מימין: פאול הרשקוביץ, ליה עונה, ד"ר אהוד רוזנבלום

"נקרעתי מהבכי שלה. חיבקתי אותה כאילו היתה הבת שלי": נס החנוכה של ליה עונה

ליה עונה, בת ארבע מהרצליה, נפצעה כשרגלה נתקעה בין גלגל האופניים לשלדה. בעל חנות אופניים שעבר במקרה ברחוב סייע לחלץ את הרגל וליה הובהלה לבית החולים מאיר. כמה ימים לאחר מכן הגיע במקרה מנהל חדר מיון ילדים לחנות האופניים וזכה לשמוע את הצד השני של הסיפור. זה נגמר באופניים מתנה

פורסם בתאריך: 17.12.20 08:03

ליה עונה, בת ארבע מהרצליה, זכתה בנס אישי בחג החנוכה הזה. בדרכה לגן בשבוע שעבר, ביום חמישי בבוקר, כשהיא רכובה על אופני אמה, נתקעה לפתע רגלה השמאלית בין הגלגל האחורי לשלדת האופניים. ליה החלה לזעוק מכאב ובעוד אמה יורדת מהאופניים ומנסה לשחרר את רגלה של ליה, נחלץ לעזרתן פאול הרשקוביץ שהיה מספר מטרים מהן וטייל עם כלביו. אחרי שסייע לשחרר את הרגל הפצועה, וליה הובהלה לבית החולים מאיר, נסגר המעגל כשמנהל חדר המיון ילדים בבית החולים הגיע במקרה כמה ימים לאחר מכן לחנות האופניים של הרשקוביץ והשניים שיתפו חוויות מהאירוע, כל אחד מהזווית שלו.

"ביום חמישי האחרון סביב השעה 7:30 בבוקר הרכבתי את ליה על האופניים שלי לגן שלה ליד הבית", מספרת אמה שלי ליה, אליאור, "כמה מטרים ליד הגן הרגשתי שמשהו נתקע לי בגלגל. פתאום היא צרחה וראיתי שהרגל שלה נתקעה בין הברזל של הגלגל לגלגל עצמו. עצרתי מהר את האופניים והנחתי אותם בעדינות וניסיתי להוציא לה את הרגל כמה שיותר מהר תוך כדי שהיא ממש צועקת. במקרה פאול עבר עם הכלבים שלו ממש לידי ורץ אלינו מהר. הייתי קצת בשוק והוא מיד לקח פיקוד. לקח חמש-עשר דקות עד שהוא הצליח לחלץ את הרגל שלה ואז ראינו שיש לה חתך עמוק של כארבעה סנטימטרים. זה הרגיש לי כמו נצח. אני לא יודעת מה הייתי עושה אם הוא לא היה שם.

"התקשרתי לאמבולנס ותוך כדי שאנחנו מחכים ועצרתי את הדימום עם חתיכת בד שהיתה לי בתיק הוא חיבק אותה ובכה. הוא היה סופר רגיש. הוא הרגיע אותה כל הזמן הזה ואמר שיביא לה מתנה ושהיא גיבורה. הכל קרה כל כך מהר. הייתי בחוסר אונים ובהלם. האמבולנס הגיע תוך עשר דקות ונסענו לבית החולים מאיר ופאול לקח את האופניים שלי אליו. הגענו למיון ילדים במאיר ומהרגע שנכנסנו קיבלנו יחס מיוחד מהילה האחות. אחרי שעשינו צילום הם תפרו לה את החתך. האג'נדה של המחלקה היא אנטי טראומה והכל התנהל במטרה שהיא לא תרגיש כלום ולא תזכור כלום ושתהיה לה רק חוויה טובה. הביאו לה ליצנית רפואית ושמו לה סרטונים של חנוכה. הכל כדי להסיח את דעתה וכדי שתהיה לה חוויה נעימה. פאול דאג לה מאוד והתקשר ושאל אם הכל בסדר. בצהריים שחררו אותנו הביתה. באותו היום היתה מסיבת חנוכה בגן של ליה והיא לא הגיעה אליה, אבל בדרך הביתה צפינו בה בזום. באותו ערב הלכנו ליה ואני לבקר את פאול והבאנו איתנו סופגניות. ביום שני השבוע פאול בא אלינו בערב עם אשתו ונתן לה אופניים במתנה. ליה ממש שמחה לראות אותו והתרגשה מהאופניים. לקח לי זמן לצאת מהשוק וכמה ימים טובים כדי לעכל את מה שעבר עלינו. ליה בסדר גמור, הרגל נראית הרבה יותר טוב והיא כבר דורכת עליה. בסופו של דבר לליה היתה חוויה מאוד טובה בבית החולים ומאותו היום היא זוכרת רק את הליצנית ואת פאול והכלבים. זה היה נס החנוכה שלנו".

"יצאתי עם הכלבים שלי כמו כל בוקר ברחוב גיל ופתאום שמעתי צרחות נוראיות של ילדה", מספר פאול הרשקוביץ, תושב הרצליה ובעל חנות האופניים "טכנובייק" ברעננה, "רצתי אליהן וראיתי שהרגל של הילדה נכנסה לתוך הגלגל האחורי בין השפיצים לשלדה. ממש נקרעתי מהבכי שלה והצעקות והיה לי קשה. הצלחתי לשים את הקושי בצד ולשחרר לה את הרגל. צריך לדעת מה לעשות במקרה כזה אחרת אתה עלול לעשות יותר נזק לרגל. צריך לדעת לאן לסובב את הגלגל בשביל לשחרר את הרגל. תוך כדי שאני מנסה לחלץ לה את הרגל הבטחתי לה שאם היא תהיה גיבורה ולא תבכה היא תקבל ממני מתנה והיא באמת היתה גיבורה. הילדה בכתה וחיבקתי אותה כאילו היתה הבת שלי. אמרתי שחבל שזה לא קרה לי. כמובן שהייתי חייב לקיים את ההבטחה שלי והשבוע הבאתי לה זוג אופניים חדשים. אחרי כמה ימים הגיע לחנות שלי מנהל היחידה לרפואה דחופה ילדים, שהוא לקוח שלי, וסיפרתי לו על המקרה ושאלתי אם יצא לו לטפל בליה. הוא היה מופתע ואמר לי שהוא טיפל בה. ממש צירוף מקרים. זה חתך רציני מאוד ואני שמח שזה קרה כך ולא יותר גרוע מזה. רציתי לפצות אותה על כל ההרגשה שהיתה לה ואני מקווה שהיא תשכח מכל האירוע הזה בכלל".

ד"ר אהוד רוזנבלום, מנהל היחידה לרפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי מאיר: "במקרה של ליה, עם הגעתה למיון שמנו לה על הרגל ג'ל מאלחש (LET) שימנע את הכאב, נתנו לה תרופה שגורמת למעט טשטוש ומורידה חרדה והכנסנו אותה לחדר ידידותי עם מוזיקה נעימה בו ישבו לצידה אימה וליצנית רפואית ששיחקה עימה. בנוסף, שמנו פרגוד על מנת שלא תראה את הפרוצדורה הרפואית. רק לאחר שהייתה מוסחת וללא כאב, ניגשה הרופאה לטיפול בפציעתה. בנוסף, במקרה הזה, נפגשו שני דברים שקרובים ללבי: האחד הדרך בה אנו מטפלים בילדים המגיעים למיון כדי שיצאו בחוויה טובה והשני, האהבה לרכיבה על אופניים והמפגש עם איש יקר – פאול. כשפאול סיפר לי מה הוא עשה כדי לחלץ את רגלה של ליה, לא הופתעתי, מדובר באדם עם לב וידי זהב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר