אלמנט לתפיסת פסולת מוצקה בחוף אכדיה

דרישה לקדם את הפרויקט שיכול למנוע הזרמת פסולת אל הים בהרצליה (וידאו)

חבר מועצת העיר יונתן יעקבוביץ' יעלה בישיבה מחר הצעה לסדר לפיה העירייה תוסיף בפתחי הניקוז שבחוף הים אלמנטים שיתפסו את הפסולת המוצקה. "הפיילוט עמד בציפיות אך מאז העניין נזנח", הוא אומר

פורסם בתאריך: 21.12.20 13:33

חבר מועצת עיריית הרצליה, עו"ד יונתן יעקבוביץ, יעלה מחר בישיבת המועצה הצעה לסדר בנושא קידום פרויקט תפיסת פסולת מוצקה בפתחי הניקוז על חוף הים. בהצעה הוא מבקש לקדם באופן מיידי את הפרויקט, שמטרתו מניעת הזרמת פסולת מוצקה שמקורה במערכת הניקוז העירונית, והשלמתו בהקדם האפשרי. הוא טוען כי בשנת 2018, כשהיה בתפקיד יו"ר החברה העירונית לפיתוח התיירות, קיימה החברה פיילוט בעניין שהיה מוצלח מאוד. לדבריו, על אף שביקש מספר פעמים לקדם את הפיילוט והעלה את הנושא במספר ישיבות מועצה ונענה בחיוב על ידי הנהלת העיר דבר לא נעשה. נציין כי האלמנטים לתפיסת פסולת מוצקה שיוצאת ממערכת הניקוז מוקמו לפני כשנתיים מול פתח הניקוז הראשי של העיר בחוף אכדיה דרום.

יעקובוביץ: "כחלק מהיוזמות שהובלתי בהרצליה, לרבות פרויקט העיר ללא פלסטיק, החלטנו לפעול גם בשטח ולמצוא פתרון למניעת הזרמת כמויות עצומות של פסולת מוצקה לים דרך מערכת הניקוז בעת גשמים. בזמן גשמים, הלכה למעשה, כל הפסולת המוצקה שיש ברחוב ובמרחב הציבורי נשטפת אל מערכת הניקוז ומשם לים, כולל פסולת פלסטיק ממגוון סוגים כמו אריזות, עטיפות, בדלי סיגריות, שקיות וכדומה. הפיילוט עמד בציפיות אך מאז העניין נזנח ולמרות שהעליתי את הצורך לעבור מפיילוט למערכת תפעולית מלאה במועצת העיר, ואף קיבלתי תגובות חיוביות לעניין, שום דבר לא קרה. לכן, אני נאלץ להעלות זאת במסגרת הצעה לסדר בתקווה שמועצת העיר תתמוך בביצוע הפרויקט החשוב הזה תוך מתן דוגמה לערים אחרות בישראל". הוא מוסיף כי "המטרה היא לעשות כשתיים-שלוש שורות מלאות של אלמנטים כאלה כדי לתפוס את כל הזבל שיוצא".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "על פי הסדר הראוי והנוהל התקין, לנושא שמעלה חבר מועצה לישיבת המועצה נענה רק לאחר ישיבת במועצה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר