ההצפה בתחנת הרכבת בהרצליה בנובמבר האחרון

תחנת הרכבת בהרצליה שוב הוצפה בשבוע שעבר. למה? תלוי את מי שואלים

"השטח המדובר הוא שטח רכבת ישראל ואינו באחריות הרשות", טוענים בעירייה. עם זאת, ממידע שהגיע לצומת השרון עולה שהרכבת התחייבה להתקין בעצמה מובל ניקוז חדש בסמוך לתחנה כבר ב-2018, אבל ההיתר מהעירייה התקבל רק בקיץ האחרון

פורסם בתאריך: 2.12.20 07:36

תחנת הרכבת בהרצליה שוב הוצפה בשבוע שעבר והושבתה לפעילות לאחר המשקעים הרבים שירדו באזור השרון ביום חמישי. בעיית הניקוז בתחנת הרכבת בהרצליה, שמוצפת בשנים האחרונות מדי חורף, מטרידה תושבים רבים שמשתמשים ברכבת באופן קבוע. מי אחראי למחדל ארוך השנים? תלוי את מי שואלים.

חבר המועצה איל פביאן פנה לפני כשנה לעירייה בנושא בעיית הניקוז בתחנת הרכבת בהרצליה וביקש שבעירייה ישקלו לשלוח לרכבת ישראל מכתב התרעה רשמי ובו כתוב כי עלולה להיות מוגשת תביעה ייצוגית בעתיד, בשם משתמשי תחנת הרכבת בהרצליה, נגד רכבת ישראל. זאת בטענה לרשלנות והימנעות מטיפול נדרש בזמן בבעיית הניקוז הידועה מראש, אשר הביא לנזקים כספיים ואחרים, ולעוגמת נפש לציבור גדול מאוד. פביאן שיגר את המכתב לאחר שבישיבה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה אמר לדבריו ראש העירייה משה פדלון, כי קיימת בעיית ניקוז מהותית בתחנת הרכבת הרצליה וכי בעונת הגשמים היא עשויה להיות מוצפת באופן שיוציא אותה מכלל פעולה ויגרום לנזקים משמעותיים לרכוש הרכבת.

עם זאת, גורמים המכירים את הנושא מקרוב מציינים כי ההצפה בתחנת הרכבת אירעה בשל בעיות הניקוז באיזור שדרות שבעת הכוכבים ואגן תחנת הרכבת הנמצא בו, שהוצף כולו ביום חמישי שעבר, ושהאחריות לטיפול בניקוז, כמו בכל רשות מקומית, היא של העירייה. ממידע שהגיע לצומת השרון עולה שכבר במאי 2018 התחייבה רכבת ישראל בפני עיריית הרצליה לממן ולבצע בעצמה מובל ניקוז חדש בסמוך לתחנת הרכבת כדי לפתור את בעיית ההצפות החוזרות ונשנות בסביבת התחנה, וביקשה שהעירייה תנפיק לה היתר בנייה לצורך ביצוע העבודות. בנובמבר בשנה שעברה שוב פנתה הרכבת לעירייה כדי לקדם את קבלת האישורים הנדרשים אך אלה, מתברר, התקבלו רק בקיץ האחרון. נציין שמשך הביצוע הצפוי לפרויקט כזה הוא כעשרה חודשים, והוא חייב להתחיל מיד בסוף החורף כדי להספיק את הבנייה בחודשים היבשים.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "השטח המדובר הוא שטח רכבת ישראל ואינו באחריות הרשות. עם זאת כמו בכל חורף גם בחורף שעבר פנתה הרשות אל מנהלי הרכבת והתריעה לפניהם בדבר הליקויים שיש לתקן".

מרכבת ישראל לא נמסרה תגובה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר