פדלון במרכז למעשים טובים בהרצליה בחודש יולי. צילום: דוברות עיריית הרצליה

האולטימטום של פדלון: דורש לפנות מקלט שמשמש מרכז לחלוקת מזון וציוד לנזקקים

תושבי יד התשעה שמוליק ניסים ושלום ג'נאח מחלקים מהמקלט פירות, ירקות ארוחות מוכנות וביגוד. פדלון עצמו הגיע למקום ביולי, תרם ציוד והביע תמיכה במיזם. "יש פער גדול בין הסיכום על אופן השימוש במקלט לבין המצב היום", טוען פדלון

פורסם בתאריך: 8.12.20 08:18

ראש עיריית הרצליה משה פדלון דורש מהפעיל החברתי שמוליק ניסים לפנות, עד 3 בינואר, את המקלט ביד התשעה שבו הקים, יחד עם תושב השכונה שלום ג'אנח, את "המרכז למעשים טובים". במקלט, שממוקם סמוך למגרש החניה של בית הכנסת חללי מינכן, מחלקים ניסים וג'נאח, מתנדב של לקט ישראל ושורד שואה בן 81, פירות וירקות וארוחות מוכנות לאלו שידם אינה משגת. לאחרונה החלו המתנדבים במרכז בפרויקט "בגד לכל ילד" ונאספו בגדים רבים עבור משפחות נזקקות. נציין שפדלון עצמו הגיע למקום בחודש יולי, מלווה בסגנו עופר לוי, הביע תמיכה בפרויקט וגם הביא עמו ציוד לחלוקה לנזקקים ובו ציוד לתינוקות ומוצרי יסוד רבים. "אני שמח לראות את הרצליה היפה במיטבה", אמר אז פדלון, "מרגש לראות תושבים עם כזאת אכפתיות ורגישות למען מי שנמצא בקשיים, ועכשיו עוד יותר בגלל הקורונה".

עם זאת, כאמור, שלח פדלון בימים האחרונים מכתב לניסים ובו הדרישה לפנות את המקום. "מקלט 161 במזרח השכונה ניתן זמנית לקהילה לאחסון ארגזי ירקות ופירות ומנות קשות בסופי שבוע", כתב פדלון לניסים, "הופתעתי לשמוע שהפכתם את המקום לבאזר ענק דחוס בבגדים וריהוט בארגזים רבים. בין מה שהוחלט בהתחלה לאופן השימוש במקלט לבין מה שקורה היום בפועל קיים פער הדומה לפער שבין מזרח למערב. ברצוני לציין שבשכונה קיים המקלט על שם זולאי פאפו ז"ל, שמחלק מאות חבילות מזון מדי שבוע, ובצומת נווה עמל קיימות שתי חנויות לבגדים יד שנייה למבוגרים וילדים עבור תושבים שידם אינה מושגת. חשוב לציין כי תושב הזקוק למזון או בגדים יפנה לגופים הרשמיים של העירייה ויקבל את מלוא הסיוע במזון ובגדים. לסיכום, המצב הנוכחי של המקלט מהווה פגיעה משמעותית בכשירות ובנכונות המקלט לשמש את ייעודו בשעת חירום. לפיכך אבקשך לפנות את תכולת המקלט ואת חזית המקלט עד 3 בינואר 2021 בשעה 8:00".

ניסים בתגובה: "ראש העירייה סייר פה לפני ארבעה חודשים, הביא לנו דברים ואמר שהוא תומך בנו ושנעבוד ביחד. הוא בעצמו פרסם את המרכז לעסקים טובים וקרא לאנשים להגיע ובעקבות זה הרבה אנשים הביאו לפה דברים. החליפו פה ארון חשמל ומזגנים. הוא החתים אותי על המקלט והביא לנו קונטיינר ששימש אותנו לאחסון של דברים – אופניים, צעצועים, מקרר ומקפיא, למרות שלפני כחודשיים באו מהעירייה ולקחו אותו בטענה שצריך לזה רישיון. אין לנו בעיה עם זה. אנחנו כמובן מכבדים את החוק ופועלים לפיו. בחודשיים-שלושה האחרונים שמנו ציוד בחוץ כי המקום קטן לנו וגם הציוד מאוד כבד וקשה להוריד את הכל למטה למקלט וגם לקחו לנו את הקונטיינר. אנחנו מאחסנים בחצר המקלט פירות וירקות ובתוך המקלט יש לנו רק בגדים ושני מקפיאים. לצערנו, לאחרונה גנבו לנו ציוד ובגלל הגשמים גם חלק ממנו נרטב.

"נאמר לנו שהמקלט צריך גם לשמש אותנו וגם להיות מוכן בעת חירום. אין לנו בעיה עם זה. אנחנו לא יודעים מה פיקוד העורף דורש וכל מה שיגידו לנו נעשה. אמרו לנו מהעירייה שאם נעשה מדפים לא תהיה בעיה שנשתמש במקלט. היו פה אנשים מהעירייה לפני כמה ימים, עשו סיור במקום והבטיחו שיביאו ויתקנו דברים. ביקשנו כבר לפני כמה חודשים מדפים והיו פה לפני כחודשיים אנשים מהעירייה שעשו מדידות ואנחנו עדיין ממתינים למדפים. אבל במקום מדפים קיבלתי מכתב שמבקש שנפנה את המקלט. ממש הופתעתי. בכל שבוע אנחנו נותנים מענה לכ-300 משפחות שמבקשות עזרה ויש לנו יותר מ-100 מתנדבים. אנחנו מחלקים להוסטלים, לעובדים זרים, לחיילים ולכל מי שפונה אלינו. אנחנו מבקשים מראש העירייה שיחבק אותנו ואת המיזם שלנו שהוא הכי גדול שנעשה פה בהרצליה ושיקבל אותו באהבה ובזרועות פתוחות ובאהבת חינם".

תגובת עיריית הרצליה תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    והכלל שחכתם שמקלט כשמו כן הוא נועד לשעת חירום ולא לחלוק מזון. שהעיריה תואיל בטובה להקצות אתרים יעודיים למעשים הטובים האלה אחרת בקלות אפשר לפנות להגא ולחסל את הפעילוות האלה שהן לא חוקיות ולא העיריה מחליטה על הקצאת מקלטים לשעת חירום לטובת פעילויות שאינן כאלה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר