צילום אילוסטרציה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

עלייה משמעותית: כמה דוחות חולקו בהרצליה לנהגים שהתעסקו בנייד?

בהרצליה נרשמה עלייה של 27 אחוז במספר הדוחות לעומת השנה שקדמה לה, אבל ביחס לשכנות רעננה וכפר סבא היא נמצאת במקום לא רע בכלל

פורסם בתאריך: 1.12.20 08:37

בהרצליה נרשמה עלייה של 27 אחוזים במספר הדוחות שחולקו לנהגים בגין שימוש בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה בשנת 2019, לעומת השנה שקדמה לה. כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת הזהירות בדרכים אור ירוק.

לפי הנתונים בהרצליה חולקו בשנת 2019 385 דוחות לנהגים בגין שימוש בסלולרי בזמן נהיגה לעומת 303 דוחות כאלה שחולקו בשנת 2018. יחד עם זאת, מבין כל הערים בארץ נמצאת הרצליה במקום ה-32, מקום טוב ביחס לשכנותיה רעננה שבמקום ה-12 (1,228 דוחות בשנת 2019) וכפר סבא שבמקום התשיעי (1,377 דוחות בשנת 2019). נציין שכל הערים שלפני כפר סבא ורעננה ברשימה – ירושלים, ראשון לציון, תל אביב, פתח תקוה, חיפה ובאר שבע – הן ערים גדולות בהרבה מכפר סבא ורעננה, פרט לארבע  – אילת, רחובות, הוד השרון ויבנה.

בסך הכל חילקה המשטרה ברחבי הארץ בשנת 2019 168,171 דוחות לנהגים בגין שימוש בטלפון הסלולארי שלא כחוק, ובכך הגדילה את ההכנסות לקופת המדינה, כך לפי אור ירוק, עד לסכום של כ-170 מיליון שקלים. מתוך כלל הדוחות האלה 162,058 דוחות חולקו בגין שימוש בטלפון בעת שהרכב נע שלא באמצעות דיבורית; 2,253 דוחות נרשמו לנהגים שקראו או שלחו מסרון ו-330 דוחות נרשמו למורי נהיגה שעשו שימוש בטלפון הנייד במהלך שיעור הנהיגה.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, אמר כי "למרות שרוב מוחלט מהציבור מודע לכך ששימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה היא פעולה מסוכנת עדיין רבים ממשיכים לעשות זאת. טוב עושה המשטרה שממקדת מאמצי אכיפה בעבירות מסכנות חיים אך המטרה היא לא להעשיר את הקופה הציבורית אלא לגרום להרתעה ולמניעת העבירה. נהג שידע שקיים סיכוי גבוה שהוא יתפס אם ידבר ללא דיבורית או יסמס, לא ימהר כל כך לסכן את החיים שלו ושלנו. חסרות 200 ניידות משטרה וחסרים מאות שוטרים כדי לצמצם ולמגר את התופעה ולכן חייבים לחזק את אגף התנועה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר