שכונת גליל ים. צילום עזרא לוי

מחלוקת בגליל ים על הקמת בית כנסת ומקווה

תושבים טוענים שלא עודכנו על כך ושהעדיפות צריכה להיות לפעוטונים וטיפת חלב. בוועד המייצג דיירי חלק מהפרויקטים אומרים שקיים שיתוף פעולה עם העירייה

פורסם בתאריך: 21.1.21 15:56

תושבים משכונת גליל ים, טוענים שבניגוד למה שהובטח להם על ידי עיריית הרצליה, קיים חוסר שקיפות בנוגע לבניית בית כנסת ומקווה בשכונה. לטענתם גילו לאחרונה כי התקיימה פגישה בנושא ללא שיתוף נציגות תושבי השכונה. "בניגוד לנושאים אחרים כמו בתחום החינוך והתחבורה, שאנחנו כן מקבלים מידע, במקרה הזה לא התקיים כל שיתוף פעולה", אומר אחד התושבים. "אין לנו מושג איזו בדיקה נעשתה ואיך נקבע הצורך של הקמת מקווה, זה לא צורך שהועבר על ידי תושבי השכונה והיינו שמחים להיות שותפים כדי שנוכל לשקף את הלך הרוחות". תושבת אחרת מציינת: "כיום, יש צרכים קודמים יותר כמו הקמת פעוטונים, טיפת חלב וקופות חולים, היום התושבים נאלצים לצאת מהשכונה לצורך כך. יתכן ובאמת יש צורך במקווה או בית כנסת, אבל זה מגיע על חשבון צרכים אחרים ועל כמות שטחים מועטה ולכן חייבים לערב את הציבור על מנת להבין מה רוצים וליצור שיח".
מוועד שכונת גליל ים בהרצליה (המייצג כרגע את הפרויקטים אפריקה-ישראל, פרשקובסקי, סלע – איסתא, אזורים, צמרות, פיבקו ושכירות לטווח ארוך, המהווים למעלה מ- 2,000 בתי אב שצפויים להיות בשכונה בתום האכלוס), נמסר: "ועד השכונה בקשר רציף עם גורמים שונים בעירייה. קיים שיתוף פעולה פורה במגוון נושאים והעירייה קשובה לדעות ובקשות התושבים. כמו כן, ועד השכונה ונציגי העירייה נפגשים (כיום בזום) כל רבעון לקבלת עדכונים לגבי התקדמות פרויקטים שונים של העירייה בשכונה".
תגובת העירייה: "אין שחר בטענות. אחת לרבעון נפגשים גורמי העירייה עם נציגי הוועדים. היקף הבנייה לצורכי ציבור נקבע בתדריכי משרד הפנים ומוסדות דת נבנים בהתאם להנחיות הממשלה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. .

    שכונה בלי בתי ספר יסודיים בלי חטיבת ביניים . בלי מספיק גנים בלי מרכז מסחריבלי טיפת חלב . כן רק מקווה הם צריכים . הזייה.

  2. מיקי ואריק

    מיקוה בתי כנסת???
    זו הבעיה הקטנה….גליל ים מקום שצריך
    לברוח משם אדמה מורעלת באסבסט
    שלא מספרים לכם זיהום בקרקע
    בעלי ואני עצרנו את הדירה למרות שהלכו
    לנו 200 אלף השקעה בדירה החדשה
    אבל הבריאות שלנו ושל ילדנו
    ח ש ו ב י ם …..יותר

  3. פדלון הוא המשרת של החרדים והדתיים

    מי שהצביע לפדלון ולעופר לוי ממרץ הצביע לשרת את החרדים והדתיים בהרצליה. תתקשרו עכשיו לנציג שלכם במרצ ולסגן ראש העיר עופר לוי ודירשו שיצא מהקואלציה הדתית של פדלון.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר