עמית מרלה, ממקימי קבוצת שומרי העצים הרצליה

הכירו את "שומרי העצים בהרצליה". המטרה: למנוע כריתה של אלפי עצים באזור שדה התעופה

יותר מ-4,000 עצים מיועדים לכריתה במסגרת תוכניות הבנייה בצפון הרצליה. "אנחנו רוצים שיקבע רף של שתילת 100 עצים על כל כריתת עץ בעיר", אומר אחד ממייסדי הקבוצה עמית מרלה

פורסם בתאריך: 6.12.20 08:57

קבוצה של תושבים מהרצליה התארגנה בימים האחרונים תחת השם "שומרי העצים בהרצליה", והם פועלים למניעת כריתה מאסיבית מתוכננת של עצים בשטח תוכנית הבנייה הגדולה בסביבת שדה התעופה בעיר. לפי סקר עצים בוגרים שערך אדריכל הנוף דוד ערן ונמצא במסמכי תוכנית הבנייה "קריית המסלול", שמשתרעת רק על חלק מהשטח הגדול המיועד לבנייה, אמורים להיכרת במסגרתה 119 עצים בוגרים. עם זאת, כחלק מתוכנית הבנייה הרחבה של יותר מ-10,000 יחידות דיור המתוכננת בסביבת שדה התעופה, על קרקעות בצפון הרצליה ובמזרח כפר שמריהו, מתוכננים להיכרת 4,300 עצים נוספים.

חברי קבוצת "שומרי העצים בהרצליה" תלו לאחרונה שלטים על העצים בשטח שדה התעופה שמיועדים לכריתה ועליהם נכתב: "אני עושה לכם צל ובקרוב יכרתו אותי… שיר על עץ, עץ בודד, עץ שיקמה ברוח. כל ציפור, כל אדם בצילו ינוח. כל אדם בערבה את העץ יודע, אין שני לו במדבר הוא ידיד ורע".

עמית מרלה, ממייסדי הקבוצה, אומר: "יש לנו כרגע מספר חברים בטווח גילאים רחב ואנחנו מגייסים חברים ומתנדבים נוספים. המטרות שלנו הן הגברת המודעות למשבר האקלים, קביעת רף של שתילת מאה עצים על כל כריתת עץ בעיר, צביעת הכסף המתקבל מכריתות עצים לטובת שתילת חדשים בלבד ופרויקט 'אמץ עץ' שבו תושבים יאמצו עצים ויגנו עליהם מכריתה. במקביל אנחנו דורשים הגברת השקיפות בנושא לפחות לרמה של עיריית תל אביב, שלה יש דף אינטרנט ייעודי לגבי כל עץ שנכרת ואפשרות לערעור".

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: "איננו מכירים את המקרה והנושא נמצא בבדיקה".

מהוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) נמסר בתגובה: "היות והתוכנית נמצאת בשלב ההתנגדויות, התייחסות הוותמ"ל תינתן בפני החוקר כמקובל".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "מבחינת עיריית הרצליה תכנית קריית מסלול אינה ישימה והעיריה מתנגדת נחרצות להחלטת הותמ"ל לבנות באזור אלפי יחידות דיור ללא כל תכנון תשתיתי של תחבורה, מים, חשמל, מוסדות חינוך מבני ציבור ועוד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרצליה, עיר ללא רחמים.
    העיריה איפשרה לקבלנים לכרות את כל העצים באזורי הבניה בגליל ים.לא נשאר עץ אחד לרפואה. נכון, העצים לא מייצרים ארנונה, והעיריה אוהבת כסף, אוהבת ארנונה.

  2. דן

    החשוב ביותר לא צוין כל עלה שנושם פחמן פולט חמצן ומשבח את איכות האוויר שאנו נושמים

  3. אלה

    אני לא מבינה איזה מפלצת מתכננים לייצר מהעיר הרצליה?!? פדלון הוא ראש עיר אכזרי שרמס את העיר בשנים האחרונות באכזריות ובגרידיות אין קץ!! בניתם עוד חצי עיר במתחם גליל ים החדש, הצפיפות בכבישים תהיה נוראית מחסור עצום בחניות, לא ישארו בעיר שטחים ירוקים, היא פשוט תהפוך להיות ״תל אביב״ בתור הרצליינית מלידה אני עצובה וכואבת, העיר האהובה עלי הופכת למפלצת לא פצויה עם אוכלוסיה משתנה וירודה ואיכות חיים שנהרסת מרגע לרגע

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר