צילום תומר אפלבאום

חוק העזר תוקן: כלבים יוכלו להכנס לשלושה חופים בהרצליה לאורך כל השנה

מועצת העיר אישרה את התיקון לחוק העזר, שיאפשר כניסת כלבים לחופי אפולוניה, סידנא עלי והפירצה אך רק עם רצועה ומחסום. לראש העירייה תהיה הסמכות לקבוע אזורים בחופים שבהם ניתן יהיה לשהות עם הכלבים כשהם ללא רצועה ומחסום

פורסם בתאריך: 27.12.20 06:36

מעכשיו יוכלו כלבים לטייל בחופי הרצליה בכל חודשי השנה. זאת בעקבות התיקון של חוק העזר העירוני בעניין כניסת כלבים לחופי הים בהרצליה שאותו העבירה מועצת העיר הרצליה בישיבתה בשבוע שעבר. בשלב זה יאפשר התיקון לחוק העזר העירוני כניסת כלבים לחופי אפולוניה, סידנא עלי וחוף הפירצה שנמצא מדרום לחוף הנפרד, כשהם עם מחסום ורצועה. ראש עיריית הרצליה משה פדלון יוכל לקבוע אזורים בחופי הרצליה שבהם ניתן יהיה לשהות עם הכלבים כשהם ללא רצועה ומחסום. פדלון בירך על הסכמת המועצה לתיקון חוק העזר העירוני ואמר כי "מדובר בתיקון של חוקי העיר אשר יביא להנאה גדולה לכלבים ולבעליהם".

נציין כי לפני כחודשיים, ב-9.11, הודיעה עיריית הרצליה כי תקצה את חוף הפירצה למען הכלבים. הדבר יתאפשר הודות לתיקון חוק העזר העירוני שיאפשר הכנסת כלבים במשך כל השנה לשטח חוף ים ייעודי שהוקצה במיוחד עבורם כשהם קשורים ברצועה ועם מחסום.

נזכיר כי סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו בראשות מאיה כץ פעלו למען הקצאת חוף לכלבים עם כניסתם לקואליציה בשנת 2013. עבודתם נשארה פרי לפני שש שנים, בנובמבר 2014, אז קבע ראש העירייה משה פדלון מכוח סמכותו על פי חוק להסדרת הפיקוח על כלבים (תשס"ג -2002) כי כלבים יוכלו לשהות בחוף סידנא עלי ללא רצועה. לצערם של בעלי הכלבים, הדבר התאפשר למשך זמן קצר בשל עתירה שהגיש דרור עזרא שבעקבותיה ביטל בית המשפט את הקצאת האיזור לכלבים מהסיבה שהדבר אינו עומד בקנה אחד עם חוק העזר העירוני. מאז התאפשרה כניסת כלבים לחוף סידנא עלי בלבד כשהם קשורים ועם מחסום בליווי בעליהם.

לפני כשנתיים נעצר תהליך קידום הקמת חוף לכלבים ושינוי חוק העזר העירוני. בעקבות זאת העלה חבר הסיעה עו"ד יונתן יעקובוביץ שאילתה בנושא בפברואר 2019 שבה שאל האם ראש העירייה מתכוון לקדם את התהליך של הסדרת חוף לכלבים ולאשר אותו והיכן הוא יהיה ואם לא מדוע. העירייה השיבה אז כי "הוראות חוק העזר העירוני יישארו על כנן".

בישיבת המועצה האחרונה העלו כל חברי סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו הצעה לסדר שבה הם מבקשים מהעירייה להגדיל את גינות הכלבים ברחבי העיר, לאפשר לכ-6,000 בעלי כלבים לטייל עם כלביהם בכל חופי העיר עם רצועה עד השעה 10:00 בבוקר ומהשעה 16:00 אחה"צ, ולקדם בדחיפות את הקמת חוף הכלבים המיועד לכלבים משוחררים. חברי הסיעה הסכימו להוריד אותה מסדר היום לאחר שהובטח להם שתגיע הצעה של שינוי חוק העזר העירוני שכבר נשלחה אליהם במייל וחברי המועצה יצביעו עליה בישיבת המועצה בדצמבר.

ביוני האחרון העלו בעלי כלבים בהרצליה עצומה לרשת שבה הם קוראים לעצור את הדרת הכלבים ובעליהם מהים ומהמרחב הציבורי בהרצליה. יוזם העצומה הוא אור גולן, מנהל עמוד הפייסבוק "זכויות הכלבים בעיר הרצליה". על פי העצומה, מטרתה להביא לשינוי היחס של העיר ושל עיריית הרצליה לכלבים ובעליהם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דוד

    כלבים ללא רצועה מלכלכים את החוף עושים צרכנים בכל מקום צריכים ממש חוך מגודר לכלבים ומוסדר כמו בכל הארץ בלי המצעות

  2. אני פגשתי את אדלשטיין עם הכלב

    אדלשטיין הולך עם הכלבה שלו ואשתו על חוף הים – בושה . לא ידעתי שזה אסור אבל עכשיו מתברר שאדלשטיין כרגיל מעל החוק. גם את הרחוב שלו והגינה העיריה סגרה עבורו. בית זונות פשלון.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר