סרן י' . צילום דובר צה"ל
סרן י' . צילום דובר צה"ל

היא הודחה מקורס מ"כיות בגלל בעיות משמעת. השבוע שר הביטחון העניק לה תעודת הצטיינות

למרות ההדחה סרן י' מהרצליה התעקשה להגיע לקורס קצינים והיום היא קצינת אחזקה מוערכת בטייסת מטוסי קרב של חיל האוויר. "אני מקווה שאני משמשת דוגמה לדור הצעיר. אני מעוניינת להתקדם במערכת הצבאית לתפקידים בכירים", היא אומרת

פורסם בתאריך: 9.12.20 08:24

תושבת הרצליה סרן י', קצינת אחזקה בטייסת 107, טייסת מטוסי קרב של חיל האוויר, קיבלה ביום ראשון תעודת הצטיינות שר הביטחון לשנת 2020. "כל מי שמכיר אותי ידע שהמטרה שלי היא להגיע רחוק, גם אם לא תמיד בדרך המקובלת", היא אומרת.

סרן י' התגייסה בשנת 2011 לקורס מ"כיות במג"ל (מערך גיבוי לחימה) אך הודחה בשל בעיות משמעת והועברה לחיול מחדש בחיל האוויר, למערך ההגנה האווירית. בהמשך שירתה בסוללות הגנה אווירית כחיילת ואשת קבע בלוגיסטיקה אווירית ושם עשתה שינוי חד בהתנהלותה. "רציתי להמשיך את שירות הקבע כי התחברתי לערכים ושירות המדינה, הבנתי שכקצינה אוכל להשפיע ולגרום לשינוי", היא אומרת.

בגלל המסלול הצבאי הלא שגרתי שעברה, י' נלחמה במשך שלוש שנים כדי לצאת לקורס קצינות, והפכה לפורצת דרך בכך שלמרות שמעולם לא עברה קורס טכני הוסמכה כקצינת אחזקה במערך הטכני, לראשונה בצה"ל. בתפקידה הראשון לאחר סיום קורס הקצינים שובצה כמפקדת גף לוגיסטיקה אווירית בבסיס עובדה. לאחר מכן שובצה כמפק"צית בהסמכה לקצונה, תפקיד שלדבריה "סגר עבורי מעגל, פיקוד וחינוך על דור הקצינים הבא של החיל בשבילי הוא הגשמת חלום". בהמשך שירתה כקצינת אחזקה בטייסת 115 וכיום, כאמור, היא משרתת בתפקיד זה בטייסת 107.

סרן י' מקבלת את תעודת ההצטיינות משר הביטחון בני גנץ. צילום דובר צה"ל

סרן י' קיבלה במהלך שירותה תעודות הצטיינות רבות, לרבות קצינה מצטיינת בבסיס עובדה וקצינה מצטיינת בבסיס חצרים. מדובר צה"ל נמסר ש"החינוך למצויינות, צדק ונתינה שקיבלה י' בבית הביא אותה להצטיינות בכל משימה שהוטלה עליה. אופייה המרדני עמד בדרכה במספר פעמים אך לא פגע באופי עבודתה וניהול המטרות שעמדו בפניה. העובדים לצידה מעריכים את אופן עבודתה, ביצוע המוטל עליה, לקיחת אחריות מלאה שאיפתה למצוינות וזאת תוך עמידה במצבי לחץ לא שגרתיים בלשון המעטה וכל זאת בנחישות וללא פשרות".

"קבלת תעודת ההצטיינות משר הביטחון הסבה גאווה רבה למשפחתי, לחבריי והעובדים לצדי", אומרת סרן י', "אני שמחה שהיכולות שלי, הדבקות בכל משימה והרצון לבצע את המוטל עלי בצורה המיטבית ביותר מובאת לידי ביטוי. אני מקווה שאני משמשת דוגמה ומודל לחיקוי לדור הצעיר ואני מעוניינת להמשיך ולהשפיע, לתרום ולהתקדם במערכת הצבאית לתפקידים בכירים ומאתגרים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר