מסעדה, צילום אילוסטרציה shutterstock.com/arturasker

בעלי מסעדות מבקשים סיוע מראש העירייה: "כולנו או חלקנו נגיע לקריסה טוטאלית

מדובר בבעלי מסעדות שהם בעיקר זכייני עירייה. הם מבקשים בדחיפות סיוע בתשלומי השכירות והארנונה ושינוי המכרזים

פורסם בתאריך: 6.1.21 08:35

מספר בעלי מסעדות בהרצליה בהם זכייני עירייה, שלחו מכתב אל ראש העירייה, משה פדלון ובו הם מתחננים לעזרה מיידית. במכתב עליו חתומים בין היתר בעלי קפה נוף ים, קפה גן סיפור, פארקר, מאקה מאקה, פלורה ועוד, הם מציניים שלפני כשבועיים התקיימה פגישה עם ראש העירייה ובה הוא ציין כי יקים מידיית ועדה עירונית לטובת אישור שינוי המכרזים, וכן שיפעל לביטול תשלומי השכירות והארנונה בזמני סגר, אך מאז לא קיבלו תשובות. "אנו פונים אליך בחרום שכן אנו ניצבים בפני שוקת שבורה ונדרשים לעזרתך המידיית והבהולה", נכתב במכתב, "מצב המסעדנים בארץ ובמיוחד בעירנו הרצליה הינו בכי רע ולאור כניסת הסגר השלישי יש שחלקנו או כולנו נגיע לקריסה טוטלית. זהו זמן חרום עבורנו ואנו חייבים שתפעל מיידית לעזרתנו".
עוד הם כותבים בהתייחסם לפגישה שהתקיימה לאחרונה: "בפגישתנו מיום ה-20.12.15 ציינת כבוד ראש העיר כי תקים מיידית ועדה עירונית לטובת אישור שינוי המכרזים והארכתם לעסקים הפועלים בעיר, כמו כן שתפעל לביטול תשלומי השכירות והארנונה בזמני סגר. אנחנו בסוף החודש, האם חלה התקדמות? אנו מבקשים שתפעיל את כל כובד משקלך כראש העיר ותבוא לעזרת הזכיינים שלך כפי שעזרת לעוד מגזרים. אנו חייבים את עזרתך. ללא עזרתך האישית והובלתך אנו ועסקינו בהרצליה פשוט נקרוס".
עוד הם מוסיפים: "תעשיית ההסעדה ספגה מהלומה קשה ונמצאת במשבר חמור שכבר גבה סגירה של כ-2,500 מסעדות מכל רחבי הארץ. מאז החלת הסגר השני על ידי המדינה, העסקים שלנו סגורים מעל שלושה חודשים וכעת בסגר השלישי מועד פתיחתם אינו ידוע. הבנקים לוחצים וההוצאות לא מפסיקות להיערם ובכל יום שעובר המשבר בעסקנו מחריף וההשקעה לה נדרש בתום הסגר עולה.
"לאורך המשבר ראינו כיצד רשויות אחרות אשר נתקלו במצב דומה, הצליחו להתגבר על חסמים משפטיים, וזאת על מנת לסייע לבעלי העסקים ובמיוחד לזכיינים שלהם, זוכי מכרז שעומדים בתנאי רף גבוהים, דבר המעיד על איכותם. כך עשתה עיריית ת"א, ירושלים, רשות שדות התעופה ורשויות נוספות, אשר הבינו כי העסקים הקטנים הם אלה היוצרים את הווי התרבות, הפנאי ומהווים את מנועי הצמיחה החשובים בעירם, מניעים את הכלכלה המקומית, מעלים את איכות החיים וכמו כן מהווים מקור פרנסה לאלפי מועסקים בעיר. כבר בסגר הראשון הן הבינו את היקף המשבר והפתרון אותו גיבשו היה הארכת הסכמי הזיכיון ובכך אפשרו אורך נשימה לבעלי העסקים לשקם את השברים והענקת אופק ויציבות כלכלית לאלפי משפחות. הייתה בכך גם אמירה ערכית של הרשויות ומתן תקווה ואופק להתאושש מהמשבר הכלכלי הקשה. אנו מבקשים שהעירייה תאמץ פתרון זהה שיש בו היתכנות משפטית ואמירה חברתית מובהקת ושלא עולה כסף לקופה הציבורית. נבקשך להוביל במנהיגות אמיצה פתרון עבורנו – זכייני עירך".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה וראש העיר פועלים רבות למען העסקים והכלכלה בעיר. רק לאחרונה הוצבו כיסאות שאיפשרו ישיבה באיזור בתי הקפה והמסעדות (בהתאם לתקני התו הסגול), נערכו אירועים לקהל במרחב העיסקי, ראש העיר פנה בקריאה אל ועדת החוקה בקריאה לשנות את ההוראות ולאפשר איסוף טייק אווי, ניתנו הנחות ופטורים מתשלומים לעסקים בכלל ולכאלו שבזכיינות עירונית בפרט, מקודם שיח עם גורמי משרד הפנים בכדי לסייע לעסקים בסבך הבירוקרטי מול הממשלה, העירייה תעלה בקמפיין עידוד קנייה מעסקים מקומיים ועוד. במקביל התכנסה הוועדה העירונית לסיוע לעסקים במטרה לקדם מתווי סיוע וכבר בימים אלו נמצא בהליכים נושא מינוי שמאי אשר יגיש המלצותיו בנושא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר