החוף הנפרד בהרצליה
החוף הנפרד בהרצליה

דרישה להנגשת החוף הנפרד והמועצה הדתית בהרצליה לנכים

"תמכנו לא מכבר בהקמת חוף לכלבים בהרצליה, אולם ראוי למלא חובותינו הציבורית להנגשת בני אדם בעלי מוגבלות", כתב חבר המועצה אלעד צדיקוב לראש העירייה

פורסם בתאריך: 14.12.20 07:05

חבר מועצת עיריית הרצליה מסיעת גשר, אלעד צדיקוב, שיגר ביום חמישי לפני עשרה ימים, היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות, מכתב לראש העירייה משה פדלון ובו הוא מבקש להנגיש את החוף הנפרד בהרצליה ואת מבנה המועצה הדתית לבעלי מוגבלויות. הוא טוען כי מדי שנה פונים אליו רוחצים אשר מלינים על תנאי נגישות מוגבלת. הוא מוסיף כי "תמכנו לא מכבר, בהקמת חוף לכלבים בהרצליה, מהראשונים מסוגו, אולם ראוי למלא חובותינו הציבורית להנגשת בני אדם בעלי מוגבלות, בסדר עדיפות בלתי נגרע". לבקשה זו הצטרף ארגון בצלמו בראשות שי גליק ששיגר מכתב בעניין נגישות המועצה הדתית לנציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות אברימי טורם ולשר הדתות הרב יעקב אביטן.

"מוטלת עלינו, החובה והזכות לאפשר הזדמנות לכל אדם, להרגיש חלק בלתי נפרד מהחברה, ובכלל כך זכאות לחופש התנועה ויכולת העצמאות האישית לנוע במרחב הציבורי", כותב צדיקוב, "החוף הנפרד בהרצליה וכן המועצה הדתית בהרצליה, הינם מוקדים עירוניים אשר הגישה אליהם מחויבת המציאות. מדי שנה פונים אלינו רוחצים אשר מלינים על תנאי נגישות מוגבלת, וזאת בשונה משאר חופי הרחצה בעיר. גם את מבנה המועצה הדתית, אשר משרתת אוכלוסייה צעירה ומבוגרת כאחד, הגיעה השעה להנגיש באופן מיטבי לבעלי מוגבלות וקשישים. תמכנו לא מכבר בהקמת חוף לכלבים בהרצליה, מהראשונים מסוגו, אולם ראוי למלא חובותינו הציבורית להנגשת בני אדם בעלי מוגבלות, בסדר עדיפות בלתי נגרע. מכובדי ראש העיר, הנני קורא לך ומבקש להכריז על הנגשת החוף הנפרד והמועצה הדתית בהרצליה".

אלעד צדיקוב. צילום עזרא לוי

מארגון בצלמו ששותף למאבק נמסר: "נגישות היא לא מותרות אלא חובה. לא ייתכן שעיריית הרצליה תדאג לכלבים ולא לאנשים עם מוגבלות רק בגלל אמונתם ואורח חייהם. בדיוק כמו שהחופים הרגילים בעיר נגישים חובה להנגיש את החוף הנפרד".

מעיריית הרצליה נמסר: "עיריית הרצליה פועלת להנגשת המרחב הציבורי ככל הניתן. הנושא נבחן לעומקו ולצערנו מבנהו הטופוגרפי של החוף אינו מאפשר הנגשתו. יש להדגיש כי מרבית חופי הרצליה מתחברים לטיילת נגישה בשדרות אלי לנדאו אשר בה כ-40 חניות נכים ושתי מעליות שיורדות אל קו המים. בכל חוף קיימת נגישות מלאה ומקיפה הכוללת: תאי הלבשה ושירותים נגישים, סככות מוצללות נגישות, שבילי דק עד לקו המים, כיסא גלגלים המותאם לכניסה למים וירידה לחול, סימונים ללקויי ראייה. בסך הכל ברצועת הטיילת קיימים ארבעה כיסאות גלגלים להשאלה כנגד הצגת תעודה מזהה. רשות החופים רכשה כיסא גלגלים לחוף מיוחד ומיועד לילדים – היחיד בארץ. בטיילת הותקנה על ידי חברת 'מהלב' אפליקציית Step hear המאפשרת הכוונה והתמצאות לאנשים עם מוגבלות ראייה. המידע הקולי המופעל באמצעות טלפון חכם או שלט מאפשר נגישות ועצמאות מלאה".

באשר להנגשת מבנה המועצה הדתית מסרה העירייה: "נושא השוויון וההנגשה הינו נר לרגלי העירייה. בימים אלו נמצא המבנה בתהליך קבלת היתר להנגשתו".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "משרד הפנים פועל רבות להנגשת החופים המוכרזים בארץ לבעלי מוגבלויות וסגן שר הפנים, ח"כ יואב בן-צור, אף הגיע לסיור בחוף הנפרד בהרצליה במטרה לקדם את הנושא. עם זאת, הירידה לחוף זה נמצאת על צלע המצוק הימי ועבודות עליו עלולות לגרום לנזקים בלתי הפיכים. כיום, הירידה מגב המצוק עד לכניסה לחוף עצמו מוסדרת, אך אין חניה בצלע המצוק. משרד הפנים ימליץ בפני הרשות המקומית להסדיר את ההגעה מהכניסה לחוף ועד לסככה מוצלת שתיועד לבעלי מוגבלויות באמצעות שביל מסודר שיאפשר גישה נוחה, כמו גם את ההגעה מהסככה עד לקו המים באמצעות כיסאות ייעודיים.

"באשר למבנה המועצה הדתית, הרי שהנגשתו והתאמתו לבעלי מוגבלויות נמצאת בשלבים מתקדמים של קבלת היתר בנייה. לאחר קבלת ההיתר, תימשך העבודה כארבעה חודשים על פי הערכת הרשות המקומית".

מנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות נמסר בתגובה: "הפנייה התקבלה בנציבות לפני מספר ימים. הנושא נמצא בבדיקה ובמידת הצורך נפעל בהתאם לסמכויות שלנו ולדרישות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש חוף מונגש לנכים עם שתי מעליות על מה הוא מבלבל את המוח???

  2. שירה

    ואוווו איזה עיריית נכת אמצעים …כמה חירטוטים יש לכם
    טובעים מהכסף שאתם גובים מאיתנו …
    כן כן החרדים משלמים ועושים צבא ועשו
    ויש כאלה מלחי ארץ ישראל של ממש שחזרו בתשובה וגדלו וחונכו בהרצליה
    ומכירים את כל החארטות של ראשי הערים המתחלפים
    מעולם לא השקעתם בחוף הנפרד
    כלאתם אותנו כמו כלבים בשביל לתת גישה להולכי רגל שכלל אינם מהרצליה
    סגרתם לנו את האויר ואת שדה הראיה היפה של החוף הפראי …
    שירותים זוועה וסירחון חוף דחוס ועמוס ללא תנאים הולמים לאף אדם ….
    אז אדוני ראש עיריית הרצליה הנכבד
    תפסיק לבלבל את המוחין אתה וכל היושבים בכיסאות שם
    כן כן תפינו אתם עירייה על בובות
    כמה שגרמן היתה מרצ
    היא דאגה לכולם כאחד ולא הרגשנו הפליות
    לא פגעה בכבוד האדם
    אבל אתה אדוני ראש העיר שבאת ממקום של מסורת
    מנוהל כמו בובה ע'י אנשייך שפוגעים בך
    אתה כבר ודאי לא הבחירה שלי
    ואם השקעתם רבות בחופים האחרים והם נגשים
    תן לנו חוף אחד נגיש
    חוף אחד לכל העונה ולא בתנאים של חודשיים
    הילדים שלנו לא שונים משלך ומשל אף אחד בעיר הזו
    למה אני צריכה להגיד לבן שלי בימים חמים נגמרה העונה
    וילדייך שלך ונכדייך מבלים כל יום ובכל שעה ביום
    גם אני רוצה להרגיש שהכל נגיש עבורינו ולא רק בעונה מסויימת
    גדלתי בעיר הזו
    החלטתי לחזור בתשובה
    לא ישנה מקום מגורים בגלל זה
    אבל בהחלט אתמוך בשינוי של ראש עיר !!!
    כי עשית מאיתנו בדיחה
    איזה חוף מגעיל ולא נגיש הפכת אותו
    וצדיקוב נגישות זו הבעיה של החוף הזה ??
    אתה מנסה לעשות דברים יפים
    תעשה כמו שהיה מצופה ממך
    איך נתת שהחוף הזה להראות כך
    והצניעות בו בכלל לא נשמרת
    עוברים שם גברים למרות המעבר שעשו
    וכן ההפך
    למה אין לנו זכות להגיע כל העונה כמו כולם
    בגלל שאנחנו מגבילים את המחייה של אחינו החילונים ?!
    בדיחה של עירייה
    לכו תלמדו מערים אחרות
    בהצלחה לכם .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר