החשודים בפריצה לבתי הכנסת בנווה ישראל. צילום דודו נחמוקה

מתפללי בתי הכנסת שנפרצו: פדלון הבטיח לתגבר סיורים ולרשת את האזור במצלמות (וידאו)

שלושה בתי כנסת בנווה ישראל נפרצו בלילה שבין שישי לשבת. הפורצים גנבו אלפי שקלים וגרמו נזק. המשטרה פתחה בחקירה וטרם עצרה חשודים במעשים

פורסם בתאריך: 29.12.20 13:57

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הגיע אתמול (שני) למתחם בתי הכנסת ברחוב סעדיה גאון בשכונת נווה ישראל בעיר, לאחר שאלמונים פרצו לשלושה בתי כנסת מתוך תשעה שבמקום, בלילה שבין שישי לשבת, כמחצית השעה לאחר חצות. הפורצים פרצו לבית הכנסת של עולי לוב "אחדות ישראל", לבית הכנסת של עולי טורקיה ולבית הכנסת של עולי תימן, גנבו אלפי שקלים וגרמו לנזק לרכוש בשלושתם.

פדלון ערך סיור עם גבאי בתי הכנסת שנפרצו ולדברי מתפללים במקום הבטיח להם שעיריית הרצליה תגביר את סיורי השיטור הקהילתי באיזור ותדאג לרשת את האיזור עם מצלמות אבטחה ולחבר אותן למוקד העירוני, ותשתתף בחלק מההוצאות לתיקוני הנזקים שנגרמו לבתי הכנסת. מצלמות בית הכנסת של עולי מצרים במתחם ושל השכנים תיעדו את הפריצות. במשטרה פתחו בחקירה וטרם עצרו חשודים במעשה.

תיעוד הפריצה ממצלמות האבטחה (צילום דודו נחמוקה): 

"במצלמות של בית הכנסת של עולי מצרים ושל השכנים רואים שבשעה 00:30 הפורצים חותכים עם חותך ברזל את הסורגים בחלונות בתי הכנסת ונכנסים אליהם", מספר דודו, שמתפלל בבית הכנסת של עולי מצרים, "רואים את הרכב שאוסף את הפורצים ועכשיו במשטרה מנסים בעזרת מצלמות האבטחה לפענח את מספר הרכב ולאתר את הפורצים. בבית הכנסת של הטורקים הם פרצו את מנעולי המגירות האישיות של המתפללים וגנבו 700 שקל. בבית הכנסת של התימנים הפורצים לקחו את כל קופות הצדקה, גרמו נזק להיכל הקודש וגנבו 3,000 שקל. בבית הכנסת של עולי לוב הם עשו נזק רציני לסורגים ולהיכל הקודש, שברו את המנעולים של המגירות האישיות של המתפללים ופיזרו טליתות ותפילין על הרצפה".

ביקורו של פדלון בבתי הכנסת שנפרצו (צילום אסף אמר):

דודו מוסיף: "ראש העירייה הגיע לסיור במקום עם כל הגבאים של בתי הכנסת והוא הביע זעזוע עמוק על המקרה ואמר שעיריית הרצליה תשתתף בחלק מההוצאות של בתי הכנסת על הנזקים, ויבדוק רישות של מצלמות אבטחה של עיריית הרצליה את כל המתחם של תשעת בתי הכנסת וחיבורן למוקד העירוני, וגם יגביר את הסיור של השיטור הקהילתי באיזור הזה על מנת לתת תחושה של ביטחון".

מהמשטרה נמסר שנסיבות האירוע נבדקות.

תגובת העירייה תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר