חורשת האקליפטוסים המובילה לפארק אהוד מנור בהרצליה פיתוח

התושבים בפיתוח יוצאים למאבק נגד כריתת חורשה ותיקה לטובת הרכבת הקלה

חברת נת"ע מתכננת להקים מסילה לחניית רכבות על חשבון החורשה המובילה לפארק אהוד מנור, שבה אקליפטוסים בני עשרות שנים. 400 תושבים כבר חתמו על עצומה ושכרו עורך דין לקראת הגשת עתירה. נת"ע: "במסגרת עבודות הרכבת הקלה יפותח כל אזור החורשה"

פורסם בתאריך: 30.11.20 13:46

כ-400 תושבים עד כה חתמו על עצומה נגד מה שהיא לטענתם כוונה להרוס את חורשת האקליפטוסים המתחברת לפארק אהוד מנור, שנמצא בין שדרות אבא אבן ורחוב נעמי שמר בהרצליה פיתוח, לטובת הקמת שטח באורך של כ-200 מטר שבו תוכל הרכבת הקלה להסתובב כדי לנסוע דרומה. התושבים חוששים כי במסגרת עבודות הבנייה תיהרס גם גינת השעשועים יהושע בן נון. כעת הם עובדים על הגשת עתירה נגד מה שהם מכנים "הריסת הפארק", שמשמש בעיקר את התושבים מהאיזור ובמיוחד בתקופת הקורונה. התושבים, שנאבקו להקמת הפארק לפני כ-20 שנה, טוענים שכתוצאה מעבודות הרכבת הקלה ייכרתו עשרות אקליפטוסים בני 40 עד 100 שנים, זאת למרות שכ-300 מטרים מאותה הנקודה, ברחוב ישעיהו ליבוביץ פינת דרך אלטנוילנד, קיבלה חברת נת"ע, פרויקטורית הרכבת הקלה, מעיריית הרצליה 60 דונם לטובת דפו שמשמש כמתחם תחזוקה ותפעול לרכבת.

"לפני כמה שבועות פתאום תקעו בזנטים בתוך הוואדי בשדרת האקליפטוסים שמתחברת לפארק אהוד מנור ועליהם תלו שלט 'תוואי הרכבת הקלה – הקו הירוק'", מספר תושב האזור, במאי הטלוויזיה ("טהרן") דני סירקין, אחד ממובילי המאבק, "נדהמנו כי לא ידענו שהולכים לבנות שם עבור הרכבת הקלה. אנחנו רק יודעים שבונים רכבת קלה שמגיעה עד הרצליה ושיש לה תחנה סופית בשדרות אבא אבן פינת רחוב ישעיהו ליבוביץ. זו שדרת אקליפטוסים מאוד יפה עם עצים בני יותר מ-40 שנה שנמצאת על תוואי של תעלה רומית עתיקה שבה עובר נחל גלילית. זו פינת טבע עירוני מקסימה, שמהווה חיץ בין הרצליה פיתוח לאיזור התעשייה. בקצה השדרה בנו את פארק אהוד מנור שהוא פארק מדהים ורחב ידיים עם דשא, בריכה ועצים יפים. הרבה אנשים משתמשים בפארק הזה ובקורונה הוא היה הנחמה שלנו כשיכולנו לצאת ולטייל בין האקליפטוסים. זה מקום מציל חיים. פשוט כואב הלב. זה אסון. לפני 20 שנה נלחמנו שישמרו את הוואדי אחרי שרצו לסלול שם כביש של ארבעה נתיבים. הצלחנו למזער את הנזק וננטעו עוד עצים ונסלל מסלול לאופניים, וזה הפך להיות מקום מיוחד שמשרת גם אנשים שנוסעים באופניים מהרצליה לתל אביב.

"התקשרנו לנת"ע לברר לגבי הבניה בוואדי ואמרו לנו שזו טעות. המשכנו לברר והתברר שזו לא טעות ושהם רוצים לבנות עוד מסילה באורך 300 מטר שנקראת 'דיור רכבות' ששם הרכבת שתסיים את השירות תנוח ויהיו שם גם תאים למנוחה של הנהגים. את כל זה הם רוצים לבנות על הוואדי ולכרות עשרות עצים. במרחק של 300 מטר דרומה משם עיריית הרצליה הקצתה לרכבת הקלה 60 דונם מאדמות הציבור בשביל לעשות דיפו – מוסך לאחסנת הרכבות. אנחנו לא מבינים למה הרכבת לא יכולה לנסוע 300 מטר אחורה לדיפו ולנוח שם. היה לנו מאוד קשה להשיג מידע וביקשנו מנת"ע תוכניות מפורטות ולברר לגבי התסקיר של השפעה על הסביבה שנראה שלא נעשה באופן מעמיק ולא הצלחנו. הם לא נותנים את זה בקלות. אנחנו לא מצליחים להבין עד הסוף מה הולך להיות שם. הם גם טוענים שב-2017 הוגשו העתירות לתוואי וזה היה הרגע האחרון. כל השכנים פה ואני בכלל לא ידענו שום דבר ולא פרסמו שלטים כמו אלה שתקעו לנו עכשיו בוואדי".

סירקין מוסיף: "ההרגשה היא שמנסים לעשות פה מחטף ואנחנו מתנגדים לזה. לא רק התושבים שגרים ליד הפארק נפגעים, כל הציבור נפגע. אני יודע שהעירייה גם מתנגדת לזה ורוצה להגן על העצים ועל הפארק ואני מקווה שהם יצטרפו למאבק שלנו כי לא ראינו פעולות של העירייה בעניין. בינתיים העלנו עצומה לרשת בסוף השבוע שעבר שכבר 400 איש חתמו עליה ושכרנו עו"ד ואנחנו עובדים על עתירה שתוגש בימים הקרובים ותמנע את העבודות האלה ואת כריתת העצים והריסת הפארק".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "לתפיסת עיריית הרצליה עצים הינם נדבך משמעותי וחשוב בנוסף העירוני. העירייה פועלת לשימור העצים הקיימים ולשתילת עצים חדשים. אולם, בנושא העצים הנ"ל הטיפול בתשתיות לאומיות הופקע מידי הרשות והינו בסמכות חברת נת"ע ופקיד יערות ארצי וכפוף להחלטותיו".

תגובת נת"ע: "הצגת הדברים בפניה אינה נכונה ומטעה. הקו הירוק של הרכבת הקלה עתיד להגיע עד תחנה אחרונה בצומת אבא אבן, הקו ממשיך עוד כ-200 מטרים צפונה, עד הקצה הדרומי של החורשה ברחוב נעמי שמר. עם זאת, בהסכמה עם עיריית הרצליה, ובמסגרת העבודות של הרכבת הקלה, יפותח כל אזור החורשה תוך חשיבה על סביבה ירוקה שמירה על ערכיות הנופית ב'תעלת הואדי' עם דגש על נגישות לאופניים והולכי רגל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יאיא

    לא עצים מענינים אותכם רוצים איכות חיים ושקט וזה בסדר גמור בהצלחה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר