מתברר, לא נמצא מעבר לשמיים או מתחת לאדמה. הגיהנום נמצא בהרבה מאוד בתים בארץ", אמר ראש העירייה משה פדלון, "אלה בתים שהפחד והאימה שולטים בהם. זהו פחד שקמים איתו בבוקר והולכים איתו לישון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר